Far til at afskrive sig retten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

916 visninger
5 svar
1 synes godt om
6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej herinde.

ja vidste ikke helt hvad jeg skulle kalde overskriften.

men sådan her ligger landet. 

Jeg har en pige på snart 4 år, hendes far har ikke på noget tidspunkt siden hun kom til verden lille have hende. Valgte at se hende 2 timer da hun var 1,5 år men han besluttede sig for at han ikke ville være far, grundet han er for psykisk ustabil og for egoistisk til at sætte andre først.

min datter er over det sidste år begyndt at spørge meget og ved at det påvirker hende at hun ikke kan få svar på det hun går og fundere over.

jeg har flere gange gennem årene prøvet at skabe kontakt, men hans sidste udmelding var at selv hvis hun døde var han ikke interesseret i at vide det og hun betød intet for ham.

Jeg har så efter en voldsom sygdom i vinters gjort mig mange tanker om at få lavet et børnetestamente for at have indflydelse på hvad der skal ske i tilfælde af værste en dag skulle ske.

men mine to spørgsmål er :

har i nogle erfaring med sådan et børne testamente og hvor får man det lavet ? 

Og er det muligt via et dokument gennem advokater eller statsforvaltningen at han kunne fraskrive sig retten til hende da han jo alligevel ikke er interesseret ? 

Undskyld for det er så rodet . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

Slet ingen med erfaringen på dette område ? 

Anmeld

6. oktober 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min mor fik for 10 år siden lavet et børnetestamente igennem sin advokat, fordi hun ville sikre sig, at jeg ikke havnede hos min far, i tilfælde af, at der skete hende noget. 

Hun havde fuld forældremyndighed.

http://www.familieadvokaten.dk/emner/445.html

Anmeld

6. oktober 2014

forår

jeg har lavet et.

Kan ikke lige nu huske, hvor jeg fik det fra....måske jeg købte mig til det på nettet??

Efterfølgende har jeg afleveret det i den retskreds jeg hørte til, mener at det var mod betaling. Men det vil så komme frem i dagens lys, hvis/når jeg en gang dør.

Min datters far har aldrig haft kontakt og ønsker det bestemt heller ikke, jeg har den fulde forældremyndighed, men i tilfælde af min død, ville han være den første på liste over, hvem der skulle forsørge min datter......Og det magter jeg ikke, så derfor har jeg lavet dette testamente.

Jeg har lavet en liste i prioteret rækkefølge over hvilke personer jeg ønsker at skulle forsørge min datter. Der var også plads til uddybende kommentarer, og der skrev jeg selvfølgelig hvorfor jeg ikke mente at faren skulle forsørge hende.

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

forår skriver:

jeg har lavet et.

Kan ikke lige nu huske, hvor jeg fik det fra....måske jeg købte mig til det på nettet??

Efterfølgende har jeg afleveret det i den retskreds jeg hørte til, mener at det var mod betaling. Men det vil så komme frem i dagens lys, hvis/når jeg en gang dør.

Min datters far har aldrig haft kontakt og ønsker det bestemt heller ikke, jeg har den fulde forældremyndighed, men i tilfælde af min død, ville han være den første på liste over, hvem der skulle forsørge min datter......Og det magter jeg ikke, så derfor har jeg lavet dette testamente.

Jeg har lavet en liste i prioteret rækkefølge over hvilke personer jeg ønsker at skulle forsørge min datter. Der var også plads til uddybende kommentarer, og der skrev jeg selvfølgelig hvorfor jeg ikke mente at faren skulle forsørge hende.

Mange tak for svar er jeg rigtig glad for at du havde lyst til at fortælle om . 

Anmeld

6. oktober 2014

Anonym trådstarter

ES90 skriver:

Min mor fik for 10 år siden lavet et børnetestamente igennem sin advokat, fordi hun ville sikre sig, at jeg ikke havnede hos min far, i tilfælde af, at der skete hende noget. 

Hun havde fuld forældremyndighed.

http://www.familieadvokaten.dk/emner/445.html

Mange Tak for svaret , jeg vil bestemt gå ind og kigge på den side. Tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.