Han er en bums

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.077 visninger
14 svar
29 synes godt om
22. oktober 2014

Anonym trådstarter

Min mand er simpelthen blevet så frastødende. Det har været en kamp længe at få ham til at bade og børste tænder, for han er bare ligeglad og vil kun flyde på sofaen med sin computer wow verden. Han er blevet fed men han gider ikke købe nyt tøj så han går bare i for småt og slidt tøj. Jeg prøver og prøver at hjælpe ham men istedet trækker han mig bare med ned, jeg er flov over at være udenfor med ham, flov over når han henter og bringer børn. Og at han altid råber og er sur oghar en cult eller en cola i hånden gør ikke hans fremtræden bedre :-( Både mine forældre, hans forældre, mine søskende og hans søskende har nævnt at han ligner en bums, at han lugter, har gule tænder, for småt/slidt tøj, han snakker aldrig til vores børn han råber og skriger af dem, kalder dem dumme og lytter aldrig hvis de feks spørg om de må noget eller vil vise noget. Han passer sin uddannelse men udover det lever han kun for sin computer og wow. Jeg har kæmpet i så mange år for at få ham ud af den der taber stil han har gang i. For hans skyld, for min skyld, for børnenes skyld, vores datter er så flov over ham og vil ikke ha han er med i skole for han er altid sur og går i hullet tøj :-( vores søn forguder sin far og vil gerne ha ham med til alt, det er bare ikke gengældt, vores søn bliver altid skubbet væk og jeg træder til og prøver at være både Mor og far, men han gør oprør og vil jo bare ha sin far, som far var dengang han var lille. Jeg græder imens jeg skriver dette for jeg ved ikke mine levende råd. Og nu har den boligsociale medarbejder besluttet sig for at komme her i mit hjem, for at lære min engang lækre søde sjove mand, noget så grundlæggende som personlig hygiejne og at tale pænt og give sine børn opmærksomhed. Jeg er tæt på at forlade ham. Har sendt ham til læge mange gange, han er ikke deprimeret, han er bare ligeglad er beskeden. Hans egen løsning er altid at det er hans liv og han vil bare være i fred og spille computer, drikke cult, og ha sit fedtede lange hår og slidte tøj i fred. Vi er endda blevet meldt til kommunen pga ham men eftersom jeg gør alt for at børnene ikke lider, så er der intet de kan gøre ved vores 'problem'. Føler slet ikke jeg kan vinde. Forlade ham går jo heller ikke, for mine børn skal ikke være alene med ham sålænge han er sådan en bums. Altså bare fordi man er tyk kan man jo godt være pæn og ren og sød, men det er han ikke :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2014

TNBC

Anonym skriver:

Min mand er simpelthen blevet så frastødende. Det har været en kamp længe at få ham til at bade og børste tænder, for han er bare ligeglad og vil kun flyde på sofaen med sin computer wow verden. Han er blevet fed men han gider ikke købe nyt tøj så han går bare i for småt og slidt tøj. Jeg prøver og prøver at hjælpe ham men istedet trækker han mig bare med ned, jeg er flov over at være udenfor med ham, flov over når han henter og bringer børn. Og at han altid råber og er sur oghar en cult eller en cola i hånden gør ikke hans fremtræden bedre :-( Både mine forældre, hans forældre, mine søskende og hans søskende har nævnt at han ligner en bums, at han lugter, har gule tænder, for småt/slidt tøj, han snakker aldrig til vores børn han råber og skriger af dem, kalder dem dumme og lytter aldrig hvis de feks spørg om de må noget eller vil vise noget. Han passer sin uddannelse men udover det lever han kun for sin computer og wow. Jeg har kæmpet i så mange år for at få ham ud af den der taber stil han har gang i. For hans skyld, for min skyld, for børnenes skyld, vores datter er så flov over ham og vil ikke ha han er med i skole for han er altid sur og går i hullet tøj :-( vores søn forguder sin far og vil gerne ha ham med til alt, det er bare ikke gengældt, vores søn bliver altid skubbet væk og jeg træder til og prøver at være både Mor og far, men han gør oprør og vil jo bare ha sin far, som far var dengang han var lille. Jeg græder imens jeg skriver dette for jeg ved ikke mine levende råd. Og nu har den boligsociale medarbejder besluttet sig for at komme her i mit hjem, for at lære min engang lækre søde sjove mand, noget så grundlæggende som personlig hygiejne og at tale pænt og give sine børn opmærksomhed. Jeg er tæt på at forlade ham. Har sendt ham til læge mange gange, han er ikke deprimeret, han er bare ligeglad er beskeden. Hans egen løsning er altid at det er hans liv og han vil bare være i fred og spille computer, drikke cult, og ha sit fedtede lange hår og slidte tøj i fred. Vi er endda blevet meldt til kommunen pga ham men eftersom jeg gør alt for at børnene ikke lider, så er der intet de kan gøre ved vores 'problem'. Føler slet ikke jeg kan vinde. Forlade ham går jo heller ikke, for mine børn skal ikke være alene med ham sålænge han er sådan en bums. Altså bare fordi man er tyk kan man jo godt være pæn og ren og sød, men det er han ikke :-(

Han forstår ikke ord, så man du jo bruge aktion.

Flyt væk noget tid med børnene, tag en pause og lad ham vær lidt for sig selv.
Så kan du sige at han må tænke over om han vil jer eller om han vil være sig selv?

hvis kommunen har været inde over jer, på grund af ham, og du vælger at gå fra ham, ´kunne det tænkes at Kommunen kan hjælpe, sådan at han ikke er alene med dem, eller ikke så meget. For som det lyder, lider de jo overlast at være sammen med ham. Hvis et barn, ikke vil være sammen med sin far, siger det jo noget om ham, og det kan være de kan gøre noget.

Men han i hvert fald nød til at få øjnene op, og det hjælper ikke noget at sige det til ham, alle har jo prøvet. Så må I gøre noget, så han fatter det.

Anmeld

22. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har ingen råd, for det ser ud til at du har prøvet lidt af hvert. 

Jeg vil blot sende dig et  

Anmeld

22. oktober 2014

Jj1709

Har du sagt ordret til ham at du synes han er blevet en bums? Hvis ikke, så synes jeg faktisk du skal gøre det.. Med alt det du tydeligvis har gjort, er han stadig ikke vågnet op, hvad mere skal der til? Hvis han elsker dig vil en sådan udmelding ramme ham hårdt følelsesmæssigt, hvilket jeg tror han trænger til, og samtidigt skulle du måske smække på bordet at du overvejer at forlade ham og fortæl ham hvorfor.. Påpeg at det er ulækkert han ikke går op i sin personlige hygiejne, og at hans tøj er for lille og slidt.. Jeg ved godt det ikke er pænt gjort, men nogen skal have det som det er, før den siver ind.. 

Hvis ikke der er udsigt til bedring, så synes jeg at du skal forlade ham, om ikke andet så for dine børns skyld..

Kram til dig 

Anmeld

22. oktober 2014

Meandu

Det virker ikke til at han tager dig seriøst. Personligt, vil jeg aldrig tillade at nogen behandlede mine børn sådan, heller ikke deres far. Du må træffe en beslutning, hvad der er bedst for dig og dine børn. Det virker til  at du står alligevel med alt selv. han gør det han får lov til. Sådan er mænd ... Held og lykke.  

Anmeld

22. oktober 2014

Ronja_R

Vil bare erklære mig enig i  Jj1709's indlæg.

Tror virkelig han skal have det "smidt lige i hovedet" før han får et wake-up call, og det har han virkelig brug for. Og hvis det så ikke virker så flyt væk noget tid, og se om han bare vil 'lade stå til' eller om han faktisk vil oppe sig. 

Håber det vil lykkedes!

Anmeld

22. oktober 2014

ano14316

Din mand er afhængig af at spille computer ingen tvivl. 

Intet andet betyder noget end hvornår han kan spille igen.. han er ligeglad med hvordan han ser ud, for hans identitet er blevet lig hans alias. 

Han skal "ud af computeren" helt væk. 

Man bliver så negativ af at spille for meget computer. 

Måske er der en årsag til at han har levet sig ind i den verden, måske har det sneget sig ind på ham. 

Jeg kan ikke fortælle dig hvad løsningen er når han ikke vil tale. 
Afmeld jeres internet eller sådan noget.. 

håber i finder ud af det..

Anmeld

22. oktober 2014

Frk_Louise

Anonym skriver:

Du skriver selv, at hans løsning er at han bare vil være i fred og spille computer.

Så synes jeg, at du skal give ham hvad han vil have! Om ikke andet, så bare i et stykke tid. Og forhåbentlig går det op for ham, at hans kone og børn faktisk er vigtigere end hans computer og hans lange fedtede hår. Tænk sig, at man ikke reagerer på, at ens barn er flov over en!!  

Men som en anden også skriver, så lyder det til, at han er meget afhængig af at spille. Forhåbentlig går det snart op for ham, at der faktisk er mennesker i den virkelige verden, der har brug for, at han er tilstede! 

Hvis ikke, er der helt sikkert andre derude, der vil sætte mere pris på dit selskab! En mand, der har sine prioriteter i orden!!!

Anmeld

23. oktober 2014

EnGodMor

Syntes jeg har læst sådan et indlæg før for noget tid siden. 

Men syntes du skal opfylde hans ønske, med at han vil være i fred med hans tøj, lugt, fedtet hår osv. 

Bom hvis det er hans bolig pakker du bare og flytter. 

Er det din bolig pakker du bare har ting og siger farvel med dig. 

Det er skide synd for jeres børn, men din mand har brug for at vågne op. 

Håber du træffer det rigtige valg også for dine børns skyld

Anmeld

23. oktober 2014

Monski

Anonym skriver:

Jeg kan godt se jeg er rimelig uenig med de andre - men ærlig talt.. Jeg synes ikke kun det lyder til at der er ham. 

I stedet for at kalde ham fed, taber og bums, skulle du og jeres familier måske tænke over om der stikker noget under? Hvis der nu faktisk er noget psygisk galt så tror jeg ikke det hjælper at blive omtalt på den måde. 

Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan du taler til ham men jeg mener bestemt godt man kan mærke andres foragt, selvom de prøver at skjule den. 

Selvfølgelig er det enormt ærgerligt at ser sådan ud, og det skal der da helt klart gøres noget ved men jeg tror i skal gribe det helt anderledes an. 

Men noget skal der i hvert fald gøres og håber for jer og jeres børn at der kommer en bedring meget snart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.