Hej de damer.
Jeg har lige et spørgsmål eller to.
Hvem er det der "indstiller" en til PKS efter eget ønske? Jeg har snakket med min læge om det igår og hun mente jeg skulle kontakte SP eller JM.. Tænker bare jeg ikke vil spilde tiden, hvem af dem skal man kontakte?
Og andet spørgsmål.. Har ikke tidligere fået KS, men hvornår får man "som regel" udført PKS? (Tænker mellem uge XX og XX)
Håber nogen kan hjælpe med svar.. 
Hej. Det skal din jordemoder.
Du kan eventuelt tage den med hende ved første jordemoderkonsultation. Så bliver der booket en samtale med en læge på sygehuset efter du har været til misdannelsesscanning. Det er denne læge der vurderer hvorvidt du kan få lov til at få PKS. Det plejer ikke at være noget problem, men enkelte steder vil de forsøge at overtale dig til en vaginal fødsel. Nu ved jeg jo ikke hvor langt du er henne, men HAR du allerede været til misdannelsesscanning er det stadig din jordemoder du skal snakke med. Hun tager kontakt til sygehuset, som så indkalder dig til en samtale.
Kejsersnittet udføres så tæt på termin som muligt. Mit første, i 2010, blev udført 39+1, mit 2. bliver udført 38+5. Man siger som regel 7-10 dage før. Man får ofte først datoen for kejsersnittet en 5-6 uger før termin.
Jeg har selv været igennem møllen 2 gange, og skal have mit 2. pks på fredag.
Håber du kunne bruge mit svar, og har du flere spørgsmål spørger du bare
Vh. Louise
Anmeld