Lider også meget af blærebetændelse. Har haft det i op til 10 mdr. af gangen (hvor den ene slags piller afløste den anden - intet virkede). Har det ca. én gang hver anden måned nu, hvor pillerne selexid for det meste virker.
Du skal have en henvisning til en urolog hos din læge.
Det jeg fik ud af urologen efter 10 mdr. med konstant blærebetændelse:
- Fik at vide at min åbning til urinrøret formentlig var for lille, og derfor kommer alt tis ikke ud når jeg tisser, da jeg bruger muskler til at presse tisset ud (og så ligger der lidt tilbage). Normalt skal man give slip på en muskel for at tisse.
- Fik en pillekur med én pille om dagen i 100 dage, i stedet for fire piller om dagen i en uge som normalt (de små lysegule, du kender dem sikkert, de starter med N men kan ikke huske hvad de hedder). Dette skulle langsomt og sikkert holde bakterierne væk - og det gjorde det. Havde ikke blærebetændelse i ca. et år efter det.
Har derudover gjort alt det "normale": tisser efter sex, drikker mindst 2-3 liter om dagen - hver dag, har altid varmt tøj på og går med sutsko, tørrer mig den rigtige vej, har god hygiejne, drikker nogle gange tranebær (men vær opmærksom på, at normal tranebærsaft ikke virker, da der er sukker i, som er rigtig godt for bakterier der vil formere sig. Det skal være sur tranebærsaft uden sukker eller tranebærkapsler), og sidder nogle ekstra minutter på toilettet for at få det sidste ud. Appelsinjuice kan også være godt, da det gør miljøet i blæren surt, og det kan bakterierne ikke lide.
Håber det var en hjælp
ps. se mit brugernavn....
Anmeld