Forskel på mme!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.557 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. august 2009

Pia

Efter en rigtig god og lang samtale med min sp i går, ja så blev hende og jeg enige om, at Louise nu skal til og have flaske..
Jeg har haft alt for mange problemer med amningen og det fungere bare ikke optimalt for hverken mig eller Louise..
Her mens jeg har ammet har hun nogle gange fået en flaske mme nan1 og det har hun fint taget..
Så jeg blev enig med min sp om, at det er det hun skal have.

Om natten forsætter jeg dog med og amme så længe Louise vil det.
For så slipper jeg jo for og skal op og lave flaske om natten og lige nu "kalder" hun stadig på mad om natten..

Men da Louise har døjet med maven (har mild kolik/mave kneb) så sagde sp at jeg skulle give hende 2 flasker grøn allomin om dagen, for og holde maven igang.
Jeg kunne som også lade alle flaskerne være grøn allomin, hvis jeg havde lyst sagde sp. Men da jeg nu er igang med nan1, så skulle jeg selvfølglig bare bruge det.

Til min store overraskelse virkerde det så i dag som om, at Louise hellere vil have den grønne alomin end nan1
Om det har været tilfældigt at hun lige har været mest sulten ved de to måltider ved jeg selvfølelig ikke..
Men er der nogle af i andre der har erfaret at jeres børn hellere vil have den ene slags mme frem for den anden ??

Det er jo ikke et problem hvis hun helst vil have grøn allomin. så er det jo bare det hun får..
Men mon de virkelig kan smage den store forskel på nan og allomin?? i bund og grund er det jo det samme.. Bare at grøn allomin jo er mere syrnet.

Pia .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

Stumpen

Har aldrig oplevet at mine piger har foretrukket den ene frem for den anden..

Med mathilde gav vi hver anden flaske blå allomin og hver anden grøn og hun døjede stadig lidt med hård mave i ny  og næ..

Victoria var flaskebarn fra dag 1 og hun fik i starten kun blå allomin og efter 1 uge hver anden flaske blå og hver anden flaske grøn.. Men efter 1,5 uge måtte jeg simpelthen hjælpe hende når hun skulle af med noget og det var bare synd, så gennem tlf blev jeg enig med sp om udelukkende at give grøn og siden har hun haft alm. afføring 1-2 gange dagligt..

Havde besøg af sp den anden dag og fortalte at vi synes Victoria tit er sulten efter 3 timer og ikke de 4 timer (som er ca det der helst skal gå) Sp sagde så at hun oplever at familierne hun kommer hos som giver mme er at den grønne ikke mætter lige så længe som den blå.. Men at vi gerne må give flere flasker end i 6 dagligt bare hun ikke får alt for meget at spise i forhold til sin vægt...

Anmeld

20. august 2009

Cris

Har du ikke selv smagt på mælken? Jeg har selv gjord det   Min søn har ammet, men fik en flaske en gang i mellem. Han kunne self ikke rigtigt mærke forskellen, for han ikke fik flasken hver gang, men det kunne jeg. Jeg synes for eks. at allomin (den grønne har jeg aldrig prøvet) smagte bedst, selv om alle sammen smager lige så grimme   Hipp skulle være god, for den er økologisk, men den smagte alt for sød, synes jeg. Det er ligesom de har gjord den sødere en normal så babier kan lide den. Den droppede jeg. Men jeg synes, at allomin smagte bedst. Og så var der også en økologisk mærke fra helsekost butik, Holle, den smagte også godt, ikke for sødt eller kunstige... Så jeg er enig med Louise, at man kan smage forskellen hehe

Anmeld

20. august 2009

Pia

Nej jeg har ikke smagt på det
Min svigerinde smagte altid på sin datters flaske for og tjekke temp på den, inden hendes datter fik den..
Jeg var ved og brække mig hver gang jeg så det..
Bare lugten af mme bryder jeg mig ikke om..så jeg kan slet ikke forstille mig og smage på det..
Har ellers den holdnig at jeg smager på alt inden jeg lader mit barn smage det første gang.. Men bare ikke med mme.. det kan jeg simpelhen ikke..

Har smagt mit eget bryst mælk, og det smager meget meget sødt..
Men har aldrig smagt mme og kommer ikke til det tror jeg ikke..

Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.