Hej med jer
Har brug for jeres råd her.
Min kæreste og jeg skal være forældre til Maj.
Vi har været sammen i halvandet år og er SÅ lykkelige og smaskforelsket, så alt er så fantastisk.
Økonomisk boede han hjemme før han mødte mif og boede fra day1 hos mig uden at betale en kr. Det første halve år.
Efter et halvt år har vi så lavet madkort som jeg betaler 1900 ind på og han betaler 1500 ind på.
Samt vi betaler lige meget ind på en fællesbudgetkonto - 4000 kr hver. Her indgår alt omkring bolig, men også p-licens til bilen.
Nu kommer vi så til bilen. Bilen er min kærestes som jeg aldrig bruger (han bruger den 2 gange om ugen til fodbold ca 100 km) om ugen. Og så bruger vi bilen "fælles" i weekenden. Han betaler 4000,- af på den hver måned + forsikringer mm. Den er betalt ud om 1 år.
Vi har lavet en aftale om at jeg betaler 400 kr. Ind hver måned ekstra på madkontoen, for at godtgøre for "benzin" i weekenderne og det fungerer fint.
Men nu kommer spørgsmålet.. Burde jeg deltage i forsikringerne på bilen?
Det er min kæreste der bruger den 46 ud af 50 gange.. Men vil gerne ha at alt skal være fair.
Økonomisk tjener han 28.000 og jeg ligger omkring 35.000.
Ingen af os har gæld - han har aktier på 400.000+
Og jeg er igang med at få en opsparing op til at lægge en udbetaling på et hus sammen om nogle år. Er på næsten 100.000 og jeg sparer seriøst op hver måned.
Ingen af os mangler penge, men vi kaster heller ikke rundt med dem - de bliver brugt fornuftigt.
Har måske lidt dårlig samvittighed udfra min løn, at jeg ikke betaler til bilen. Men omvendt sparer jeg jo op til at have en god udbetaling til "os" i fremtiden.
Og så får vi jo en baby sammen i maj-måned som også koster - det er selvfølgelig fælles
Jeg søger virkelig jeres mening omkring bilen?