Slyngemødre - hjælp :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

553 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. oktober 2014

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Hejsa, jeg har indtil nu brugt en strækvikle (boba) som jeg synes er vildt dejlig, men nu er sønnike så "aktiv"fordi han skal følge med i det hele at han næsten skubber sig ud og vælter tilbage/baglæns i viklen da den jo kan give sig ret meget. Jeg overvejer derfor en fastvikle/mei tei eller? Til info er min søn 7½ mdr og vejer 7 kg ca.

Hvad har i brugt/bruger i til hvilken alder, vægt osv. Fordele og ulemper ved de forskellige vikler - fortæl alt hvad i kan :-)

Jeg har også en gammel bæresele - den klassiske fra Babybjørn og synes bare slet ikke det er godt. Synes min søn er for stor til den og ja så er det jo bare ikke som en strækvikle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2014

Skouboe

Køb en strækvikle eller en mei tai

Anmeld

12. oktober 2014

Mumto3

Til en baby på 7½ måned vil jeg klart anbefale en Mei Tai. Den fås  i mange mærker. F.eks. Manducan og Ergo

Anmeld

13. oktober 2014

L-Mortil3

Jeg vil også sige Manduca eller Mei tai vil passe bedst til vægt/alder :-)

Anmeld

13. oktober 2014

L-Mortil3

I den anden grøft kan du også vælge en ringslynge, men jeg ved ikke hvordan du har det i skulder/ryg?

Anmeld

13. oktober 2014

lineog4

Elskede min mei tai, men når det skulle gå stærkt og vi bare skulle ind i en butik når jeg en sjælden gang var i bil, eller han bare lige skulle op for en kort bemærkning så havde jeg min ringslynge.

Fik jeg endnu et barn ville jeg igen have begge dele for de opfylder forskellige behov.

Anmeld

13. oktober 2014

Jegermoar

L-Mortil2 skriver:

I den anden grøft kan du også vælge en ringslynge, men jeg ved ikke hvordan du har det i skulder/ryg?

Vil ikke have en ringslynge da jeg i forevejen kommer jævnligt hos en kiorpraktor :-) Så også derfor jeg søger den perfekte efterfølger til min strækvikle :-)

Anmeld

13. oktober 2014

Jegermoar

lineog4 skriver:

Elskede min mei tai, men når det skulle gå stærkt og vi bare skulle ind i en butik når jeg en sjælden gang var i bil, eller han bare lige skulle op for en kort bemærkning så havde jeg min ringslynge.

Fik jeg endnu et barn ville jeg igen have begge dele for de opfylder forskellige behov.

Har en Mei tei lige så god vægtfordeling som strækviklen? Tænker på de der bindebånd - de ser smalle ud er bange for at de kommer til at sidde og bore ned i skulderen. Med en strækvikle opdager man jo slet ikke at man går rundt med et barn :-)

Anmeld

13. oktober 2014

lineog4

Jegermoar skriver:

Har en Mei tei lige så god vægtfordeling som strækviklen? Tænker på de der bindebånd - de ser smalle ud er bange for at de kommer til at sidde og bore ned i skulderen. Med en strækvikle opdager man jo slet ikke at man går rundt med et barn :-)

Den jeg havde, havde meget brede og polstrede stropper. Men nej den er ikke så behagelig som en strækvikle, men prøvede en fastvikle og var for mig alt for besværlig at binde midt i ZOO, hvor en mei tai bare sagde vupti. Havde ham også på ryggen i mei tai som var skønt da han blev lidt ældre...

Anmeld

13. oktober 2014

Jegermoar

lineog4 skriver:

Den jeg havde, havde meget brede og polstrede stropper. Men nej den er ikke så behagelig som en strækvikle, men prøvede en fastvikle og var for mig alt for besværlig at binde midt i ZOO, hvor en mei tai bare sagde vupti. Havde ham også på ryggen i mei tai som var skønt da han blev lidt ældre...

Hvilket mærke havde du? Kan godt se at MT er hurtigere end fastvikle, hænger nok bare fast i den tætte putte følelse fordi man er viklet helt sammen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.