Spørgsmål om PKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.050 visninger
6 svar
5 synes godt om
11. oktober 2014

mt2

Hej de damer.

Jeg har lige et spørgsmål eller to.

Hvem er det der "indstiller" en til PKS efter eget ønske? Jeg har snakket med min læge om det igår og hun mente jeg skulle kontakte SP eller JM.. Tænker bare jeg ikke vil spilde tiden, hvem af dem skal man kontakte?
Og andet spørgsmål.. Har ikke tidligere fået KS, men hvornår får man "som regel" udført PKS? (Tænker mellem uge XX og XX)

Håber nogen kan hjælpe med svar..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2014

LouiseEm

Hej de damer.

Hvem er det der "indstiller" en til PKS efter eget ønske? Jeg har snakket med min læge om det igår og hun mente jeg skulle kontakte SP eller JM.. Tænker bare jeg ikke vil spilde tiden, hvem af dem skal man kontakte?
Og andet spørgsmål.. Har ikke tidligere fået KS, men hvornår får man "som regel" udført PKS? (Tænker mellem uge XX og XX)

Hej. Det skal din jordemoder.

Du kan eventuelt tage den med hende ved første jordemoderkonsultation. Så bliver der booket en samtale med en læge på sygehuset efter du har været til misdannelsesscanning. Det er denne læge der vurderer hvorvidt du kan få lov til at få PKS. Det plejer ikke at være noget problem, men enkelte steder vil de forsøge at overtale dig til en vaginal fødsel. Nu ved jeg jo ikke hvor langt du er henne, men HAR du allerede været til misdannelsesscanning er det stadig din jordemoder du skal snakke med. Hun tager kontakt til sygehuset, som så indkalder dig til en samtale.

Kejsersnittet udføres så tæt på termin som muligt. Mit første, i 2010, blev udført 39+1, mit 2. bliver udført 38+5. Man siger som regel 7-10 dage før. Man får ofte først datoen for kejsersnittet en 5-6 uger før termin.

Jeg har selv været igennem møllen 2 gange, og skal have mit 2. pks på fredag.

Håber du kunne bruge mit svar, og har du flere spørgsmål spørger du bare  

Vh. Louise

Anmeld

11. oktober 2014

Christine

mt2 skriver:

Hej de damer.

Sp har man jo ikke noget at gøre med før efter fødslen og hun kan intet bestemme. Din jordemoder skal give dig en henvisning til lægesamtale om ks på hospitalet, men om alle jordemødre er villige til det ved jeg ikke. Jeg ved heller ikke om lægerne vil forsøge at tale dig fra det.

Skal have mit 3. Ks meget snart og det er planlagt grundet 2 tidligere akutte ks. De ville have udført det i uge 37 men har fået det flyttet til uge 38. Det er mest normalt at planlægge det så tæt på termin som muligt. Det er også bedst for mor og baby 

Anmeld

12. oktober 2014

Lilotte87

Din jm sender dig videre til samtale med en fødselslæge. 

Jeg fik PKS 39+2 :-) 

Anmeld

12. oktober 2014

mt2

Tak for svar og beklager min uvidenhed.

Jeg har været til misdannelsesscanning, er 33+1. Der er flere årsager til ønsket om PKS som jeg ikke ønsker at komme ind på her
Men dejligt at vide det "bare" er JM jeg skal have fat i, så slipper jeg for at ringe rundt og forvirre mig selv mere end højst nødvendigt. Må så nok hellere ringe til JM-kontoret end at vente til på torsdag med at få fat i JM hvor hun har tlf tid?  

Det er vel så længe jeg snakker med en JM fra min region så burde det gå?

Anmeld

12. oktober 2014

Maja_4000

Som andre siger er det jm.. Har fået pks på eget ønske to gange.. Begge gange var jeg 38+5

Anmeld

12. oktober 2014

mt2

Maja_4000 skriver:

Som andre siger er det jm.. Har fået pks på eget ønske to gange.. Begge gange var jeg 38+5

Tak

Jeg forsøger at ringe til JM's sekretær imorgen og  for jeg kan komme i kontakt med min JM.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.