Udskillelse af hcg efter ægløsningssprøjte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

291 visninger
0 svar
0 synes godt om
15. oktober 2014

A1990

Hej med jer, 

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Har prøvet at google, kan ikke finde forklaring

Jeg fik fra præcis en uge siden en ægløsningssprøjte, og det er det eneste hormon jeg har fået. 

De sidste tre dage har jeg pletblødt lidt (kun lysebrunt, ikke frisk blod), haft niven/stikken i underlivet. De sidste to dage har jeg været sindsygt træt! 

Jeg ved godt, at der ikke er nogen, som kan svare på om det er graviditet eller sprøjten, der giver disse symptomer/bivirkninger. 

Men min tanke er bare den, at ved sprøjten får man hcg ind i kroppen, og derefter kan der være to scenarier;

1. Hvis man ikke bliver gravid, så tænker jeg at det er logisk at den mængde hormon der er sprøjtet ind, vil aftage fra dag til dag (uden udsving). Dermed tænker jeg at bivirkninger ikke burde blive værre efter en uge, og øges fra dag til dag? 

2. Man er blevet gravid, og den indsprøjtede hcg vil udskilles af kroppen og aftage, men kroppen vil selv begynde at producere hcg, og derfor kan symptomerne fortsætte eller øges. 

Kan I følge mig? Hvad er jeres erfaringer? Kan bivirkninger godt øges fra 6. dagen efter indsprøjtning til f.eks. 8. dagen, og først derefter falde? Det virker bare så ulogisk for mig, da mængden af hcg (forudsat ingen graviditet)  jo vil være mindre i kroppen på 8. dagen end 6. dagen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.