Gravid med leddegigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. oktober 2014

Sajida2006

Hej alle, er helt ny herinde. 

Jeg er nu 8+4 og det er første gr aviditet. Er der nogle herinde der har leddegogt som mig? Der er jo ingen medicin at få udover de forbandede hormoner og det ægter jeg bare at tage noget af...Nogle med erfaringer i forhold til om gigten forsvinder under graviditeten? Og hvad med i forhold til amning? Vil SÅ gerne amme efter fødsel men er bange for det ikke er muligt fordi der erchance for at gigten vender tilbage med fuld kraft efter fødslen og jeg skal jo også kunne fungere i hverdagen.

forvirrede tanker herfra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2014

M (:

Hej alle, er helt ny herinde. 

Jeg er nu 8+4 og det er første gr aviditet. Er der nogle herinde der har leddegogt som mig? Der er jo ingen medicin at få udover de forbandede hormoner og det ægter jeg bare at tage noget af...Nogle med erfaringer i forhold til om gigten forsvinder under graviditeten? Og hvad med i forhold til amning? Vil SÅ gerne amme efter fødsel men er bange for det ikke er muligt fordi der erchance for at gigten vender tilbage med fuld kraft efter fødslen og jeg skal jo også kunne fungere i hverdagen.

forvirrede tanker herfra 

Det ses i ca 75% af tilfældene at gravide med leddegigt oplever en bedring under graviditeten. (:

Læs evt. følgende artikel for mere info: 

http://www.laeger.dk/LF/UFL/2003/32/pdf/VP40052.pdf

Vh. M, rheumatologisk sygeplejerske 

Anmeld

11. oktober 2014

Sajida2006

Har læst og læst og læst til jeg snart er forkantet i øjnene  Men hvordan med amning bagefter? 

Anmeld

12. oktober 2014

serinasmor

Har læst og læst og læst til jeg snart er forkantet i øjnene  Men hvordan med amning bagefter? 

hvis jeg var i dine sko ville jeg vælge ikke at amme... eller som minimum forberede mig selv på at det ikke kan lade sig gøre.. 

det lyder måske hårdt, men moddrskabet sidder ikke i brysterne...som udgangspunkt anbefales der amning i dette land, men kun når mor og barn trives mef det

men det kommer jo også an på hvor slemt du er angrebet.. 

Anmeld

12. oktober 2014

Sajida2006

Ja det er også umiddelbart min tankegang, ikke at amme men er rigtig ked af det for den rigtige modermælk kan bare ikke sammenlignes med noget andet... Men må se tiden an om ikke andet... Tak for svar 

Anmeld

12. oktober 2014

missehxx

Jeg har lesdegigt i næsten alle led og fødte i maj ��

fik af vide at lægen at jeg kunne forvente bedring under graviditeten men skulle være forberedt på at det kunne vende tilbage for fuld skrue efter fødslen.

jeg har ALDRIG haft det bedre end nu. Har ikke mærket særlig meget til gigten siden midten af min graviditet og har det helt fantastisk!! 

Min læge sagde at hvis keg gerne ville amme var det bare noget andet medicin jeg skulle have hvis medicin blev nødvendigt. Kunne så desværre ikke amme alligevel men det var ikke på grund af gigten �� du er velkommen til at skrive hvis der er noget du gerbe vil vide ��

Anmeld

12. oktober 2014

Sajida2006

Ej hvor lyder det bare fantastisk det du beskriver der. Håber sådan det blir en realitet for mig, tænk sig at man er så velsignet at den bare bliver væk. Håber du slipper for den for altid, det er en led sygdom og den er hård at kæmpe med... Jeg er pt angrebet i min venstre fod, venstre tåled og venstre pegefinger, det er ikke mere end jeg kan leve med det, men kunne self godt tænke mig det forsvandt helt som du beskrivervenfor  Har ikke lyst til at proppe mig med prednison da det også går til den lille jo. Hvilke medicin snakkede din læge om du ku få under amning evt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.