flytning - kan kommunen hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. oktober 2014

Anonym trådstarter

min kæreste og jeg står i den lidt kedelige situation at han ikke kan blive på sin arbejdsplads når han er færdigudlært (pga. deres økonomi) og han skal derfor igang med at søge arbejde...

det i sig selv er jo ikke så svært, men hvis han ikke kan få arbejde i vores kommune vil han blive nødt til at søge andre steder - og så må vi flytte...

Det er jo ikke noget man bare lige sådan gør, for jeg er pt. på kontanthjælp og vi ved ikke helt hvad min kæreste får når han er færdigudlært, men arbejdsløs... desuden har vi også et lille barn på 6 mdr. plus et bonusbarn på 7 fra et tidligere forhold at vi skal tage hensyn til... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

min kæreste og jeg står i den lidt kedelige situation at han ikke kan blive på sin arbejdsplads når han er færdigudlært (pga. deres økonomi) og han skal derfor igang med at søge arbejde...

det i sig selv er jo ikke så svært, men hvis han ikke kan få arbejde i vores kommune vil han blive nødt til at søge andre steder - og så må vi flytte...

Det er jo ikke noget man bare lige sådan gør, for jeg er pt. på kontanthjælp og vi ved ikke helt hvad min kæreste får når han er færdigudlært, men arbejdsløs... desuden har vi også et lille barn på 6 mdr. plus et bonusbarn på 7 fra et tidligere forhold at vi skal tage hensyn til... 

er der ikke nogen der ved noget?...

hvis ikke kommunen kan hjælpe, hvor kan man så evt. få hjælp?...

Anmeld

6. oktober 2014

migxher

Kommunen ka  måske hjælpe med lån til indskud hvis i vel og mærke finder en lejlighed.  

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Kommunen ka  måske hjælpe med lån til indskud hvis i vel og mærke finder en lejlighed.  

så hvis min kæreste søger på et job langt fra hvor vi bor og vi så gik til kommunen og sagde "vi vil gerne flytte hertil, vil I hjælpe?" så ville vi godt kunne få noget hjælp?...

Anmeld

6. oktober 2014

Nystart

Anonym skriver:

er han medlem af en a-kasse?

Jeg ved at man for nogle år siden kunne få hjælp til flytning hvis man stod arbejdsløs men fandt arbejde i en anden by... men ved ikke om reglen er der mere,,,

Anmeld

6. oktober 2014

Nystart

Anonym skriver:

så hvis min kæreste søger på et job langt fra hvor vi bor og vi så gik til kommunen og sagde "vi vil gerne flytte hertil, vil I hjælpe?" så ville vi godt kunne få noget hjælp?...

i kan søge indskudlån... så betaler i det af hver måned..tror jeg betalte et par 100 kr hver måned men har i lån gennem kommunen til indskud allerede skal det betales ud inden i kan søge nyt 

Anmeld

6. oktober 2014

migxher

Anonym skriver:

Måske jeg ved det ikke, det er forskelligt fra kommune til kommune. Her hbor jeg bor skal man have fundet en lejlighed og så så op på kommunen med lejekontrakten, udfylde ansøgningen og så vil de behandle den og man får svar inden 6 uger  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.