Hvornår kunne i bevæge jer udenfor efter pks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.041 visninger
7 svar
2 synes godt om
13. oktober 2014

LouiseEm

Hej alle

Jeg venter mit 2. barn. Jeg skal have planlagt kejsersnit på fredag. Efter første kejsersnit for 4 år siden havde jeg ingenting jeg skulle, så jeg tullede bare rundt derhjemme og hyggede om min søn. Nu har jeg en stor dreng, som skal afleveres i børnehaven hver dag, og det betyder meget for mig, og for ham også, at jeg kan selv kan begynde at hente og bringe ham igen, så hurtigt som muligt.

Hvor længe gik der før i kunne begynde at leve "normalt"? Gå små ture med barnevognen, hente og bringe i børnehaven, handle småt ind etc. Jeg husker ikke at jeg havde så mange smerter igen, efter kejsersnittet med min søn, men dengang var jeg jo bare derhjemme, og behøvede ikke at gå udenfor hvis jeg ikke lige gad. Denne gang har jeg jo et hjem og en hverdag for den store, som skal opretholdes. Og selvom det er individuelt, er det rart at høre fra andre. Jeg synes det er meget mere indviklet denne gang, da jeg også har den store at tage hensyn til.

Tak for svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg fik aks med thea for 6 år siden, var jeg vind og skæv de første 3 dage, hvor jeg overhovedet ik ku gå lige eller rette mig op og gå oprejst. Da jeg først kom af de smertestillende og ku nøjes med pamol og ipren på 4 dagen, var jeg helt klar og ku alt næsten som jeg plejer. Vh stine

Anmeld

13. oktober 2014

Mother-love

Jeg følger lige med, da jeg også skal have pks med lillebror, dog først til januar.

jeg fik pks med min datter for snart 3,5 år siden.

fik det mandag morgen og vi kom hjem torsdag morgen. Og derfra gik jeg intet smertestillende overhovedet fordi behovet ikke var der.

de første 2-3 dage på hospitalet kunne jeg ikke rette mig 100 procent  op, men kunne godt komme rundt. Og mener at da Isabella var en uge gammel kunne jeg gå små ture på 15 min. Ca inden mit ar begyndte  at brokke sig lidt. Men så vidt jeg husker kunne jeg alt da hun var 2-3 uger. 

Anmeld

13. oktober 2014

LouiseEm

StineW79 skriver:

Da jeg fik aks med thea for 6 år siden, var jeg vind og skæv de første 3 dage, hvor jeg overhovedet ik ku gå lige eller rette mig op og gå oprejst. Da jeg først kom af de smertestillende og ku nøjes med pamol og ipren på 4 dagen, var jeg helt klar og ku alt næsten som jeg plejer. Vh stine

Jeg håber sådan at jeg selv kan køre i børnehave med ham på mandag eller tirsdag. Håber! Regner med at komme hjem fra sygehuset lørdag eller søndag formiddag, og jeg har en ret høj smertetærskel, så håber håber håber 

Anmeld

13. oktober 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
LouiseEm skriver:

Hej alle

Jeg venter mit 2. barn. Jeg skal have planlagt kejsersnit på fredag. Efter første kejsersnit for 4 år siden havde jeg ingenting jeg skulle, så jeg tullede bare rundt derhjemme og hyggede om min søn. Nu har jeg en stor dreng, som skal afleveres i børnehaven hver dag, og det betyder meget for mig, og for ham også, at jeg kan selv kan begynde at hente og bringe ham igen, så hurtigt som muligt.

Hvor længe gik der før i kunne begynde at leve "normalt"? Gå små ture med barnevognen, hente og bringe i børnehaven, handle småt ind etc. Jeg husker ikke at jeg havde så mange smerter igen, efter kejsersnittet med min søn, men dengang var jeg jo bare derhjemme, og behøvede ikke at gå udenfor hvis jeg ikke lige gad. Denne gang har jeg jo et hjem og en hverdag for den store, som skal opretholdes. Og selvom det er individuelt, er det rart at høre fra andre. Jeg synes det er meget mere indviklet denne gang, da jeg også har den store at tage hensyn til.

Tak for svar 

nu har det ikke været planlagt nogle af gangene, men jeg håber det er okay jeg svare alligevel...

min søn blev født ved akut kejsersnit i 2008, så da jeg fik min datter ved semi-akut kejsersnit i april i år frygtede jeg at jeg ville være lige så besværet (sengeliggende i flere dage, ude af stand til at løfte i flere mdr. osv.) men det var så meget bedre denne gang.

Jeg var vågen under kejsersnittet og efter 1½ time på opvågning kom jeg op på min barselsstue og efter ca. 5 timer kunne jeg gå rundt...

Da vi kom hjem efter en uge på sygehuset vendte jeg delvist tilbage til en normal hverdag, jeg fik nemlig besked fra sygehuset om at jeg ikke måtte løfte noget der var tungere end min 3,5 kg tunge datter eller støvsuge/vaske gulv - såret skulle jo have en chance for at hele.

Anmeld

13. oktober 2014

Nadia&Daniel

LouiseEm skriver:

Hej alle

Tak for svar 

Tja, havde vi ikke skulle blive på barselsgangen, ville jeg kunne have været ude fra dag 1 af - jeg har slet ikke været berørt. 

Anmeld

13. oktober 2014

EnGodMor

Gik fint rundt osv efter et par timer på opvågnings stuen. 

Det er bare om at komme op og igang ligeså snart bedøvelsen er forsvundet igen.

Anmeld

13. oktober 2014

LouiseEm

Var også oppe hurtigt efter mit kejsersnit sidst. Men der er jo forskel på at gå rundt på en gang, og så gå rundt udenfor og aflevere børn. Ihvertfald i min verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.