Su ? den forstår jeg sørme ikke ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2014

Julemusen

Har du fået su på alle fem uddannelser, for dem du ikke har fået su på mener jeg ikke tæller med.

Men du skal ringe til din sagsbehandler i kommunen og få godkendt dit videre uddannelsesforløb, for så kan du sikre dig Su ved uddannelsenspålæget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2014

Nystart

Malou92 skriver:

bliver da overhoved ikke nemt og tage fagpakket til pædagog på 1 år når jeg er alene med min datter, og har forsørgelse pligt? 

jeg kan da ikke arbejde så meget ved siden af så jeg tjener nok til og leve ... 

- men der står jo så også at hvis man får uddannelses pålæg fra kommuen så kan man få su, og det gør alle jo idag efter den nye reform?? 

Jeg tvivler jeg meget stærkt på at alle får bevilliget...

Nej det bliver ikke nemt, men det er muligt ellers må du dele den op og tag fagene over 2 år for at kunne arbejde ved siden af.... 

Anmeld

21. oktober 2014

rogerrasch

Malou92 skriver:

hej piger .. 

Vi var til et møde ang su den anden dag på skolen og har så siden hen fundet frem til dette på su.s hjemme side . nogle der kan fortælle mig hvordan det lige fungere for jeg forstår ikke lige helt hvad der menes ?

det jeg ikke forstår er det jeg har markeret med FED

1. Højst fem ungdomsuddannelser. Fremover vil man kun kunne få SU til højst fem ungdomsuddannelser. Der vil ikke blive givet SU til den sjette påbegyndte ungdomsuddannelse. Dog kan unge, der får et uddannelsespålæg i kontanthjælpssystemet, få dispensation til fortsat at få SU til en ungdomsuddannelse ud over de fem ungdomsuddannelser.
    I opgørelsen af antallet af påbegyndte ungdomsuddannelser regnes alle ungdomsuddannelser med, som man er begyndt på og har fået SU til.

Reglerne skal gælde fra den 1. januar 2015. Det betyder, at begynder man på en ungdomsuddannelse efter 1. januar 2015, vil alle ungdomsuddannelser, man er begyndt på og har fået  SU til før den 1. januar 2015, blive regnet med.

5 ungdomsuddannelser betyder at du kun har ret til at gå på en ungdomsuddannelse i 5 år hvor du kan få su.

Anmeld

21. oktober 2014

hesøth

rogerrasch skriver:

5 ungdomsuddannelser betyder at du kun har ret til at gå på en ungdomsuddannelse i 5 år hvor du kan få su.

Nej det har da ikke noget med 5 år at gøre.....Det betyder at du kun kan få SU til FEM ungdomsuddannelser.

Anmeld

21. oktober 2014

Stumpen

pædagog er en mellemlang vidregående uddannelse...

Anmeld

21. oktober 2014

Baby15

Nej det har da ikke noget med 5 år at gøre.....Det betyder at du kun kan få SU til FEM ungdomsuddannelser.

Det håber jeg ikke, er igang med nummer 6 år  

Anmeld

21. oktober 2014

Hønsemor

Malou92 skriver:

bliver da overhoved ikke nemt og tage fagpakket til pædagog på 1 år når jeg er alene med min datter, og har forsørgelse pligt? 

- men der står jo så også at hvis man får uddannelses pålæg fra kommuen så kan man få su, og det gør alle jo idag efter den nye reform?? 

Du kan jo overveje at læse fagpakken på fjernstudie og så evt. arbejde ved siden af, et deltidsjob giver stadig mere end SU'en og de lån man kan søge som forsørger

På den måde kan du læse om aftnen efter din datter er blevet lagt i seng og arbejde om dagen, hvor dit datter alligevel er afsted

Anmeld

21. oktober 2014

Love2

Malou92 skriver:

Hej. 

Jeg har taget pædagog pakken, jeg er enlig mor til to og får dobbelt su. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.