Hvornår kan lægen se graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.186 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej ��

håber der er nogle der kan hjælpe mig med er lille spørgsmål!

jeg har fundet ud af at vi er gravide, og det er bestemt en god ting(vi har forsøgt i 2 og et halvt år). Jeg er kun 4+2 uger henne og har en del smerter i min venstre side. Smerten er ikke konstant men kommer med 5 min. Mellemrum. Smerten sidder placeret i siden ved min lyske. Nogle gange stråler smerten mod lysken og andre gange mod ryggen.

jeg er jo selvfølgelig nervøs for om barnet er ved at gå til grunde (eller sidder udenfor livmoderen), og tænker derfor om der er andre der har prøvet noget lignende? Og evt. Hvornår vi kan få tjekket om myren i maven er der? (Ved godt at man kan få en tidlig scanning i uge 7) men syntes der er lang tid til når der gør ondt.

nu blev det alligevel en lang smøre, men håber der er nogen der kan dele deres erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

esioul

Anonym skriver:

Hej ��

håber der er nogle der kan hjælpe mig med er lille spørgsmål!

jeg har fundet ud af at vi er gravide, og det er bestemt en god ting(vi har forsøgt i 2 og et halvt år). Jeg er kun 4+2 uger henne og har en del smerter i min venstre side. Smerten er ikke konstant men kommer med 5 min. Mellemrum. Smerten sidder placeret i siden ved min lyske. Nogle gange stråler smerten mod lysken og andre gange mod ryggen.

jeg er jo selvfølgelig nervøs for om barnet er ved at gå til grunde (eller sidder udenfor livmoderen), og tænker derfor om der er andre der har prøvet noget lignende? Og evt. Hvornår vi kan få tjekket om myren i maven er der? (Ved godt at man kan få en tidlig scanning i uge 7) men syntes der er lang tid til når der gør ondt.

nu blev det alligevel en lang smøre, men håber der er nogen der kan dele deres erfaringer

Mit bud er at lægen kan tage blodprøver og stiger HCG (graviditets hormonet som det skal, burde det ikke sidde forkert).

Dog er der nogle der godt kan have lidt smerter. Er det kun i den ene side det gør ondt?

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Mit bud er at lægen kan tage blodprøver og stiger HCG (graviditets hormonet som det skal, burde det ikke sidde forkert).

Dog er der nogle der godt kan have lidt smerter. Er det kun i den ene side det gør ondt?

Ja, det er kun i den side det gør ondt. Får også et par jag i højre side engang imellem, men det sidder på selve maven.

jeg tænker om det måske kan være tarmene der driller lidt. Vi har været gravide før, men det endte i en SA da jeg var 12 uger henne - så er nok en smule nervøs denne gang

Anmeld

14. oktober 2014

Wik

Jeg tænker at det ikke nødvendigvis er unormalt eller med graviditeten at gøre. Ville det måske være ide at gå til lægen med smerterne også kan han vurdere om du skal skannes eller andet?

Anmeld

14. oktober 2014

Emilie91

Mit hcg steg selvom fosteret sad uden for livmoderen. Så jo- det kan sagtens ske. Jeg ville helt klart få det undersøgt hvis du har ondt i siden. Jeg havde også kun ondt engang i mellem i siden og i ryg og mave. Og det var først 2 dage før operationen (uge 7) at jeg fik mange smerter i den samme side... Jeg håber ikke det er det Men ring til lægen. Og ellers - tillykke med graviditeten

Anmeld

14. oktober 2014

esioul

emiliedamm skriver:

Mit hcg steg selvom fosteret sad uden for livmoderen. Så jo- det kan sagtens ske. Jeg ville helt klart få det undersøgt hvis du har ondt i siden. Jeg havde også kun ondt engang i mellem i siden og i ryg og mave. Og det var først 2 dage før operationen (uge 7) at jeg fik mange smerter i den samme side... Jeg håber ikke det er det Men ring til lægen. Og ellers - tillykke med graviditeten

Fik du målt hver 2-3 dag eller? 

vildt det kan stige som ved en normal graviditet. Har altid forstået det sådan at det ikke vil fordoble sig hvis graviditeten sidder forkert

Anmeld

14. oktober 2014

Emilie91

esioul skriver:

Fik du målt hver 2-3 dag eller? 

vildt det kan stige som ved en normal graviditet. Har altid forstået det sådan at det ikke vil fordoble sig hvis graviditeten sidder forkert

Jeg fik taget en blodprøve 4 gange (pga andre ting). Sååå ... Ja det passer meget godt med hver 4. hverdag.... 

Jeg har aldrig hørt at hcg'et ikke steg fordi den ikke sad i livmoderen. tværtimod. Har læst flere steder at det netop er svært at finde ud af uden at scanne fordi hcg'et stiger ligesom en almindelig graviditet... 

Anmeld

14. oktober 2014

esioul

emiliedamm skriver:

Jeg fik taget en blodprøve 4 gange (pga andre ting). Sååå ... Ja det passer meget godt med hver 4. hverdag.... 

Jeg har aldrig hørt at hcg'et ikke steg fordi den ikke sad i livmoderen. tværtimod. Har læst flere steder at det netop er svært at finde ud af uden at scanne fordi hcg'et stiger ligesom en almindelig graviditet... 

Det var bare hvad fertilitetsklinikken sagde til mig. Altså at de følger med blodprøver når man bliver gravid, for at sikre den sidder rigtigt. 

Men ja, der er nok undtagelser

Anmeld

14. oktober 2014

PB2013

Tillykke med graviditeten.. Jeg har selv været meget nervøs da vi tidligere har været igennem 2 aborter, og blev derfor scannet tidligt denne gang, hvor hun sagde at de jag jeg havde haft i venstre side skyldes det gule legeme der var på min æggestok som sad og producerede alle de hormoner babyen havde brug for.. 

Forhåbentlig er det det samme hos dig.. 

Anmeld

15. oktober 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar!! Jeg håber og krydser finger for at alt er som det skal være. Jeg har en tid ved lægen på mandag - så tager de en blodprøve. Håber på at de måske vil sende mig til en tidlig scanning på er tidspunkt- ellers må vi jo selv betale

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.