Undgå smitte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du prøvet at have opkastsyge uden du smittede de øvrige i familien?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.838 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. oktober 2014

StudPsyk

Bare et lille statistisk spørgsmål Om i har prøvet at have opkastsyge selv uden at smitte de øvrige i familien. Lortet er jo mega smitsomt. Jeg synes nemlig at hvis børnene får det først, er det 100% sikkert vi voksne får det. Det er lidt sværere at styre børnenes håndhygiejne og den slags. Men denne gang har jeg haft det først, og håååber bare sådan at de andre går fri, har ikke tid til at børnene skal rende og kaste op 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

Morgensol

Nu er det lidt løgn da jeg svarede ja, for jeg har ikke haft opkastsyge i laaaaang tid, men til gengæld har min mand lige været bræksyg. Og der holdt han det for sig selv, heldigvis! Ingen af os andre blev smittet. 

Min ældste datter har også været ramt uden at vi andre blev smittet, så det kan godt lade sig gøre.  

Anmeld

6. oktober 2014

LinLin

Jeg mindes faktisk ikke vi er flere i familien der har haft det samtidig 

Anmeld

6. oktober 2014

Valle81

Ja, og også hvor alle andre har haft, og jeg er gået fri.��

Anmeld

6. oktober 2014

Maja_4000

Caroline har haft det MANGE gange.. Jeg har haft det en gang i hendes liv (hvor hun ikke havde det) og min kæreste har ikke haft det siden han var 10

Anmeld

6. oktober 2014

Elgaard73

Herhjemme har det også kun altid ramt en af os af gangen. Og altså ikke smittet de andre.

Anmeld

7. oktober 2014

SandraXOXO

Herhjemme har vi ikke rigtig fået smittet hinanden. Hverken med bræksyge, influenza, øjenbetændelse eller lign der jo ellers smitter. Heldigvis, to voksne og tre børn syge samtidig er lidt mere end jeg har lyst til :-P

Anmeld

7. oktober 2014

Kay

Min mand går ofte uden om selvom Elna er syg 

Sidst hun havde endags opkast fik ingen af os andre det håndsprit! Din bedste ven

Anmeld

7. oktober 2014

StudPsyk

phew, det er jeg glad for at høre! So far er ingen børn ramt heldigvis Har også været MEGET flittig med håndsprit  

Anmeld

7. oktober 2014

Julemusen

for at de andre ikke bliver smittet!

Jeg tror simpelthen det handler om hygiejne men også ens immunforsvar. Jeg bliver ALDRIG smittet når min søn eller mand er syge. Har så været meget syg som barn, men meget sjældent som voksen. Faktisk kun 2 gange siden folkskolen, og det var lungebetændelse og kæbehule betændelse. 

Min mand derimod var aldrig syg som barn, i følge hans forældre. Men efter vi har fået vores søn for 3 år siden, har min stakkels mand haft samtlige børnesygdomme sammen med sønnen  min mand gik ikke i daginstitutioner som barn da hans mor var hjemmegående. Så han har aldrig været i gennem skoldkopper, mund hånd og fod syge, 3 dagsfeber og influenza. Ikke før de sidste par år hvor han har haft det hele!

De har begge to lige lagt en uge med influenza, og jeg er ikke blevet ramt påtrods af at jeg er gravid og er blevet kastet op på  så tror jeg har opbygget et godt immunforsvar som barn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.