Hej
Jeg igkender mig i meget.
Er bonus mor til 2 st seden 6 år de er 9 og 12 år. Vi har dem halvtid.
Vi har en gemensom søn på 3 år.
Bonus børnene elsker mig jeg elsker dem.
Man ved godt hvad "man går ind i" samtidigt som man aldrig kan vede på forhånd hvad det handler om.
Oavset hvis min mand havde børn inden eller ikke ønsker jeg at han ville gøre rent hver anden uge her hjemme. Det gør han ikke. Jeg ønsker at han gjorde rent mere når hans børn røjer mere.
For mig handler det mere om at jeg og min kæreste har forskellige forventninger, grænser til børnene end hvad det handler om mig og børnene og gå ind i det i stiv arm.
Jeg kan godt sige til min kæreste at han må sige til børnene dit og dat. ...
Annars kommer alt fra mig -regler og restriktioner. Faren er rimeligt loose og large.
SSomtider får jeg nok. Det er faktisk ok!
Jeg selv lever med PMDD (premenstrual depression disorder) når jeg haft det som værst låg jeg 7 dage i sengen hver måned! Har i perioder totalt "meldt mig ud" fra familien / livet. Det har varet hårdt. Specielt for min mand men også bonus børnene. Vi har talt med dem "at jeg har en sygdom - at det ikke er deres skuld". Det har hjulpet rigtigt meget. Nu er det mere acceptabelt at jeg trækker mig væk eller går i seng kl.18 flere aftner i træk.
Det er ok at ikke orke og at sige ifra. Også at sætte sine grænser.
YTidligere kunde jeg køre i 1, 5 time om morgen før at aglevere hans børn inden jeg tog på arbejde (ej dagligt). I dag spørger han sine forældre inden han spørger mig.
Min mand rejser meget. Som tider er det nemmere at vare alene med hans børn. Då følger de mine regler som de kender og respekterer.
Angående min depression har det taget ca 6 år at førstå cyklen... alligevel springer min mand i "fælden" hver gang.
Mit råd er at snakke om det.
Eventuellt "status møde" hver uge/hver anden eller en gang/måned. Status på hvordan du har det med din
- sygdom, situationer og hvordan de opleves og hvad du har brug for.
- bonus børnene / familien
- hjemmet
Det er ikke nemt at få det gennemført regelbundet men forvæntnings afstemning ville løse mange problem og situationer!
Det blev langt.
Men igenkender dine følelser. Også hvad gæller at ikke selv ville have børn. Har nu en på 3. Fantastiskt!!
Solig kram