Hej Lisbeth
Jeg har en lille datter på 1 år og vil gerne lave nogle julegaver til nærmeste familie...
Da hun er så lille, tænker jeg at det letteste og mest spændende for hende, vil være maling og har i denne sammenhæng tænkt på at lave fod og hånd aftryk på fx viskestykker, puder m.m.
Men men men, hvis disse skal holde til vask, skal der jo bruges textilmaling... Må man påføre dette direkte på barnest hud?
Hvordan er det med porcelænsmaling?
Jeg har allerede bestilt fingermaling hjem, da dette jo netop er beregnet til at røre ved og jeg derfor går ud fra, at det ikke kan skade hende .
Håber du kan hjælpe mig, da jeg gerne vil igang, så det ikke ender med samlebånds fremstilling, men i stedet som noget hyggeligt vi gør sammen ind imellem.
Med venlig hilsen
Krea mor
Lisbeths svar
Hej Krea Mor !
Det lyder som en rigtig god ide at give noget som er omkring dit barn.
Jeg kan ikke finde på nettet om hvad der kan tåles og ikke.
Umiddelbart tror jeg at fingermaling er en super god ide.
Istedet for tryk på viskestykker, Så kan du bruge små lærreder og sætte et håndaftryk. Vi Bedsteforældre bliver så glade for et sådant.
Du kan også lave en collage om hendes første år, med billeder af hende og de familier der får gaven.
Du må henvende dig i en hobbyforretning og læse hvad der står på farverne . jeg tror textil farverne kan bruges, alligevel ,må du selv checke hvad der står .
Held og lykke med den kreative proces...
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld