Enlig forsøger med Kæreste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.031 visninger
8 svar
4 synes godt om
19. oktober 2014

Anonym trådstarter

Halløj!

Øhm... jeg tænkte på noget..

Jeg er enlig forsøger, og er ikke ude efter at omgås nogle regler overhovedet, bare lige så vi har det på det helt rene inden. !

Mit spørgsmål går på:

Jeg er som sagt enlig. Bor sammen med mit barn. Jeg har så fået en kæreste. Vi er rigtig glade for hinanden og han er glad for mit barn.

Vi ses når det passer, og han sover her en 3'ish gange i løbet af ugen..

Han har så spurgt om det vil være ok at vi offentliggør vores forhold på FB... og så tænkte jeg om det kunne være et problem i forhold til den støtte jeg får?

Jeg bliver jo ikke mindre enlig forsøger af at være i et forhold på facebook ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2014

Keablao

Så vidt jeg ved skiller det ved "ægteskabslignende forhold".

Samme bopæl, fælles betaling til faste udgifter osv.

Så bliv i bare kærester ..også på facebook 

Anmeld

19. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det tror jeg faktisk ik er en god ide. Så et program i tv sidste år, hvor de snuppede "snyder" og der var der en som blev knaldet pga de havde offentliggjort det på fb! Vh stine

Anmeld

19. oktober 2014

B&J

så længe i overholder det med hvor meget i skal være sammen osv. det kan i ringe på kommunen omkring så må i gerne være kærester også på facebook

Anmeld

19. oktober 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Det tror jeg faktisk ik er en god ide. Så et program i tv sidste år, hvor de snuppede "snyder" og der var der en som blev knaldet pga de havde offentliggjort det på fb! Vh stine

... Men hvad er det vi snyder med?

Det er jo det jeg ikke forstår?

Han bor her ikke. Sover her da en gang imellem.. han betaler ikke til faste udgifter osv...

Anmeld

19. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Han bor her ikke. Sover her da en gang imellem.. han betaler ikke til faste udgifter osv...

Jeg mener ik at i snyder, men tror komunen ser anderledes på det.

I det ex jeg snakker om, blev hun kaldt til samtale hos komunen, hvor hun blev udspurgt omkring sin endlig status. Hun forklarede at ja hun var enlig, hvorefter hendes fb profil blev hevet frem, hvor der stod at hun var i et forhold til en mand. De sås nogle dage i ugen, spiste aftensmad sammen, billede hvor de var på tur med barnet osv!

Hun endte med at miste nogle tillæg osv, selvom de ik boede sammen og alt muligt. Vh stine

Anmeld

19. oktober 2014

Nystart

Uha jeg var sådan ved at komme galt afsted sidste år da jeg skulle melde af jeg Ikke var enlig forsørger mere....

For de mente faktisk at jeg kunne blive knaldet for Ikke at ha været reelt enlig mens jeg var det...

Og hvorfor...jo:

Vi lavede ting sammen, som går en tur i skoven, i bio, spiser i ny og næ sammen og sovet sammen engang imellem Max 2 gange i ugen er reglen...

Vi vælger så at vi skal flytte sammen, hvilket selvfølgelig hyr enlig bliver overvejet nøje....Men ved at vi laver de ting sammen og overvejer at flytte sammen gør at de ser det som at vi tænker som en familie og gør familie ting så allerede da vi tænker at skal flytte sammen en dag begår vi SNYD...

Jeg ville ikke offentlig gøre det... Du kan så nemt komme galt afsted selvom du virkelig ikke ønsker at snyde... 

Bare at han tager skraldet med ud, eller køber en l mælk med på vejen og vupti så snyder i 

Anmeld

19. oktober 2014

Pinkrose

Anonym skriver:

Det er fx hvis han handler noget ind og tager det med hjem til jer, betaler for noget til dit forbrug. En tæt veninde fik afvide af kommunen ang det her, at han ikke måtte have ejendele hos hende altså ikke tandbørste barber maskine osv.

og de måtte maks sove 2 gange om igen sammen. Tror alt efter kommune de har forskellige regler 

Anmeld

19. oktober 2014

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

har en veninde som satte sig i forhold med sin nye kæreste på Facebook, der gik 5 dage så lå der en indberetning på hende, hun kontaktede kommunen, som sagde at man gerne må have en kæreste og det må også gerne stå på Facebook. Nogle mennesker for bare ondt i r*ven af andre folks lykke. 

Så bliv i bare kærester på Facebook, det kan ingen nægte jer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.