Eksperthjælp: Baby 5 måneder vil ikke spise grød.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.968 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. oktober 2014

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth.
Jeg skriver til dig angående min søn på 5 mdr som jeg har svært ved at få til at spise mos og grød. Vi begyndte på opfordring fra læge og sp da han var 4 mdr og i starten gik det godt, men nu er det som om at han ikke er særlig interesseret længere. Han vil ikke rigtig åbne munden, og han får ikke særlig meget ned. Jeg bliver super bekymret for er så bange for at han så aldrig rigtig lærer at spise rigtig mad... Jeg presser ham på ingen måde og stopper hvis han ikke vil have det..
Hvad kan jeg gøre? Vi spiser sammen med ham om aftenen, men det virker ikke rigtig til at ændre noget. Han får grød til middag og mos til aften.
På forhånd tak.

Lisbeths svar

Hej !
Når børn ikke vil spise kan det gøre forældre meget bekymrede.
I starten havde han lyst men nu gider han ikke.

Jeg mener du skal give ham en grød pause . Han viser han ikke er klar. lad ham få sin mælk, enten bryst eller flaske og så er det nok.
.
Sundhedsstyrelsen anbefaler ren amning eller MME de første 6 måneder.

Jeg formoder han trives og er glad. ?.

Hvis du gerne vil starte op igen med en ske. Så er søde ting en god start. En moset banan, så meget at den nærmest er tyktflydende kan de fleste børn lide.
En meget moden moset pære er også et hit.

Når I spiser, så er det godt i har ham med ved bordet. Han er åbenbart endnu ikke blevet nysgerrig efter jeres mad .Det er fint han leger og nyder samværet med jer.

Det skal nok komme, lige pludselig vil du opdage han rækker ud efter jeres mad, og så er tiden inde til han skal have mere fast føde.

Håber dette giver dig lidt ro. Skriv igen hvis der er noget der skal uddybes.

Held og lykke fortsat med jeres lille dreng.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.