Stress og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
5 svar
1 synes godt om
21. oktober 2014

Lykkelig Omstændigheder <3

Hej :-) 

Er der nogen der har hørte, at det skulle være farligt at stress mens man er gravid????

Her taler vi om normale stress ikke stress ved dødfald eller sådan noget. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2014

modesty

Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

Er der nogen der har hørte, at det skulle være farligt at stress mens man er gravid????

Hvad er "normal stress"? Altså rigtig stress, som I at du ikke kan sove om natten, konstant har ondt i maven, hjertebanken, ikke kan spise, græder o.s.v.?

Eller stress, som I at du har meget travlt - hvilket jo ikke er reel stress?

Anmeld

21. oktober 2014

1977

Profilbillede for 1977

Hvad tænker du som normal stress? Den kortvarige som er sund og godt for kroppen? Eller den langvarige som kan medføre depression? 

Den langvarige er nok ikke helt sund, men det er hverken når du er gravid eller ej. 

Hvilke symptomer har du?

Anmeld

21. oktober 2014

Jeg mener i perioder er jeg meget stresset. 

Jeg er "nervøse anlagt" så er der altid noget kører jeg mig selv om. 

For eksempel nu skriver jeg opgave på skolen, og er mega nervøs omkring den 

Så tænker jeg er dette stress farligt? nogen gang kan jeg ikke falde til ro, når jeg skal sove pga. af nerver om noget. 

Anmeld

21. oktober 2014

Wik

Jeg mener i perioder er jeg meget stresset. 

Jeg er "nervøse anlagt" så er der altid noget kører jeg mig selv om. 

For eksempel nu skriver jeg opgave på skolen, og er mega nervøs omkring den 

Så tænker jeg er dette stress farligt? nogen gang kan jeg ikke falde til ro, når jeg skal sove pga. af nerver om noget. 

Det er ikke sundt for nogen at være nervøs eller stresset, men jeg tror ikke du skal tænke, åhh nej så taber du barnet. Du skal nok nærmere tænkte hvordan klare jeg de skole perioder og andre hårde tider i livet bedre eller mere hensigtsmæssigt så jeg ikke bliver så stresset og nervøs. Man kan jo også sige angst for ikke at mestre i dit tilfælde. 

Jeg tror det er indivuduelt hvem du spørger om det, nogle vil mene at din stress og dine stress hormoner påvirker barnet, nogen vil sige at det først påvirker barnet når du har "rigtig" anerkendt stress som en diagnose. Men jeg tror ikke det er sundt for dig eller barnet, men skadet bliver det næppe af en eksamensperiode. 

Anmeld

21. oktober 2014

Wik skriver:

Det er ikke sundt for nogen at være nervøs eller stresset, men jeg tror ikke du skal tænke, åhh nej så taber du barnet. Du skal nok nærmere tænkte hvordan klare jeg de skole perioder og andre hårde tider i livet bedre eller mere hensigtsmæssigt så jeg ikke bliver så stresset og nervøs. Man kan jo også sige angst for ikke at mestre i dit tilfælde. 

Jeg tror det er indivuduelt hvem du spørger om det, nogle vil mene at din stress og dine stress hormoner påvirker barnet, nogen vil sige at det først påvirker barnet når du har "rigtig" anerkendt stress som en diagnose. Men jeg tror ikke det er sundt for dig eller barnet, men skadet bliver det næppe af en eksamensperiode. 

Tak for svaret Wiks. 

Alt det du siger, giver jeg dig fuldstændig ret i. 

Jeg skal være bedre at meste livet uden at være fyldt med angst.

Men tak for sit svare :-) det giver ro på. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.