Andre med stofskifteproblemr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

228 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. oktober 2014

missehxx

Hej piger, jeg skriver her i håb om at høre historier fra andre i nogenlunde samme situation.

Sagen er den at jeg har en dejlig søn! Da jeg var gravid med ham i uge 9 opdagede de, at jeg havde for lavt stofskifte, så jeg kom hurtigt i behandling, og blev overvåget nøje igennem resten af graviditeten.

Nu vil vi gerne igang med projekt baby nr 2, og skulle i den forbindelse have tjekket mit stofskifte igen. Nu er det desværre alt alt for højt, og har fået den besked at jeg under ingen omstændigheder må blive gravid nu. mit stofskifte skal normaliseres først. Jeg skal have taget blodprøver igen på fredag, og så skal jeg ringe ud på sygehuset, så vi kan ligge en videre plan.

Jeg synes det er super hårdt, at man ikke "bare" selv kan bestemme hvornår man vil gå i gang, men at man skal have "tilladelse" først. Ved godt det er for barnets bedste, men synes det er hårdt.

Ved der er forskellige procedurer under gravidteten alt efter om man har for lavt eller højt, og sidst var det jo for lavt, så er der nogen der kan fortælle om hvordan proceduren er i dette tilfælde?

Håber nogen kan komme med nogle gode historier, og er der andre der skal søge "om lov" til at blive gravide?? :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2014

mulleh

Jeg har for lavt stofskifte eller jeg tager piller mod det og det er "normalt" igen. Jeg troede at man skulle spise de piller resten af livet. Det var hvad jeg fik afvide og jeg bliver også holdt ekstra øje med her under graviditeten

Anmeld

7. oktober 2014

modesty

missehxx skriver:

Hej piger, jeg skriver her i håb om at høre historier fra andre i nogenlunde samme situation.

Sagen er den at jeg har en dejlig søn! Da jeg var gravid med ham i uge 9 opdagede de, at jeg havde for lavt stofskifte, så jeg kom hurtigt i behandling, og blev overvåget nøje igennem resten af graviditeten.

Nu vil vi gerne igang med projekt baby nr 2, og skulle i den forbindelse have tjekket mit stofskifte igen. Nu er det desværre alt alt for højt, og har fået den besked at jeg under ingen omstændigheder må blive gravid nu. mit stofskifte skal normaliseres først. Jeg skal have taget blodprøver igen på fredag, og så skal jeg ringe ud på sygehuset, så vi kan ligge en videre plan.

Jeg synes det er super hårdt, at man ikke "bare" selv kan bestemme hvornår man vil gå i gang, men at man skal have "tilladelse" først. Ved godt det er for barnets bedste, men synes det er hårdt.

Ved der er forskellige procedurer under gravidteten alt efter om man har for lavt eller højt, og sidst var det jo for lavt, så er der nogen der kan fortælle om hvordan proceduren er i dette tilfælde?

Håber nogen kan komme med nogle gode historier, og er der andre der skal søge "om lov" til at blive gravide?? :-)

Min veninde fik det der hedder Hashimotos myxødem under sin sidste graviditet, hvilket resulterer i for lavt stofskifte. Hun er altid medicineret, og dosen kan skrues op og ned. Mener at hun går til tjek en gang om året, og ellers kan hun altid ringe til lægen hvis hun begynder at føle sig træt eller speedet, eller tage meget på eller taber sig. Hun blev fulgt grundigt så de kunne finde den helt rigtige dosis da de gik i gang med PB 2, men der var ingen problemer, alt forløb fint. Hun lever et helt normalt liv. 

Nu skriver du jo ikke noget om hvilken diagnose du har, men umiddelbart ville jeg ikke bekymre mig. Du skal nok bare på en medicin, og når stofskiftet har stabiliseret sig, kan I gå i gang med PB.

Anmeld

7. oktober 2014

Loa

Syntes i hvert fald ikke du skal "satse" og blive gravid alligevel, når de fraråder det.

For lavt stofskifte under graviditeten kan skade fosterets IQ, så måske det også er tilfældet med for højt stofskifte.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.