Har brug for at være anonym, da jeg kender flere herinde, og ikke har åbnet op for mit problem endnu.
Det er en virkelig lang historie, og jeg aner hverken hvor jeg skal begynde eller afslutte den.
I torsdags var min kæreste på arbejde til kl. 22:00, men han kom aldrig hjem, før klokken var 01:00 om natten – han havde drukket store mængder af alkohol og lugtede langt væk. Ham og jeg har haft den her samtale et utal af gange – at man ikke kan lade sin partner ligge i ren uvished og bare vente. Det sker i gennemsnit en gang hver 14. dag – og min psyke holder ganske enkelt ikke til det længere. Derudover føler jeg, at jeg og mit kommende barn fortjener bedre. Han undskyldte, men jeg er efterhånden blevet såret et utal af gange af ham, og kunne ikke håndtere, hvordan jeg nogensinde skulle falde i søvn ved siden af ham. Var bare ulykkelig. Jeg lagde mig ind i stuen, og kunne først sove sent i går morges. Han prøver, som altid morgen efter, at lade som om tingene aldrig er sket – og egentlig bare starte dagen på en frisk, men det kan jeg ikke ! Er simpelthen så skuffet over ham, han lover og lover, og holder aldrig noget af det. Vi høres ikke ved hele dagen, men kl. 20:00 i går aftes spørger jeg ham, hvornår han kommer hjem.
Han er uden at fortælle det, taget med hans veninde og hendes kollegaer i byen. Jeg bliver virkelig ked af det – denne gang holdt det ingen gang 14 dage. Han kom hjem i morges fuld, med en joint i munden og fortalte, at han også havde taget kokain, og var blevet anholdt af politiet, fordi at han havde slået nogle personer.
Imens, kan jeg ligge herhjemme og føle mig mentalt banket. Ville næsten hellere have haft, at han havde været voldelig overfor mig – for al den psykiske vold, føles langt svære. – Ved godt, at det lyder absurd, men er konstant ulykkelig.
Føler på mange områder, at jeg er et andet sted i livet end ham, og at han er umoden i forhold til sin alder. Men jeg er selvfølgelig også vant til at være sammen med ældre fyre.
Er så ked af, at skulle føle, at min graviditet var en ”fejl”…, at jeg ikke tænkte mig om, at jeg burde have gjort tingene anderledes.
Hvorfor, skulle min første graviditet ende sådan her? hvorfor?? Er virkelig så ked af det.