Så mange spørgsmål på en gang??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

665 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. august 2009

Nillemussen

Hej alle herinde..

Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt, en måske lidt lang og indviklet forklaring.. 
Jeg stoppede med at tage p-piller fredag d. 19 juni 2009 og fik derefter min mens tirsdag d. 23 juni, det sluttede søndag d. 28 juni og kom igen onsdag d. 1 juli og sluttede søndag d. 5 juli igen. Jeg nåede lige og have en pause på godt 2 uger, min mens kom igen onsdag d. 22 juli, uden varsel og meget kraftigere end den plejer og være, den sluttede så søndag d. 26 juli.. og har ikke haft mens siden, den sidste uge har jeg gået med kvalme i ny og næ, og ømme bryster, tisser meget.. hvis jeg skulle regne efter da jeg var på p-piller skulle jeg have mens mandag d. 17 august, ved ikke hvornår jeg skal regne med at få mens, eftersom jeg ikke har haft en regelmæssig mens siden jeg stoppede på p-piller, tog en test onsdag d. 19 august, som viste negativ, synes ikke jeg har nogle tegn på mens som jeg som regel har..
Efter jeg har testet negativ, går jeg bare og venter på jeg får min mens..
Min kæreste og jeg har selvfølgelig ikke været igang med projekt baby så længe, men synes jo næsten ikke det kan gå stærk nok..

Håber der er nogle der kan forklare mig lidt..?    

Pernille..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

Solstrålen

Har godt nok ikke så meget forstand på det men synes at have hørt at når man stopper med P-piller kan ens krop godt "gå amok" .. hvilket lyder til at din gør så aner ikke om du er gravid men prøv at teste igen om et par dage hvis mens stadig udebliver og snak evt. med lægen ..

fingre for at du allerede er gravid ..

Anmeld

20. august 2009

Nillemussen

Solstrålen skriver:

Har godt nok ikke så meget forstand på det men synes at have hørt at når man stopper med P-piller kan ens krop godt "gå amok" .. hvilket lyder til at din gør så aner ikke om du er gravid men prøv at teste igen om et par dage hvis mens stadig udebliver og snak evt. med lægen ..

fingre for at du allerede er gravid ..

Ja har jeg også hørt noget om, men synes bare den går meget amok, så kom mens lige efter hinanden og så kommer det næsten slet ikke..
Men kunne være der var folk der havde oplevet noget ligende..
Jeg ringede til min læge da jeg begyndte og bløde så kraftig, blødte igennem i løbet af 2 timer, i 2 dage, så kontaktede lægen og hun sagde os det var kroppen der var ved at vende sig til ikke at være på p-piller.. og at jeg skulle vende tilbage hvis min mens ikke blev regelmæssig indenfor 3-4 måneder..
Men tak for dit svar, man har vel altid brug for lidt opmuntring når det ikke lige går som man håber på..

Anmeld

21. august 2009

Solstrålen

Nillemussen skriver:

Ja har jeg også hørt noget om, men synes bare den går meget amok, så kom mens lige efter hinanden og så kommer det næsten slet ikke..
Men kunne være der var folk der havde oplevet noget ligende..
Jeg ringede til min læge da jeg begyndte og bløde så kraftig, blødte igennem i løbet af 2 timer, i 2 dage, så kontaktede lægen og hun sagde os det var kroppen der var ved at vende sig til ikke at være på p-piller.. og at jeg skulle vende tilbage hvis min mens ikke blev regelmæssig indenfor 3-4 måneder..
Men tak for dit svar, man har vel altid brug for lidt opmuntring når det ikke lige går som man håber på..

Tro mig .. ved hvor meget man har brug for opmuntring .. Har prøvet 1 1/2 år på at blive gravid med nr 2 ..

Anmeld

21. august 2009

Filuka

Det kan jeg godt forstå... Jeg står i samme situation som dig. Min mens har også været meget uberegnelig siden jeg stoppede med p-piller nogenlunde samtidig som du gjorde. De første 2 kom som planlagt - men den sidste gik først en uge over tid - og det blev ikke rigtigt til noget. Efter 5 dage med pletblødning og brunt udflåd, kom det styrtende. Så havde jeg 4 dage hvor jeg var helt smadret af at styrtbløde. I måneden optil jeg fik mens, blev jeg svimmel, havde kvalme, ømme bryster og små jag i underlivet. Alle tegn på enten graviditet eller pms. Testede to gange og var selvfølgelig lidt skufftet over det negative resultat.

Jeg har både læst og snakket med min læge om det - og det er helt normalt at kroppen "flipper" lidt i de første måneder efter at man har smidt p-pillen. Jeg tror nærmere at du skulle være bekymret hvis du IKKE havde haft menstruation, da man ellers kunne være bange for at du ikke havde ægløsning. Men kender godt frustrationen over, at man hverken kan regne med hvornår man får mens eller ægløsning

Håber at du stadig er ved godt mod - og det kan jo være at du allerede er gravid

De bedste tanker herfra

Anmeld

22. august 2009

Nillemussen

Filuka skriver:

Det kan jeg godt forstå... Jeg står i samme situation som dig. Min mens har også været meget uberegnelig siden jeg stoppede med p-piller nogenlunde samtidig som du gjorde. De første 2 kom som planlagt - men den sidste gik først en uge over tid - og det blev ikke rigtigt til noget. Efter 5 dage med pletblødning og brunt udflåd, kom det styrtende. Så havde jeg 4 dage hvor jeg var helt smadret af at styrtbløde. I måneden optil jeg fik mens, blev jeg svimmel, havde kvalme, ømme bryster og små jag i underlivet. Alle tegn på enten graviditet eller pms. Testede to gange og var selvfølgelig lidt skufftet over det negative resultat.

Jeg har både læst og snakket med min læge om det - og det er helt normalt at kroppen "flipper" lidt i de første måneder efter at man har smidt p-pillen. Jeg tror nærmere at du skulle være bekymret hvis du IKKE havde haft menstruation, da man ellers kunne være bange for at du ikke havde ægløsning. Men kender godt frustrationen over, at man hverken kan regne med hvornår man får mens eller ægløsning

Håber at du stadig er ved godt mod - og det kan jo være at du allerede er gravid

De bedste tanker herfra

Ja det er rigtig det med at man muligvis ikke havde ægløsning, men jeg har fået min mens nu og selvom man bliver en smule skuffet, er jeg lidt lettet over at have fået det.. også for at så ved man hvad der sker, at der ikke er noget galt, når jeg ikke får mens og ikke kan teste positiv..  så modet er ikke taget helt fra mig, ved jo godt det højest sansynlig ikke kommer med det samme at man bliver gravid, så modet er stadig høj..
Men det er også lidt beroligende at der er andre der oplever det samme som mig..  
Mig og min kæreste har valgt at holde det hemmeligt for venner og familie, indtil vi er sikre på at vi er gravide og vi er ovre den tid, hvor der er risiko for at abortere.. vi har nemlig nogle venner der har sagt det med det samme som så har mistet, så ved hvor svært det har været for dem, og så er det rigtig rart at man kan gå herind og skrive sine oplevelser og få lidt respons på det..

Men held og lykke til jer os med projekt baby.. håber snart det vil lykkeds for jer..   
Er det første gang??

Anmeld

22. august 2009

Nillemussen

Solstrålen skriver:

Tro mig .. ved hvor meget man har brug for opmuntring .. Har prøvet 1 1/2 år på at blive gravid med nr 2 ..

Puha, det må også være hårdt.. 
De tanker på jeg da indrømme jeg også har haft, at tænk hvis nu der skal gå mange år inden det lykkeds..
Har et vennepar, der har prøvet i 4 år.. som nu får hjælp til det, som stadig ikke er lykkeds. de er begge undersøgt, men der er ingen af dem der "fejler" noget, de passer bare ikke sammen har de fået at vide, ved hvor hårdt det er ved dem..  Men det er altid rart med noget opmuntring..
Men vil krydse fingre for jer..     Alt held og lykke..

Anmeld

23. august 2009

Solstrålen

Nillemussen skriver:

Puha, det må også være hårdt.. 
De tanker på jeg da indrømme jeg også har haft, at tænk hvis nu der skal gå mange år inden det lykkeds..
Har et vennepar, der har prøvet i 4 år.. som nu får hjælp til det, som stadig ikke er lykkeds. de er begge undersøgt, men der er ingen af dem der "fejler" noget, de passer bare ikke sammen har de fået at vide, ved hvor hårdt det er ved dem..  Men det er altid rart med noget opmuntring..
Men vil krydse fingre for jer..     Alt held og lykke..

Det er hårdt når det tager så lang tid .. især når man har en søster der bare skal kigge på ham, så er hun gravid

Men det skal nok gå ... vi har jo allerede en datter  så hende nyder vi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.