Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
7 svar
1 synes godt om
22. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg er en smule nysgerrig omkring hvornår man skal fortælle familie og venner, at man venter barn? Jeg har hørt noget om at det giver uheld, hvis man fortæller det før man er et, hvis antal uger henne? - nogen gode råd? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2014

Julemusen

Har aldrig hørt at det bringer uheld at fortælle om graviditet tidligt. Men mange siger efter 12. uge hvor man er blevet skannet til nakkefoldsscanningen, og ved at alt er som det skal være. Før uge 12 abortere mange desværre, og det er ikke rart at skulle stå og fortælle at man har mistet til hele ens omgangskreds. Jeg har holdt det hemmeligt for venner, kolleger mm. indtil uge 20 begge gange.

Anmeld

22. oktober 2014

Anna2706

Jeg blev scannet i uge 11, og offentliggjorde det samme dag på Facebook. Men min tætte familie fik det at vide dagen hvor jeg testede positiv, i uge 5 

Anmeld

22. oktober 2014

lillespir26

Min famillie og Facebook fik det afvide samme dag vi var til NF svigerfamilie fik det afvide nogle dage før NF efter min kærestes ønske da han var så glad at han ikke kunne holde det hemmeligt længere 

Anmeld

22. oktober 2014

Mother-love

Har hørt om at det skulle bringe uheld.

jeg har været gravid 3 gange. Og en af gangene mistede jeg i uge 5. 

Familien fortalte vi det til med det samme. Men Facebook og venner fik det først afvide efter nf scanningen

man skal gøre hvad man føler bedst. 

Nu nåede jeg ikke så langt der anden gang. Men synes det var rart at fortælle nyheden selvom vi så måtte fortælle da jeg mistede. Synes nu det var rart at de allerede vidste det. For da jeg mistede skulle jeg op og scannes og have tagetblodprøver og der var vi nødtil at få min mor til at komme herhjem fordi storesøster sov. 

Så havde nok været lidt træt af at skulle sige til min mor jeg har lige brugfor du kommer og kigger efter den store for jeg er forrresten gravid men har måske mistet.

Og noget andet er så at ingen af gangene ville jeg kunne have skjult det frem til uge 12

Anmeld

22. oktober 2014

L&V

Nu tror jeg ikke på overtro så rigtig mange har fået det at vide i det øjeblik der var en positiv test og resten af verdenen efter nf. Jeg har været gravid 3 gange og har 2 børn 

Anmeld

22. oktober 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Her tog vi den lidt i bidder. Vores forældre frik det at vide med det samme. Resten af familien i uge 8 og facebook fik det at vide efter nf

Anmeld

23. oktober 2014

Bb2015

Så snart vi vidste det fik vores forældre det at vide og mine to bedste veninder også. Kort før NF scanning fik min kærestes søskende det at vide (højst en uge før) og så fik en god veninde og min kærestes gode kammerat det bekræftet da de spurgte. Resten, altså bedsteforældre, min bror og den resterende familie fik det at vide efter NF scanning i uge 12. Og der er stadig her nu i uge 20 som lige så langsomt får nyheden da vi har valgt ikke at poste det på Facebook. 

Så det var løbende med os men der var en god håndfuld mennesker som vidste det før scanning mens dem som vi syntes skulle vide det, har fået det at vide efterfølgende. Vi valgte at fortælle vores forældre det med det samme fordi vi var så glade og ville dele glæden men også håbede på at få lidt medfølelse og forståelse af de nærmeste hvis noget gik galt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.