Hvorforfor vente så længe! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
10 svar
1 synes godt om
7. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej alle smukke gravide damer, jeg er så irriteret over at jeg altid får sene datoer til scanning osv.. første samtale med jordemor er først den 30.10 og der er jeg 20 uger i min graviditet og til misdannelses scanningen skal jeg vente til den 05.10 der blir jeg 21 uger... Er det bare mig, eller skal man virkelig vente så lang tid..? Synes bare andre får tidligere tider som uge 18 og første samtale med jordemor omkring uge 14-16?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB

Nogle bestiller jo selv tid til scanninger m.v, og andre kommer tidligere til jordemoder på grund af personlige ting.

det er meget forskelligt.

Anmeld

7. oktober 2014

L-Mortil3

Det er også meget forskelligt afhængig af region og kommune, ventetiden kan føles lang, med vores den første var vi til nf i 12+6 mener jeg, md 20+ noget og så købte vi en 4d i uge 26 fordi vi bare ville have et ekstra kig :-) 

med nummer 2 gik tiden så stærkt pga storebror så jeg husker slet ikke jm besøg og scanninger, faktisk glemte jeg et par besøg 

De siger jo også forventningens glæde er den største, og det tror jeg i sandhed kommer til udtryk i en graviditet, der sker bare noget mega fantastisk inde i maven og man har ikke en levende chance for lige at åbne navlen lidt og kigge ind ;-) 

Anmeld

7. oktober 2014

Christine

Anonym skriver:

Hej alle smukke gravide damer, jeg er så irriteret over at jeg altid får sene datoer til scanning osv.. første samtale med jordemor er først den 30.10 og der er jeg 20 uger i min graviditet og til misdannelses scanningen skal jeg vente til den 05.10 der blir jeg 21 uger... Er det bare mig, eller skal man virkelig vente så lang tid..? Synes bare andre får tidligere tider som uge 18 og første samtale med jordemor omkring uge 14-16?

Synes også de er sent på den i Århus som regel. Undtagen til NF i denne graviditet, hvor jeg nærmest var der for tidligt 

Anmeld

7. oktober 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Synes også de er sent på den i Århus som regel. Undtagen til NF i denne graviditet, hvor jeg nærmest var der for tidligt 

Præcis! Århus er virkelig bagud med at give tider... vil bare se min baby meget snart der er jo 29 dage tilbage til jeg kan se mit lille mirakel...<3 

Anmeld

7. oktober 2014

Christine

Anonym skriver:

Præcis! Århus er virkelig bagud med at give tider... vil bare se min baby meget snart der er jo 29 dage tilbage til jeg kan se mit lille mirakel...<3 

Du kan evt. købe en scanning? 

Ja Århus er håbløst og totalt ufleksibelt mht. graviditet og fødsel. Synes desværre det har været ret skrabet hvad de tilbyder "normale" gravide. 

Og søreme om de ikke vil tvinge mig til at få et tidligt kejsersnit også, fordi det passer bedst i deres kalender??  Det tror jeg nu ikke jeg vil være med til, men det er skræmmende at de vil udsætte nyfødte for en hård start fordi de så kan spare tid.

Anmeld

7. oktober 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Du kan evt. købe en scanning? 

Ja Århus er håbløst og totalt ufleksibelt mht. graviditet og fødsel. Synes desværre det har været ret skrabet hvad de tilbyder "normale" gravide. 

Og søreme om de ikke vil tvinge mig til at få et tidligt kejsersnit også, fordi det passer bedst i deres kalender??  Det tror jeg nu ikke jeg vil være med til, men det er skræmmende at de vil udsætte nyfødte for en hård start fordi de så kan spare tid.

Det overvejer jeg også, men tænker også at jeg alligevel vil ha en 4d scanningspakke med dvd og det hele i uge 28 så er det måske lidt nederen at sku betale så meget..? Ved det egentlig ikke, jeg vil gerne købe en scanning, så må lige se på nettet hvornår de har en ledig tid

Anmeld

7. oktober 2014

Nystart

Anonym skriver:

Det er akkurat de samme tidspunkter som jeg har fået(er under viborg)

er du første gangs gravid?

Og det kommer jo meget an på hvordan de har tider tilbage mm....

Anmeld

7. oktober 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Det er akkurat de samme tidspunkter som jeg har fået(er under viborg)

er du første gangs gravid?

Og det kommer jo meget an på hvordan de har tider tilbage mm....

Ja jeg er førstegangs gravid, synes bare det er så irriterende.. Og da jeg spurgte scannings-damen om en tidligere tid sagde hun at der var mange i køen som også ventede på scanning....

Anmeld

7. oktober 2014

Bb2015

Jeg er også førstegangs gravid og føler også jeg får nogle ret sene tider, hvor alle andre går og får en masse ting at vide tidligere! 

Jeg bor dog i Odense, men har også først MD scanning i uge 21.
NF scanning lå i min uge 11+5, og fordi jeg troede jeg var en uge længere henne end jeg fandt ud af jeg var, frygtede jeg scanningen var for sen til at kunne sige noget ordentligt (altså hvis jeg havde været på vej ind i uge 14).

Det er vildt surt at gå og vente så længe og se andre få køn osv. at vide. Forstår dig fuldt ud! det er virkelig også sent du kommer til jordemoder første gang! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.