Blærebetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. oktober 2014

kristina1124

Hej. Er der nogle af jer der har haft blærebetændelse i en længere varende periode? Jeg er i gang med piller efter 2 år, hvor jeg stadig har blærebetændelse, lægerne finder aldrig ud af hvad det er, altså de bliver ved med, at give mig piller, der ikke virker på mig og de kan ikke finde en løsning. Andre der har prøvet noget ligene??? ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

kristina1124

Slet ikke nogle der har prøvet det? 

Anmeld

14. oktober 2014

esioul

kristinakjæp skriver:

Hej. Er der nogle af jer der har haft blærebetændelse i en længere varende periode? Jeg er i gang med piller efter 2 år, hvor jeg stadig har blærebetændelse, lægerne finder aldrig ud af hvad det er, altså de bliver ved med, at give mig piller, der ikke virker på mig og de kan ikke finde en løsning. Andre der har prøvet noget ligene??? ��

Er du blevet behandlet for blærebetændelse i 2 år? 

Anmeld

14. oktober 2014

Putomanen

Jeg led af blærebetændelse ofte da jeg var yngre. Dog ikke så lang tid som dig.

Jeg sørgede for en god hygiejne mellem benene, vaskede med Vivag, tissede efter sex og drak en masse vand, ca 2 liter om dagen. Og så tog jeg en masse tranebærkapsler, de hjalp rigtig meget, også forebyggende. 

Anmeld

14. oktober 2014

Sajida2006

Tranebær er forebyggende og undgå for alt i verden offe tlige toiletter. Gå på toilet så snart du har haft samleje og sørg for en god hygienje dernede... Sørg for at drikke en masse vand 

håber du slipper af med det snarest

Anmeld

14. oktober 2014

Krydserfingre

Jeg har også lidt meget af blærebetændelse da jeg var yngre. Rigtig tit faktisk. 

Men som de andre siger, så tis efter sex, god hygiejne, vask med intensæbe eller ingenting, drik vand. Tranebær er også godt. Og når du tørrer dig efter toiletbesøg så tør dig fra foran til bagerst så bakterierne fra numsen ikke kommer foran ved urinrøret. Så fra urinrør til enden, det hjælper rigtig rigtig meget. Og hold dig varm omkring underlivet!!  

Anmeld

15. oktober 2014

Tranebaer

Lider også meget af blærebetændelse. Har haft det i op til 10 mdr. af gangen (hvor den ene slags piller afløste den anden - intet virkede). Har det ca. én gang hver anden måned nu, hvor pillerne selexid for det meste virker.

Du skal have en henvisning til en urolog hos din læge.

Det jeg fik ud af urologen efter 10 mdr. med konstant blærebetændelse:

- Fik at vide at min åbning til urinrøret formentlig var for lille, og derfor kommer alt tis ikke ud når jeg tisser, da jeg bruger muskler til at presse tisset ud (og så ligger der lidt tilbage). Normalt skal man give slip på en muskel for at tisse.

- Fik en pillekur med én pille om dagen i 100 dage, i stedet for fire piller om dagen i en uge som normalt (de små lysegule, du kender dem sikkert, de starter med N men kan ikke huske hvad de hedder). Dette skulle langsomt og sikkert holde bakterierne væk - og det gjorde det. Havde ikke blærebetændelse i ca. et år efter det.

Har derudover gjort alt det "normale": tisser efter sex, drikker mindst 2-3 liter om dagen - hver dag, har altid varmt tøj på og går med sutsko, tørrer mig den rigtige vej, har god hygiejne, drikker nogle gange tranebær (men vær opmærksom på, at normal tranebærsaft ikke virker, da der er sukker i, som er rigtig godt for bakterier der vil formere sig. Det skal være sur tranebærsaft uden sukker eller tranebærkapsler), og sidder nogle ekstra minutter på toilettet for at få det sidste ud. Appelsinjuice kan også være godt, da det gør miljøet i blæren surt, og det kan bakterierne ikke lide.

Håber det var en hjælp ps. se mit brugernavn....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.