Studie og morgenkvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: kunne du studere og skrive opgaver med graviditetskvalme?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.835 visninger
12 svar
2 synes godt om
21. oktober 2014

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg starter på PB til december. Lige inden mit sidste semester. Jeg skal på sidste semester skrive eksaminer og vil blot hører. Har nogle af jer studeret mens i var gravide? Kunne i skrive opgaver og gå i skole imens? Eller er det umuligt med kvalme?  Please kom med nogle succeshistorier. Det er min største drøm at det kan lykkedes. Har bare brug for nogle erfaringer. 

Kan ikke spørger veninder og bekendte, da PB er privat indtil jeg er gravid og i tredje måned. 

Håber i kan hjælpe.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2014

Julemusen

Et kort svar er ja, det har jeg kunnet. Er gravid for anden gang på mit studie. Første gang var på 4. Semester, hvor jeg havde to skriftlige og en mundtlig eksamen i slutningen af graviditeten. Det gik fint og fik samme karakter som jeg plejer. Jeg var dog ekstremt kvalmeramt indtil uge 30 og kastede op dagligt. Så det var hårdt at komme afsted til undervisning og dernæst sidde der hjemme og skrive. Men hvis man vil så kan man!

Jeg er gravid for anden gang og er igang med mit speciale på kandidatuddannelsen. Jeg blev gravid under sidste semester i april og havde derfor to store skriftlige projekter tidligt i graviditeten, sammen med en god portion kvalme  men dem kom jeg igennem og fik topkarakterer påtrods af at det var en meget hård periode. Jeg skal føde kort før mit speciale skal afleveres, så har siddet med den i resten af graviditeten. Har heldigvis haft en nem graviditet uden komplikationer, så det går som det skal i følge min tidsplan 

Det sværeste ved at være gravid under uddannelsen er alle de læge og jordemoder tider man skal rende til i tide og utide. Og så kvalmeperioden. Men hvis man ellers har en ukompliceret graviditet er det muligt. 

Anmeld

22. oktober 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Min kæreste og jeg starter på PB til december. Lige inden mit sidste semester. Jeg skal på sidste semester skrive eksaminer og vil blot hører. Har nogle af jer studeret mens i var gravide? Kunne i skrive opgaver og gå i skole imens? Eller er det umuligt med kvalme?  Please kom med nogle succeshistorier. Det er min største drøm at det kan lykkedes. Har bare brug for nogle erfaringer. 

Kan ikke spørger veninder og bekendte, da PB er privat indtil jeg er gravid og i tredje måned. 

Håber i kan hjælpe.  

Personligt kunne jeg overhovedet ikke!

Jeg var totalt sengeliggende indtil uge 15!

Når jeg skulle handle (hvilket jeg var nødt til selv at gøre da jeg boede alene og ikke havde familie eller venner i den umiddelbare nærhed) tog jeg altid mindst 3 affaldsposer med fordi jeg ikke engang kunne gå de 300 meter der var til nærmeste butik, handle og gå hjem igen uden at kaste op 2-3 gange. Mindst. 

Jeg havde rigtig svært ved bare at sidde oprejst fordi ALT bare sejlede fuldstændig. Så når jeg en sjælden gang imellem fik slæbt migselv i skole endte jeg med at tage hjem igen efter et par timer.

Anmeld

22. oktober 2014

Nystart

Første graviditet var jeg syg i 14 dage Pga opkast... Og ellers ingen fravær.

Her anden gang har jeg været sengeliggende siden dag 1 nærmest.... Og har været fuldtids sygemeldt fra mit studie siden uge Ca 14... Men jeg er os virkelig ramt af ALT, og ikke kun ting Pga graviditet 

Anmeld

22. oktober 2014

Christine

Anonym skriver:

Håber i kan hjælpe.  

Med nr. 1 ja. Med mit andet og tredje barn var jeg simpelthen så dårlig at man skulle tro det var løgn. Med nr læste jeg stadig og måtte melde fra til et par eksamener, men kom igennem én med massiv opkast/kvalme.

Det er jo heldigvis ikke muligt at vide præcis hvor dårligt man får det på forhånd  

hvis jeg kunne, ville jeg stemme en gang ja det kunne jeg og to nej...

Anmeld

22. oktober 2014

L&V

Anonym skriver:

Håber i kan hjælpe.  

Selvfølgelig ka man det ikke sikkert det bliver nemt men ja. Jeg blev gravid med nr 2 da vores datter var 1år så der var ingen mulighed for at ligge i sengen eller hva man nu ellers kunne trænge til. Det var bare igang også måtte man kaste op når man ku. Jeg havde det sådan fra uge 6 og til fødsel med en lille pause på 5uger ca.

Anmeld

22. oktober 2014

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg er på 5. Semester, lige skrevet eksamen mm. Er 23+4 og har INGEN kvalme haft på noget tidspunkt! Til gengæld har jeg lidt af træthed og hovedpine- men det er gået fint 

Anmeld

22. oktober 2014

PST

Jeg kan ikke, er lige blevet sygemeldt fra mit studie. Jeg har egentlig ikke lidt af kvalme og lign., for mig er problemet en enorm træthed - selv her i uge 24 !! Begyndte at blive stresset over ikke at kunne leve op til mine egne forventninger ! 

Som min studievejleder sagde "uddannelsen venter jo på dig, men en graviditet skal nydes" - så sød !  

MEN kender andre som sagtens kunne, tror det varierer meget fra gravid til gravid, og fra graviditet til graviditet ! 

Held og lykke - vi krydser fingre !!  

Anmeld

22. oktober 2014

Linkaa

Jeg tror det er svært at forudsige... Med min nr. 1 havde jeg kun en smule kvalme, men var rigtig træt. Så der kunne det sagtens have ladet sig gøre.

nu efter 7 år venter jeg nr. 2, og det er bare ikke det samme. Har kvalme 24/7, kaster op et par gange om dagen og føler næsten ikke jeg kan passe mit job... Er pt. 8+2 så der er laaang tid endnu

Følg dit hjerte, andet kan du ikke gøre

Anmeld

23. oktober 2014

Bb2015

Jeg havde det egentlig forholdsvist nemt, for har haft kvalme men kun meget lidt uden opkast - selvom det dog fra tid til anden har tvunget mig til at lægge mig i sengen. Men jeg skal BA i starten af min graviditet (i sommerferien) og endte med at få et flot 10-tal så det har ikke været et stort problem overhovedet. 

Men det er jo også individuelt hvor skidt man er. Hvis du går og kaster op hele tiden kan det jo være svært, men der er også en del, som mig, der ikke oplever den slags ondskabsfuld kvalme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.