Rettigheder ved skimmelsvamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2014

Monski

dpb skriver:

Kan godt forstå du er sur....

men er nødt til at spørge hvor det er skimmelsvampen befinder sig? Det kan jeg nemlig ikke lige regne ud, ud fra dine billeder

Eksempelvis har vi her i huset en ydervæg i det ene værelse som er kold og vi oplevede at da vi havde puslekommoden stående helt op af i hjørnet kunne det også forekomme at tøjet udviklede mug/skimmel som ligner det du viser på billederne. Ganske enkelt grundet fugten der dannede sig imellem og som trængte ind i tøjet. Men det var ikke fordi der var skimmel i selve væggen. (det tjekkede vi) og der er heller ikke nogen problemer nu hvor vi har lavet om så der ikke er noget der står og lukker af på den måde.

Vi boede for en del år siden i en 2 vær. lejlighed hvor der var skimmel i væggen i hjørnet i stuen. Det viste sig at være grundet en revne i fugen? mellem fliserne ude på badeværelset i brusenichen så der kunne trænge fugt ind den vej. Det mest skræmmende var egentlig at da vi opdagede det, tog vi et billede af det og det billede viste at det faktisk var langt mere omfattende end først antaget. der var bare en stor del der ikke var synligt endnu/var trængt igennem malingen. Boligselskabet fik lavet revnen på badeværelset, og mener de lige vaskede over med et eller andet, som bare ikke fjernede det ordentligt. Men der valgte vi så selv at kontakte den lokale malerhandel hvor vi fik lov til at købe noget rigtig krads stads, som de ellers ikke solgte til almene forbrugere. Men det virkede.

Da vi fraflyttede valgte vi at informere hende der overtog lejligheden om at der havde været problemer i det hjørne så hun også kunne holde øje med det.

Det jeg bare lige ville gøre opmærksom på er at det muligvis ikke er noget boligselskabet kan gøre noget ved som sådan.

Muligvis en om rokering af seng osv. kunne afhjælpe ??

Qnuz

Det er på alle ydervæggene i hele lejligheden, primært oppe i hjørnerne så det også er lidt på loftet og så er det virkelig slemt på én anden væg. 

Da de lavede det her for 6 måneder siden der fjernede de alt tapet, fjernede rigtig meget mur (har ikke på nogle måde styr på hvilke materiale det er af ) men de brugte i hvert fald noget at hakke det af med, så sprøjtede det med noget og så malede de. Så der er ikke tapet længere. Den gang der kunne vi se ca 30 cm men det var måske 3-4 meget inden under tapetet

Og alt står 10-20 cm udenfor væggene efter sidst .. Men tusind tak ellers for rådende  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

Monski

Bshizzle skriver:

ÅRH Nej!!! 

Mit råd vil osse være at komme ud af den lejlighed IDAG! 

Det er slet ikke sundt at være i lejligheden!

Og slet ikke når din søn faktisk er syg.. Måske forsaget den skimmelsvamp!!? 

Kontakt evt LLO og forhør jer om jeres rettigheder. 

Det er bare ikke i orden det dér!. 

Forlang at blive genhuset, for det har i ret til.. Mest fordi det ikke er første gang! 

Vi flytter hjem til mine forældre i morgen, heldigvis bor de kun 100 m væk, så hverdagen kommer til at kører okay mht børnehave osv. 

Jeg kontaktede vores boligselskab i dag, men der er stadig noget rod af få fat i de rigtige mennesker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.