blødning efter sex.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

648 visninger
9 svar
2 synes godt om
17. oktober 2014

MorTilDenDejligste

efter min SA har jeg oplevet at jeg bløder efter sex, ikke meget men lidt pletblødning op til 12 timer efter sex.

nogen der ved om dette er normalt? og hvad grunden evt kunne være? og ja ved godt i ikke er læger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg ved faktisk ikke om blødning efter sex er normalt når man har haft dn SA. Men jeg tænker at det er det ikke.

Der kan være mange grunde til at bløde efter sex, fx følsomme slimhinder (hvis man dyrker mere sex end man normalt er vant til).

Men du skal kontakte lægen, blødninger udenfor cyklus og kontaktblødning er altid noget man skal snakke med sin læge om.

Anmeld

17. oktober 2014

MorTilDenDejligste

Mom skriver:

Jeg ved faktisk ikke om blødning efter sex er normalt når man har haft dn SA. Men jeg tænker at det er det ikke.

Der kan være mange grunde til at bløde efter sex, fx følsomme slimhinder (hvis man dyrker mere sex end man normalt er vant til).

Men du skal kontakte lægen, blødninger udenfor cyklus og kontaktblødning er altid noget man skal snakke med sin læge om.

tænkte bare selv at det er så kort efter jeg stoppede med at bløde efter sa. (stoppede i mandags) at min livmoder stadig er lidt følsom eller hvad skal man sige. så det var derfor.

men kunne da godt være jeg skulle give lægen et kald.

Anmeld

17. oktober 2014

Ronja_R

Nu ved jeg ikke noget om blødning efter SA, men det kan være meget normalt at bløde efter sex hvor man måske har været sammen med en stor, eller det har været lidt voldsomt, så man måske er "revnet lidt"  

Men ja, det er nok bedst at spørge din læge. 

Anmeld

17. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom
catharina skriver:

tænkte bare selv at det er så kort efter jeg stoppede med at bløde efter sa. (stoppede i mandags) at min livmoder stadig er lidt følsom eller hvad skal man sige. så det var derfor.

men kunne da godt være jeg skulle give lægen et kald.

Det kan sagtens være derfor

Men ring til lægen og få dennes besyv

Anmeld

17. oktober 2014

biniek

det er også meget normalt at bløde efter sex.

Selvfølgelig kommer det an på mængden, men hvis man slår det op på nettet er der rigtig mange der gør det.

det er noget med at hvis man bliver ramt på livmooderhalsen kan det ske og så mange andre grunde.

så hvis det ikke gør ont og kun sker ved sex er det helt normalt  

Anmeld

17. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Biniek skriver:

det er også meget normalt at bløde efter sex.

Selvfølgelig kommer det an på mængden, men hvis man slår det op på nettet er der rigtig mange der gør det.

det er noget med at hvis man bliver ramt på livmooderhalsen kan det ske og så mange andre grunde.

så hvis det ikke gør ont og kun sker ved sex er det helt normalt  

Jeg er altså ked af at skulle koorigere. Ja det kan være ganske harmløst at bløde efter sex, men at kalde det normalt er ikke korrekt! 

Ved enhver blødning udenfor nummer, så at sige, bør altid konsulteres af en læge. Ved nogle kvinder er det blødning af harmløse årsager, og så ved man det, men man må aldrog ignorere en blødning uden for cyklus.

Anmeld

17. oktober 2014

biniek

Mom skriver:

Jeg er altså ked af at skulle koorigere. Ja det kan være ganske harmløst at bløde efter sex, men at kalde det normalt er ikke korrekt! 

Ved enhver blødning udenfor nummer, så at sige, bør altid konsulteres af en læge. Ved nogle kvinder er det blødning af harmløse årsager, og så ved man det, men man må aldrog ignorere en blødning uden for cyklus.

synes helder ikke det skal ignoreres 

mente bare at det er meget normalt efter sex. 

Det sker for rigtig mange par.

men som sagt altid bedst at få det kannet 

Anmeld

17. oktober 2014

biniek

Biniek skriver:

synes helder ikke det skal ignoreres 

mente bare at det er meget normalt efter sex. 

Det sker for rigtig mange par.

men som sagt altid bedst at få det kannet 

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/kvindesygdomme/sygdomme/oevrige-sygdomme/bloedning-efter-samleje/

Anmeld

17. oktober 2014

MorTilDenDejligste

har snakket med lægen og hun sagde at så længe jeg ikke havde smerter i forbindelse med det lidt pletblødning og fordi det stadig er så tæt på SA, så mente hun det var mine slimhinder der stadig var sarte så det skulle jeg ikke tænke på med mindre det fortsatte om 14dage til 3 uger. og eftersom jeg næsten lige har fået taget celleprøve og et kæmpe sundheds tjek syns hun ikke der var grund til bekymring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.