Genbrug af dyne og madres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville i genbruge madres og dyne?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

574 visninger
3 svar
3 synes godt om
22. oktober 2014

Anonym trådstarter

Lige et lille spm. 

Har købt en seng til den kommende baby i Mødrehjælpen, hvor der hører en super fantastisk madres med. Der er ingen synlige pletter, og den er virkelig god kvalitet. 

Ville i købe en ny madres, eller bruge denne fra genbrug? 

Andet spm.:

jeg har en dyne fra mit 1. Barn. Den har lagt pakket ned i en pose i et kælderrum. (Mit barn er 7 år) 

ville i genbruge den (efter at have vasket den) eller investere i en ny? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Lige et lille spm. 

Har købt en seng til den kommende baby i Mødrehjælpen, hvor der hører en super fantastisk madres med. Der er ingen synlige pletter, og den er virkelig god kvalitet. 

Andet spm.:

jeg har en dyne fra mit 1. Barn. Den har lagt pakket ned i en pose i et kælderrum. (Mit barn er 7 år) 

Jeg ville ikke genbruge madrassen men dynen ville jeg ikke have skrubler med efter en gang vask på 60-90 grader

Anmeld

22. oktober 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Lige et lille spm. 

Andet spm.:

Medmindre madrassen har været vasket eller kan vaskes, så skal i købe en ny madras. Der er utrolig mange bakterier på sådan en brugt madras. Myndighederne anbefaler faktisk man skifter madras fordi der kan være allegener fra husstøvmider, samt at sådan noget som gylp, tis, sved og savl kan blive absorberet af madrassen og danne grobund for skimmelsvamp. Det er især et problem, hvis madrassen har været lagt væk ubrugt i en periode. En baby skal altid have en ren madras. 

Dynen kan sagtens genbruges, den skal bare vaskes. 

Anmeld

22. oktober 2014

Morgensol

Jeg ville kun genbruge dynen. Du kan ik se på madrassen hvor slidt den er, selvom børn ikke er så tunge, vil den stadig være blød der hvor de har ligget, og det er ikke sundt på babyer at ligge i andres "mønster". Jeg ville helt klart købe en ny madras og specielt fordi det er en fremmed der har brugt den. Der er også det med bakterier som en anden skriver. Jeg er ikke hys med bakterier, men det er dog over min grænse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.