Hjææælp! udregning af løn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

809 visninger
9 svar
5 synes godt om
14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg er ved at søge nyt job og har brug for at vide hvad jeg vil få udbetalt pr. mdr!

Udfra timelønnen får jeg 11.917,28kr pr. mdr. Mit fradrag er på knapt 6500 pr. mdr og så vil jeg få noget kørsel som udgør ca 440km. pr uge. På mit nuværende job trækker den 38% i skat.

En med forstand på det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Din løn vil udbetalt blive ca. 9858,54 kr., men det er uden kørsel.

Kørsel er de første 30.000 km (som jeg husker det skattefrit), og du ville få 400 kr i kørsel om ugen, så de penge skal du ligge oven i.

Altså hvis en mdr. har 4 fulde arbejdsuger skal du ligge 1600 kr. oveni de 9858,54 kr. og det vil blive 11.458,54 kr.

Anmeld

14. oktober 2014

A.n.onym.

Jeg vil sige at du får 9267 kr og så kørsel oveni (som ikke er noget jeg ved noget om)

Anmeld

14. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvis man siger ATP er 180 kr. pr. mdr.

Så hedder min beregning (UDEN kørsel):

Før skat: 11.917,28

ATP: 180

A-indkomst: 11737,28

Mdrs fradrag (man plejer at regne det på ugefradrag eller timefradrag ): 6500

A-skat: 1991

Udbetalt: 9.746,28

hvis du har Excel eller Open Office kan jeg lave dig et regneark med udregningen du kan bruge senere

Aner desværre intet om hvordan det med kørsel kører da det er ved at være en del tid siden jeg har haft brug at skulle regne på det...

HUSK!!! At overveje om det er med eller uden overenskomst for er det uden så får du f.eks. ikke feriepenge, pensionsopsparing eller fritvalgsfond og det er jo så i sidste ende det mindre du ville ende med hvis du selv skulle sætte til side til disse ting

En god ting er altid at tage kontakt til ens fagforening INDEN man underskriver en kontrakt med fast løn for at få deres øjne på om der er mangler

Anmeld

14. oktober 2014

Missy_B

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg er ved at søge nyt job og har brug for at vide hvad jeg vil få udbetalt pr. mdr!

Udfra timelønnen får jeg 11.917,28kr pr. mdr. Mit fradrag er på knapt 6500 pr. mdr og så vil jeg få noget kørsel som udgør ca 440km. pr uge. På mit nuværende job trækker den 38% i skat.

En med forstand på det? 

11.917,28

-90 (ATP)

= 11.827,28

x 0,92 (ambidrag på 8%)

= 10.881,1

- 6500 (fradrag)

= 4.381,1

* 0,62 (skat på 38%)

= 2.716,3

+ 6500 (fradrag)

= 9.216,3

Der er her dog ikke taget højde for eventuel pension

Hertil kan du tillægge kørslen (som jeg formoder er skattefrit afregnet efter statens takster)

Anmeld

14. oktober 2014

Missy_B

Wampires skriver:

hvis du har Excel eller Open Office kan jeg lave dig et regneark med udregningen du kan bruge senere

Aner desværre intet om hvordan det med kørsel kører da det er ved at være en del tid siden jeg har haft brug at skulle regne på det...

HUSK!!! At overveje om det er med eller uden overenskomst for er det uden så får du f.eks. ikke feriepenge, pensionsopsparing eller fritvalgsfond og det er jo så i sidste ende det mindre du ville ende med hvis du selv skulle sætte til side til disse ting

En god ting er altid at tage kontakt til ens fagforening INDEN man underskriver en kontrakt med fast løn for at få deres øjne på om der er mangler

Godt beskrevet 

Dog har du vidst ikke taget højde for arbejdsmarkedsbidrag i din beregning

Anmeld

14. oktober 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Missy_B skriver:

Godt beskrevet 

Dog har du vidst ikke taget højde for arbejdsmarkedsbidrag i din beregning

aahhh...

det er rigtigt...

jeg har været på sociale ydelser for længe så havde helt glemt den

Må se at få en opdateret version snart

Anmeld

14. oktober 2014

anynom

Wampires skriver:

Feriepenge, er det ikke lovpligtigt? Hilsen en, som har været ansat til et absolut minimum uden overenskomst (men som stadig har haft krav på enten feriepenge eller løn under ferie).

Anmeld

16. oktober 2014

Anonym trådstarter

Tak for hjælpen alle sammen.

Lidt forskellige udregning, men det gav mig da en idé om hvor jeg nogen lunde lander! 

Anmeld

17. oktober 2014

hesøth

JulieWH skriver:

Feriepenge, er det ikke lovpligtigt? Hilsen en, som har været ansat til et absolut minimum uden overenskomst (men som stadig har haft krav på enten feriepenge eller løn under ferie).

Jo feriepenge er lovpligtige. Det har intet med overenskomst/fagforening at gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.