Glukosebelastning hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.160 visninger
10 svar
1 synes godt om
15. oktober 2014

birthee

Ja, som overskriften siger, hvilken uge var I til glukosebelastning i, og evt. også hvorfor???

Mvh. Birthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2014

FrkGranger

birthee skriver:

Ja, som overskriften siger, hvilken uge var I til glukosebelastning i, og evt. også hvorfor???

Mvh. Birthe

Jeg fik tjekket blodsukker igennem blodprøve i uge 20 da de skulle tjekke blod type på barnet..

Og så i uge 30 med sukkervandet...

Fik 2 gange den ene pga overvægt og den anden da der er en del type2 diabetes i familien..

Anmeld

16. oktober 2014

LLT.

I uge 34, pga der er alt for meget fostervand, 25% over normalen Og der kan graviditets sukkersyge være en af de ting der foresager det. Det var det dog ikke...

Anmeld

16. oktober 2014

Snevejr84

Jeg fik i uge 20 da jeg har en bmi på 26,5 og min far har diabetis 2. Jeg havde det.

Anmeld

16. oktober 2014

migxher

Jeg har selv lige bestilt tid, 19+4 pga sukkersyge i familien.

Anmeld

16. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Kan ikke huske hvad uge det var i, men fik det lavet for god ordens skyld da jeg var overvægtig da jeg blev gravid og der er diabetes på min fars side af familien...

Anmeld

16. oktober 2014

Clisolka

Jeg fik det tjekket i min første graviditet i uge 20 - negativ. Næste prøve i uge 30 bestod jeg ikke... Jeg havde fået graviditetsbetinget sukkersyge... 

Jeg fik testen fordi jeg var overvægtig + der var diabetes i min familie. 

Resten af graviditeten havde jeg graviditetsbetinget sukkersyge, som forsvandt efter fødslen. 1½ år efter fik jeg konstateret diabetes 2 

Igennem min anden graviditet havde jeg diabetes 2, hvor jeg heldigvis ikke behøvede at blive testet Her efter fødslen er mine tal SÅ flotte, så lægerne mener ikke at jeg har diabetes længere. 

Anmeld

16. oktober 2014

maak

Jeg har fået en tid i uge 28, jeg er kun enkelt disponeret pga. T-2-D i familien 

Anmeld

16. oktober 2014

LinLin

Mener det var i uge 26...?

pga bedstefar med type2... Det var Jdm der ville have jeg skulle have lavet den... Både min læge og jeg syntes det var spild af min tid 

Anmeld

16. oktober 2014

birthee

Tak for alle jeres svar  Jeg vil være i uge 32, når jeg skal have lavet glukosebelastning... Jeg er ikke overvægtig, vi har ikke diabetes i familien, og lægen er meget uforstående overfor at jeg skal have lavet glukosebelastning... Sygehusets eneste begrundelse er, at mit sidste barn vejede 4570 gram, og alene af den grund, skal jeg have lavet den belastning... Glæder mig absolut ikke til det, for er stadig meget kvalmeramt, og lider af halsbrand, jeg som regel vågner af om natten, og er nødt til at tage piller for... Så ved slet ikke hvordan jeg skal komme igennem den faste 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.