Ørebørn nogen der ved noget???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
8 svar
4 synes godt om
22. oktober 2014

cecilie1984

Min datter er ørebarn og har fået lagt dræn 2 gange.

Hun har den sidste uge været syg med on/off feber og hoste men ellers ok almend tilstand

I dag var hun hjemme med farmor da hun blev sendt syg hjem fra bhv i går og omkring kl 15.30 begyndte hun at klage over ondt i tænderne i venstre side og da jeg kom hjem kl 16 var hun meget ked og klagede over ondt i ørene venstre side og kort tid senere løb hende venstre øje i vand, var rødt og hang. Hun blev ved med at klage og græde så turde ikke andet end at ringe til vagt lægen.

Hun kom til og fik konstateret voldsom flyden og "puds" i venstre øre men hun måtte ikke få antibiotika da vagt lægen mente vi skulle få en akut ved ørelægen i morgen.

Men men er hendes drøn røget ud eller har jeg misforstået at øret ikke kan/må flyde når der er dræn i??????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vores dreng har også dræn i ørene - vi fik at vide at øret ville løbe hvis drænet er faldet ud. Så det lyder det til at din datters dræn er

Anmeld

22. oktober 2014

Smil

Profilbillede for Smil
cecilie1984 skriver:

Min datter er ørebarn og har fået lagt dræn 2 gange.

Hun har den sidste uge været syg med on/off feber og hoste men ellers ok almend tilstand

I dag var hun hjemme med farmor da hun blev sendt syg hjem fra bhv i går og omkring kl 15.30 begyndte hun at klage over ondt i tænderne i venstre side og da jeg kom hjem kl 16 var hun meget ked og klagede over ondt i ørene venstre side og kort tid senere løb hende venstre øje i vand, var rødt og hang. Hun blev ved med at klage og græde så turde ikke andet end at ringe til vagt lægen.

Hun kom til og fik konstateret voldsom flyden og "puds" i venstre øre men hun måtte ikke få antibiotika da vagt lægen mente vi skulle få en akut ved ørelægen i morgen.

Men men er hendes drøn røget ud eller har jeg misforstået at øret ikke kan/må flyde når der er dræn i??????

Sådan som jeg har forstået det, er drænet et lille rør, som placeres i trommehinden, således at væsken kan løbe ud...

Min drengs ører har sagtens kunne "løbe" selvom han har dræn og han har også haft mellemørebetændelse..

Som du sikkert allerede gør, ville jeg give smertestillende til natten og så tage til ørelægen i morgen - deres udstyr er så meget bedre til at undersøge de små ører..

God bedring til din pige - ondt i ørerne er bare så synd 

Anmeld

22. oktober 2014

cecilie1984

Smil skriver:

Sådan som jeg har forstået det, er drænet et lille rør, som placeres i trommehinden, således at væsken kan løbe ud...

Min drengs ører har sagtens kunne "løbe" selvom han har dræn og han har også haft mellemørebetændelse..

Som du sikkert allerede gør, ville jeg give smertestillende til natten og så tage til ørelægen i morgen - deres udstyr er så meget bedre til at undersøge de små ører..

God bedring til din pige - ondt i ørerne er bare så synd 

ja har smertedækket hende.

Min datter har haft dræn i 2 gange i 2 år og det har aldrig flydt før medmindre hun har haft mellemørebetændelse

Men ja tager til lægen i morgen så må vi se hvad de finder på

Anmeld

22. oktober 2014

Smil

Profilbillede for Smil
cecilie1984 skriver:

ja har smertedækket hende.

Min datter har haft dræn i 2 gange i 2 år og det har aldrig flydt før medmindre hun har haft mellemørebetændelse

Men ja tager til lægen i morgen så må vi se hvad de finder på

Panodil er virkelig en stor hjælp, når de har øreproblemer.. 

Tænker også umiddelbart mellemørebetændelse - håber du kan få tid i morgen til undersøgelse.. 

God bedring med hende 

Anmeld

22. oktober 2014

Mother-love

Det dræn gør, er at når det bliver lagt hjælper det øret med at komme af med væsken fra f.eks snot som hober sig op inde i øret. Og dvs at øret godt kan løbe ved f.eks slem forkølelse. Det har isabellas øre gjort nogen gange. Hun skal ind og have lagt dræn for 3. Gang inden for knap 2 år her på onsdag. Netop fordi hendes øre ikke kan komme af med væsken fra forkølelser. 

Så tænker ikke at drænet er faldet ud. Derimod er det godt at væsken kommer ud. Men tænker mere om det er trommehinden der er sprunget?

min datters granfætter har haft sprængt trommehinderne rigtig mange gange og hans øre løber helt vildt når de er sprunget. 

Men vent og hør hvad ørelægen siger. Og så giv panodil som smertestillende

God bedring med hende, bette pus.

Anmeld

22. oktober 2014

cecilie1984

Hun skreg MEGET voldsomt meget pludselig i ca 2-3 min pga hun løb. kan det være trommehinden der sprang????

vagtlægen kunne ikke se om drænet var der endnu pga væske og puds

Anmeld

22. oktober 2014

Sujan

Ja drænet gør jo netop at væsken kan komme ud... Men nogle gange kan der godt være tryk på alligevel.. 

Min datter har også dræn og har haft ondt alligevel, så er hun blevet suget ved ørelægen og nogle gange har de lagt gage med medicin ind i ører på hende.. Hun fik fjernet polypper her i foråret og det hjalp...

Nogle gange kan drænet også være tilstoppet og så skal de lige suge det rent. Tænker at i skal få en tid i morgen og få det tjekket og evt. Få øredråber. 

Skal selv til ørelæge med min i morgen til kontrol og er spændt på hvordan det ser ud... Hele sidste efterår/vinter var vi til ørelæge ca. 1 gang om måneden trods dræn fordi der blev ved at være væske... Er så synd når de har ondt i ørerne de små:-( 

Anmeld

22. oktober 2014

Hønsemor

Jeg er ørebarn og nu ørevoksen..

Dog har jeg 7-9-13 ikke haft MØB i mange år og så vidt jeg husker, så kan ørene sagtens løbe, da der jo pga. drænet bliver lavet et hul ind og væsken derved får mulighed for at komme ud og derved ikke skabe tryg og nedsætter muligheden for sprængt trommehinde..

Dog kan drænet sagtens være faldet ud uden at I har lagt mærke til det og trommehinden efterfølgende være sprunget grundet tryk fra væske (baseret på din forklaring om løb og skrig)...

Dog kan en forkølelse også godt give smerter i tænder og øre, det får jeg f.eks altid op til en god omgang snot...

Og så lige et godt råd, når det kommer til øre og ørebørn og det er hverdag, så vent til dagen efter og kontakt ørelægen, hvis det er muligt, da mange vagtlæger desværre ikke altid har ret og det er sagt ud fra bitter erfaring både fra mig selv og mine børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.