Hej tina. Vi er et par på henholdsvis 30 og 27. Min kæreste er 30 og jeg 27. Vi har endelige besluttet os at skal prøve at få børn og smed derfor p-pillerne i 7. Mdr. Stadigvæk uden resultat. Derfor rejer blevet bekymret om vi overhoved kan få børn. Jeg har derfor kontaktet vores læge og vi har været igennem en masse tests. Alt ser normalt ud hos os begge dog kan de ikke måle min ægløsning. Den ligger kun på 5 og derfor er vi nu indstillet til gynækolog. Forhaster jeg processen og kan p-pillerne stadigvæk godt spille en rolle? Så jeg ingen ægløsning får..
Tinas svar
Kære Pette_me,
Jeg synes du gør det helt rigtige - nemlig at komme igang med en fornuftig udredning hurtigt.
Gynækologen skal skanne dit underliv og dine æggestokke og evt supplere med nogle flere prøver. Din kæreste skal også have undersøgt sin sæd!!
Dine p-piller er forlængst ude af kroppen.
Held og lykke fremadrettet
Kh Tina
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld