Kan i mon hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.071 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. august 2009

TbCp

Jeg er dagplejer og har et barn der nu har været hos mig 3 uger.
De første to uger gik uden problemer.
Men nu hvor der er kommet 2 børn mere til græder han bare hele tiden. Jeg kan ikke gå et skridt så begynder han. Og det smitter af på to af de andre. Så skal jeg ud og putte en af de mindste til lur så starter hylekoret. Og han er så svær at trøste.
Er godt træt i hovedet af sådan en uge her. Har et par gange ringet efter hans mor for det det var helt vildt.
Aner simpelthen ikke hvad jeg skal stille op.
Hans mor siger det er det samme derhjemme og at det har været sådan i flere måneder nu. Går hun ind i et andet rum bryder han helt sammen.

HJÆLP!!!

På tirsdag ville jeg ellers invitere LIvas dagpleje hjem til fødselsdag men er ikke sikker på jeg orker det, har dog fået min moster til at komme ud og hjælpe, men hvis det bare bliver konstant gråd har jeg næsten ikke lyst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2009

sarahb

Hvor gammel er han, for isaac er også inde i sådan en periode.... min mor siger det er normalt det går over...
Hvis han er helt optaget af noget er det ok men hvis han ser jeg smutter så går han amok. det er lige til at blive Crazy af!

Anmeld

21. august 2009

qp

TbCp skriver:

Men nu hvor der er kommet 2 børn mere til græder han bare hele tiden. Jeg kan ikke gå et skridt så begynder han. Og det smitter af på to af de andre. Så skal jeg ud og putte en af de mindste til lur så starter hylekoret. Og han er så svær at trøste.
Er godt træt i hovedet af sådan en uge her. Har et par gange ringet efter hans mor for det det var helt vildt.
Hans mor siger det er det samme derhjemme og at det har været sådan i flere måneder nu. Går hun ind i et andet rum bryder han helt sammen.

HJÆLP!!!

På tirsdag ville jeg ellers invitere LIvas dagpleje hjem til fødselsdag men er ikke sikker på jeg orker det, har dog fået min moster til at komme ud og hjælpe, men hvis det bare bliver konstant gråd har jeg næsten ikke lyst

Får han nok, at spise`??

Anmeld

21. august 2009

TbCp

Marcus' Mor skriver:

Får han nok, at spise`??

Han er 1 år.
Han er slet ikke til at aflede. Holder hele tiden øje med hvor jeg er. Og det er det samme hjemme, så det er ikke engang fordi han er lidt utryg her.
Håber det går over inden længe

Anmeld

21. august 2009

TbCp

sarahb skriver:

Hvor gammel er han, for isaac er også inde i sådan en periode.... min mor siger det er normalt det går over...
Hvis han er helt optaget af noget er det ok men hvis han ser jeg smutter så går han amok. det er lige til at blive Crazy af!

Han spiser morgenmad hjemmefra og her får han formiddagsmad, middagsmad og eftermiddagsmad. Han skubber selv tallerknen væk når han er færdig og ikke vil have mere.
Jeg havde selv tænkt om det kunne være tørst/sult, men når han tilbydes mere efter tallerknen er skubbet væk vil han ikke have det. Så tror næsten ikke det kan være det

Anmeld

21. august 2009

sarahb

tror ikk han er blevet vænnet til at være alene, og så tror han at han bliver forladt, sådan er det med isaac.. men hans gråd stopper når han ser os igen..
måske det?

Anmeld

21. august 2009

Vingummien

TbCp skriver:

HJÆLP!!!

Hjalp en veninde med at hente hendes søn i dagpleje og hende dagplejen havde en dreng der gjorde nøjagtig det samme.

Hun lod ham simpelhen gør det, hun sagde at hun jo ikke kunne være der for ham hele tiden når hun også havde andre børn. Så hvis hun skulle ud og putte en og han begyndte jamen så måtte han lære at han måtte vente, og det tog ikke længe så var det ikke sådan  mere. Lyder nok hårdt for os, men tror ikke det er det for en der har været dagpleje i mange år.

Så måske du skal prøve lidt at se igennem fingre med det og lade ham ligge lidt osv

Anmeld

21. august 2009

TbCp

sarahb skriver:

tror ikk han er blevet vænnet til at være alene, og så tror han at han bliver forladt, sådan er det med isaac.. men hans gråd stopper når han ser os igen..
måske det?

Jeg tror også det er sådan noget.
Synes bare det er synd for jeg er jo nødt til at gå ind imellem. f.eks. for at putte barn.
Jeg har glasdør fra dagplejeværelset og ud til haven, der stiller jeg mig hen så han kan se mig, det hjælper bare ingenting.
Håber bare han snart vænner sig til det

Anmeld

21. august 2009

TbCp

suanne85 skriver:

Hjalp en veninde med at hente hendes søn i dagpleje og hende dagplejen havde en dreng der gjorde nøjagtig det samme.

Hun lod ham simpelhen gør det, hun sagde at hun jo ikke kunne være der for ham hele tiden når hun også havde andre børn. Så hvis hun skulle ud og putte en og han begyndte jamen så måtte han lære at han måtte vente, og det tog ikke længe så var det ikke sådan  mere. Lyder nok hårdt for os, men tror ikke det er det for en der har været dagpleje i mange år.

Så måske du skal prøve lidt at se igennem fingre med det og lade ham ligge lidt osv

Det er sådan jeg gør nu, for det er jo den eneste mulighed jeg har. De mindste SKAL puttes om formiddagen så han er nødt til at lære at sådan er det.
Synes også bare det er vildt synd for de andre børn fordi de også bliver utrygge og kede af det.
Idag var Carsten oppe og hjælpe mig  Han arbejder jo ofte hjemme. så han kom og underholdt imens jeg puttede. Og da jeg så havde puttet overtog han barnevognen fordi det er en der skal gåes med før hun sover.
Dejigt han gad, det gav lidt mere overskud idag.
Ved godt det ikke kan være sådan hver dag, men lige sådan en fredag her var det altså skønt

Anmeld

21. august 2009

Vingummien

TbCp skriver:

Det er sådan jeg gør nu, for det er jo den eneste mulighed jeg har. De mindste SKAL puttes om formiddagen så han er nødt til at lære at sådan er det.
Synes også bare det er vildt synd for de andre børn fordi de også bliver utrygge og kede af det.
Idag var Carsten oppe og hjælpe mig  Han arbejder jo ofte hjemme. så han kom og underholdt imens jeg puttede. Og da jeg så havde puttet overtog han barnevognen fordi det er en der skal gåes med før hun sover.
Dejigt han gad, det gav lidt mere overskud idag.
Ved godt det ikke kan være sådan hver dag, men lige sådan en fredag her var det altså skønt

Oki, jamen så kan du nok ikke gøre ret meget andet end at håbe på at han snart vænner sig til forandringerne.

Min mor var dagplejemor, hun havde også altid et barn der krævede lidt mere end de andre, på den ene eller anden måde. Man skal nok lige vænne sig til det, og lyder til du klare det rigtig fint som du gør nu.

Jeg blev også passet af min mor og kan huske der engang var en der bed konstant dumme unger min mor passede hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.