Anonym skriver:
Hej alle sammen.
Vi skal igang med at forsøge at blive forældre
Jer der har epilepsi hvordan har det været fir jer at blive gravid? Hvor lang tid tog det, er det sværere end for par uden epilepsi håber i vil svare mig.
Hej med dig.
Jeg har også Epilepsi, og går med de samme tanker og spørgsmål. Så Følger lige med, da det er første gang jeg forsøger at blive gravid
?
Jeg stoppede på p-piller i start okt., og har nu her til morgen kunne se at jeg har ægløsning, så håber på den er i kassen første gang. Men man skal jo aldrig sige aldrig, kan jo være jeg er uheldig, hvem ved. ??
Jeg har snakket med min overlæge fra Epilepsi AMB i Aalborg.
Det eneste hun har sagt er, hvis man er på Lamotrigin som jeg. Så skal man bare tage almindelig gravid vitaminer f.eks. anbefalet hun dem fra apoteket der hedder: gravid multi fra aprovit.
Det i hverfald dem jeg tager, og har taget dem lige siden jeg smed p-pillerne. Der udover sagde hun også at det hele bare skulle forløbe normalt, og jeg først skulle ringe igen når jeg var gravid(med mindre jeg havde andre spørgsmål).
Først der ville der ske en masse, som f.eks. at man skal have taget blodprøver hver mdr. og til ekstra scanninger.
Vil anbefale du ringer og snakker med din Epilepsi læge, og evt. får hende til at give dig to brochure en der handler om Epilepsi og gravid. Men vil også anbefale dig en der hedder Epilepsi for kvinder. De har givet mig mange svar 
Håber du kan bruge noget at det jeg har skrevet. 
Held og lykke her fra med PB 

Anmeld