Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Kan det passe, at gravide ikke må spise marcipan eller/og after eight ??? Læste det i en anden tråd på et andet forum
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Nej det er ikke sandt.....
Det var godt..
Jeg synes jeg har læst alt,hvad sundhedsstyrelsen anbefaler gravide ikke spiser, og er aldrig stødt på noget om marcipan eller after eight. Så det ville jeg roligt spise
Jeg ville dø hvis det var sandt....
lever nærmest kun af marcipan i julen Og nu jeg er gravid HAAAAPS
Jeg har heller aldrig set nogen advarsler om de to ting, men kunne da godt tænke mig at vide, hvad begrundelsen for, at man ikke må spise det, skulle være, da det lyder lidt sjovt
Bortset fra at man anbefales at spise sundt - og det kan man vel ikke sige at marcipan og after eight er - har jeg aldrig hørt noget specielt om, at man ikke skal spise den slags ting som gravid.
Heldigvis...
prøv at læse resten af tråden der står forklaringerne i
maricpan er ikke farligt i sig selv, men der er æg i, så tjek om de er pastuiseret, og så er det noget med mandlerne ikke er behandlet så de inholder en lille mængde gift (blå sten mener jeg)
after eigt snakkes der om den med appelsin likør, likør - alkohol - no go
http://www.min-mave.dk/debat/gravid/graviditet/siger-marcipan-er-daarligt.htm
Mami skriver: prøv at læse resten af tråden der står forklaringerne i maricpan er ikke farligt i sig selv, men der er æg i, så tjek om de er pastuiseret, og så er det noget med mandlerne ikke er behandlet så de inholder en lille mængde gift (blå sten mener jeg) after eigt snakkes der om den med appelsin likør, likør - alkohol - no go http://www.min-mave.dk/debat/gravid/graviditet/siger-marcipan-er-daarligt.htm
her var det om marcipan:
Købe marcipan kan være skadeligt, da det ofte indeholder bitre mandler...som indeholder gift i små mængder (jeg mener der er blåsyre, men er ikke sikker) hjemmelavet marcipan er godt og sundt! Hvis man ikke er overvægtig er det en god ting at spise også når man er gravid. Mandler indeholder lang vitaminer, mineraler og sundt fedt. Derudover holder mandler blodsukkeret stabilt, så spis løs!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128