Hej søde kvinder...
Jeg skriver da jeg efterhånden har fået rigtig ondt i maven af at gå med det her alene... 
Jeg er pt. single, og har været det siden februar i år, hvor min eks og jeg brød efter knapt 3 års forhold... Vi gik fra hinanden fordi min eks gjorde op med sig selv at han ikke ønskede flere børn end fra tidligere forhold, og jeg har ingen børn, og vil selvfølgelig gerne have mine egne børn! Det gjorde meget ondt på os begge, da vi ellers havde det rigtig godt sammen, og vi har (desværre) haft lidt svært ved at give slip på hinanden, hvilket har ført til lidt on/off "forhold", dog uofficielt siden februar og til for 1,5-2mdr siden... Jeg blev rigtig led og ked af situationen, da jeg kunne mærke på mig selv at jeg fik forhåbninger hver gang, og når jeg så luftede dem for eks'en, så manede han det til jorden med: "Jamen vi vil jo ikke det samme, så vi skal jo hver vores vej."
Og det har jeg så langt om længe valgt at handle på, og har nu skåret ind til benet - ingen overnatninger, ingen sex, ingen sms'er med hjerter m.m., ingen samtaler medmindre der er noget relevant osv.. Vi er begge umiddelbart enige om at fortsætte som venner, men jeg kan mærke på min eks at han stadig har svært ved at "lade mig være", i den forstand, at han gerne vil have lidt, men ikke hele pakken...
Jeg har så i mellemtiden mødt den her fyr - han er super dejlig, flot, charmerende og bare rigtig skøn! Han arbejder udenlands, så vi har kun skrevet og ringet sammen indtil nu, men vi skal på date når han kommer hjem!
Jeg kan mærke at jeg glæder mig, jeg ser frem til at høre fra ham, og jeg kan umiddelbart godt se mig selv sammen med ham (af hvad jeg har haft mulighed for at opleve indtil nu self)...
Men jeg har det ikke godt med at min eks ikke ved af det... Vi lovede hinanden da vi brød i februar, at fandt vi en anden skulle vi fortælle den anden det - dog sagde jeg, at jeg personligt ikke ville fortælle noget, før jeg vidste om den jeg havde mødt var en jeg kunne starte noget seriøst med.
Det holder jeg stadig på, men når den tid så kommer... Hvordan søren skal jeg så sige det til min eks?
Vi er som sagt stadig gode venner, jeg holder meget af ham, og jeg vil rigtig gerne fortælle ham om det. Men jeg VED at det vil såre ham dybt, ud fra hvordan han agerer og handler i øjeblikket... Jeg kan i hvert fald mærke at han ikke er videre!
Hvordan ville I sige sådan noget? 
OBS! Jeg har ikke behov for kommentarer som "hvorfor vil du sige sådan noget til din eks, du skylder ham ikke noget" osv... JEG føler at vi skylder hinanden at fortælle det, vi har lovet hinanden det, og jeg har i sinde at fortælle ham det... Jeg søger blot råd til hvordan jeg skal tackle det