Kamille te ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.802 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. august 2009

jannilaursen

har i givet jeres barn kamille te fra fødslen F.eks når de har ondt i maven osv. ?
har fået afvide af en sundhedsplejeske at jeg ikke må og af en anden at jeg gerne må ? ..
nogen gode råd ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2009

Cris

Tja, det er det samme med mange ting. Man får forskellige mening om tingene. De siger, at man ikke må, men I vores mødre tid har de gjord det meget tit. Min søster har givet stjerne anis (tror jeg) til min nevø siden han var et par måneder gammel. Jeg tror ikke, at det hjalp, men det gjord hun... Men jeg har også hørt i flere stedder, at det er bedre at lade det være. Hvis de har en nyfødt, er det bedst, at du bærer hende hele tiden. Med hendes mave på din hånd eller på skulderen. De har det bedst med det. Jeg tror ikke, jeg ville give dem noget te, når de er nyfødte, jeg ville måske vente lidt. Der er altid perioder, hvor de græder meget mere, especielt om aftenen...

Anmeld

21. august 2009

Bondepigen

jannilaursen skriver:

har i givet jeres barn kamille te fra fødslen F.eks når de har ondt i maven osv. ?
har fået afvide af en sundhedsplejeske at jeg ikke må og af en anden at jeg gerne må ? ..
nogen gode råd ?

Jeg fik osse af vide af min SP, at man ikke anbefaler det længere, da der er for mange bakterier i. Men hun sagde osse, at vores forældre jo har gjort det, så en enkelt gang i mellem gjorde nok ikke noget... Jeg har nogle gange givet Emma det, da hun var helt lille, men kun når hun var forkølet. Det skulle hjælpe lige så godt på maven med kogt vand med lidt sukker i...

Anmeld

21. august 2009

Sweet1978

Ja altid men uden sukker og andet usundt. Det eller marcussen universal urtethe med mange flere gode egenskaber i.

Anmeld

21. august 2009

Ni-ko-li-ne

de mener der kan være smavpesporer i og det har en bebs ikke immunforsvar til endnu... men det er altså op til een selv synes jeg... Nikoline havde meget ondt i mavsen i en periode men intet hjalp... du kan jo prøve :0)

Anmeld

22. august 2009

qp

Jeg har ellers hørt, at man ikke må gi børn under 1 år Kamillete med honning. Har så altid troet det var honningen der var problemet.
Når min søn er forkølet giver jeg har en flaske modermælkserstatning og istedet for kun vand kommer jeg et brev kamillete i vandet, synes altid det har virket effektivt

Anmeld

22. august 2009

sarahb

Marcus' Mor skriver:

Jeg har ellers hørt, at man ikke må gi børn under 1 år Kamillete med honning. Har så altid troet det var honningen der var problemet.
Når min søn er forkølet giver jeg har en flaske modermælkserstatning og istedet for kun vand kommer jeg et brev kamillete i vandet, synes altid det har virket effektivt

Du har ret med honning

Spædbørn risikerer at blive alvorligt syge af honning. Sporer fra honningen kan vokse i tarmen hos barnet -da tarmene ikke er fuldt udviklet- og danne det toxin, der giver sygdommen spædbarnsbotulisme

Anmeld

22. august 2009

jannilaursen

Jeg har givet hende det et par gange med lidt sukker i. fordi jeg fik afvide det var det der hjalp på maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.