SÅ farlig er løse seler i autostolen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
7 svar
4 synes godt om
10. oktober 2014

Autostol.dk

Hvis du høre til dem, der tror, at hvis du blot køber en " testvindende autostol" og montere den korrekt, så er dit barn sikret - ja så er dette indlæg helt sikkert noget for dig!

Det er nemlig livsvigtigt, at barnet også er monteret korrekt I selve autostolen. Norske undersøgelser viser, at løse seler eller seler med forkert seleforløb, er lige så dødelig som høj fart 

Du har sikkert hørt den med, at løse genstande i bilen skal sættes fast - og det er med god grund. Vægten forøges markant ved kollisioner og ved bare 45 km/t vil din søn på 12 kg. blive til en stor løve på 191 kg!.

Du kan læse meget mere om problematikken, få gode råd og beregne, hvor meget dine børn vil veje - lige her:

--->   Fejl montering dræber!   <---

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2014

Autostol.dk

Autostol.dk skriver:

Hvis du høre til dem, der tror, at hvis du blot køber en " testvindende autostol" og montere den korrekt, så er dit barn sikret - ja så er dette indlæg helt sikkert noget for dig!

Det er nemlig livsvigtigt, at barnet også er monteret korrekt I selve autostolen. Norske undersøgelser viser, at løse seler eller seler med forkert seleforløb, er lige så dødelig som høj fart 

Du har sikkert hørt den med, at løse genstande i bilen skal sættes fast - og det er med god grund. Vægten forøges markant ved kollisioner og ved bare 45 km/t vil din søn på 12 kg. blive til en stor løve på 191 kg!.

Du kan læse meget mere om problematikken, få gode råd og beregne, hvor meget dine børn vil veje - lige her:

--->   Fejl montering dræber!   <---

Indlægget blev lige delt et par steder på facebook - og hold da op en interesse.

Anmeld

11. oktober 2014

Maja_4000

Er selv meget opmærksom på selerne.. 

Men at de ikke skal kunne nå sædet har jeg aldrig tænkt på.. Hvad så i alle de små biler? Der kan man jo slet ikke have børn med så 

Anmeld

11. oktober 2014

DreamChild

Syntes ikke jeg kan se noget om selepuder ??

Anmeld

11. oktober 2014

Autostol.dk

DreamChild skriver:

Syntes ikke jeg kan se noget om selepuder ??

Selepuder og autostole - 15-36 kg. er det samme.

Det står lidt længere nede på siden (under løven).

Anmeld

11. oktober 2014

Autostol.dk

Maja_4000 skriver:

Er selv meget opmærksom på selerne.. 

Men at de ikke skal kunne nå sædet har jeg aldrig tænkt på.. Hvad så i alle de små biler? Der kan man jo slet ikke have børn med så 

Lige præcis - det er desværre næsten ikke muligt i alle de små biler - medmindre passageren sidder helt oppe i forruden

Anmeld

12. oktober 2014

Maja_4000

Autostol.dk skriver:

Lige præcis - det er desværre næsten ikke muligt i alle de små biler - medmindre passageren sidder helt oppe i forruden

Nu prøvede jeg igår.. Vi har en Ford mondeo st. car.. Den er altså ret stor! Det er ikke muligt at have sædet så min datter på knap 4 ikke kan nå.. Så skal man jo ud og have en bus

Anmeld

13. oktober 2014

Autostol.dk

Er det bag føre- eller passagersædet?

I vores bil er passagersædet fx. så langt fremme, at man sidder med knæene bukket sammen helt oppe af handskerummet. 

Man sidder ikke fantastisk, men det er der ikke noget at gøre ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.