Forkølelsessår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.631 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. oktober 2014

Misser1989

Hej. Min søn på 1 år og 9 mdr har fået noget jeg tror er/bliver et forkølelsessår. 

Hva tror i? Bør man kontakte læge? 

På nettet står der nogle steder at man skal kontakte læge ved første udbrud andre steder står der ikke. 

Det ligner små blærer. 

Han har døjet med børne eksem tidligere/i vinters.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2014

majba

Der er forkælessår :-) det klassike ved det er de små blæner. Jeg ville ringe til lægen, ved ikke hvornår de må bruge zovir creme :-)

Anmeld

4. oktober 2014

Misser1989

majba skriver:

Der er forkælessår :-) det klassike ved det er de små blæner. Jeg ville ringe til lægen, ved ikke hvornår de må bruge zovir creme :-)

Ville du ringe til vagtlægen eller vente til mandag? 

Han er ikke plaget af det.. Han er som han plejer 

Og må han mon komme i vuggestue?? 

Anmeld

4. oktober 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Nurhhh sød lille mund! Det ligner helt klart forkølelses sår. Jeg ville ringe til vagtlægen bare for at høre hvordan jeg skulle forholde mig til det. Evt behandling. 

Anmeld

4. oktober 2014

Misser1989

Aisha skriver:

Nurhhh sød lille mund! Det ligner helt klart forkølelses sår. Jeg ville ringe til vagtlægen bare for at høre hvordan jeg skulle forholde mig til det. Evt behandling. 

Tak for svar  

Må prøve vagtlægen 

Anmeld

4. oktober 2014

majba

Misser1989 skriver:

Ville du ringe til vagtlægen eller vente til mandag? 

Han er ikke plaget af det.. Han er som han plejer 

Og må han mon komme i vuggestue?? 

Jeg ville ringe til vagtlægen og forhøre mig i forhold til brugen af zovir :-) 

jeg har haft det fra jeg var helt lille og jeg syntes det svier og stikket ret meget de første par dage. Derfor vil jeg kontakte lægen, og se om du kan få creme til det. Det korter dagene af :-) 

Ja han må så, det smitter ikke. Det kan kun smitte hvis personen allerede har virusen i gruppen. Pædagogerne vil sikkert sige de tror det er børnesår og han derover ikke må komme afsted. Også derfor du skal have svar fra lægen om det er forkølessår :-)

Anmeld

4. oktober 2014

Misser1989

majba skriver:

Jeg ville ringe til vagtlægen og forhøre mig i forhold til brugen af zovir :-) 

jeg har haft det fra jeg var helt lille og jeg syntes det svier og stikket ret meget de første par dage. Derfor vil jeg kontakte lægen, og se om du kan få creme til det. Det korter dagene af :-) 

Ja han må så, det smitter ikke. Det kan kun smitte hvis personen allerede har virusen i gruppen. Pædagogerne vil sikkert sige de tror det er børnesår og han derover ikke må komme afsted. Også derfor du skal have svar fra lægen om det er forkølessår :-)

Tak for dit svar. 

Har nu snakket med vagtlægen og han troede umiddelbart at det er børnesår. Fordi det typisk er det i den alder. Men han ville ikke se ham, skulle bare se tiden an. 

Håber godt nok ikke det er børnesår! Har jeg godt nok ikke tid til lige pt! 

Sådan ser det ud nu 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. oktober 2014

majba

Misser1989 skriver:

Tak for dit svar. 

Har nu snakket med vagtlægen og han troede umiddelbart at det er børnesår. Fordi det typisk er det i den alder. Men han ville ikke se ham, skulle bare se tiden an. 

Håber godt nok ikke det er børnesår! Har jeg godt nok ikke tid til lige pt! 

Sådan ser det ud nu 

Kommer faktisk i tvivl! Men syntes børnesår væsker mere, men hvis det er børnesår så skal han jo i behandling! Syntes du skal ringe derud igen imorgen og se ham om de ikke vil se på ham :-) så han komme i den rigtig behandling. Jeg var ikke ret meget ældre da jeg havde forkølessår første gang :-)

Anmeld

9. oktober 2014

Bo

Håber det går bedre, men hvis du stadig er i tvivl, eller du blot ønsker en second opinion findes der nu en løsning hvor du online kan skrive til en læge og samtidigt sende dine billedere med. På den måde kan lægen bedre vurdere dit spørgsmål. Lægen vil herefter svare dig indefor typisk 3-6 timer. Du finder denne nye online læge på  https://laegecheck.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.