mavesår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2014

tweety2060

tweety2060 skriver:

Åbenbart for jeg er ikke blevet undersøgt.... tænker fdu på en kikkert undersøgelse?  

HHvilken medicin skulle det ellers være? 

Har slet ikke mod på en kikkert undersøgelse! !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2014

tweety2060

Nørreslet skriver:

i starten var det 40 mg og hver gang jeg indtog mad. jeg var kun 15 da jeg fik det, og havde meget svært ved omvæltningen, jeg prøvede en dag og spise en salat og jeg måtte ringe til min mor så jeg kunne komme hjem, min krop kunne slet ikk finde ud af det

Nexium???

Det lyder til det er rimeligt ubehageligt

Anmeld

4. oktober 2014

Michella2

tweety2060 skriver:

Åbenbart for jeg er ikke blevet undersøgt.... tænker fdu på en kikkert undersøgelse?  

HHvilken medicin skulle det ellers være? 

Er det rigtige mavesår er det desværre en kikkertundersøgelse der skal fastslå det..

jeg lider af mavekatar (overproduktion af mavesyre) og får lanzoprazol for det.. Har hørt at smerterne godt kan ligne hinanden meget (mavesår og mavekatar) med ondt i maven ved indtagelse af mad og drikke samt kvalme..

hvis det er rigtige mavesår du har skal du have antibiotika og muligvis noget andet medicin.. Det kan også være det "bare" er mavekatar, og det er derfor du får lanzoprazol.. Men giv lanzoprazolen lidt tid til at virke.. Det tog mig et par dage før at virkningen rigtig slog til hos mig. Jeg tager 30 mg ad gangen. Under graviditet måtte jeg op på 60 mg de sidste dage 

Anmeld

5. oktober 2014

tweety2060

Michella2 skriver:

Er det rigtige mavesår er det desværre en kikkertundersøgelse der skal fastslå det..

jeg lider af mavekatar (overproduktion af mavesyre) og får lanzoprazol for det.. Har hørt at smerterne godt kan ligne hinanden meget (mavesår og mavekatar) med ondt i maven ved indtagelse af mad og drikke samt kvalme..

hvis det er rigtige mavesår du har skal du have antibiotika og muligvis noget andet medicin.. Det kan også være det "bare" er mavekatar, og det er derfor du får lanzoprazol.. Men giv lanzoprazolen lidt tid til at virke.. Det tog mig et par dage før at virkningen rigtig slog til hos mig. Jeg tager 30 mg ad gangen. Under graviditet måtte jeg op på 60 mg de sidste dage 

Jamen egentlig så virkede lansoprozol efter et par dage men efter 1, 5 er det som om de ikke er nok. ....

Anmeld

5. oktober 2014

tweety2060

tweety2060 skriver:

Jamen egentlig så virkede lansoprozol efter et par dage men efter 1, 5 er det som om de ikke er nok. ....

1, 5 uge skulle der stå. .. 

Og har også fået 60 mg om dagen

Anmeld

5. oktober 2014

Nystart

tweety2060 skriver:

Kære mavesårs mennesker. ....

Er I ikke søde at skrive hvilke symptomer I havde? Og hvad hjalp?

Jeg har fået en del medicin pgs sygdom ognu her 6 uuger efter har jeg fået mavekramper så jeg næsten går i gulvet.  Var hos lægen og fik lansoprazol som egentlig hjalp men nu har jeg smerter igen... Når jeg spiser får jeg voldsomt ondt i maven det går et par minutter inden det går over.  Men jeg har kvalme pg ubehag hele tiden.  Når jeg bevæger mig så er jeg øm i hele maven. .... lægevagten vil ikke se mig men skal søge egen læge mandag. ...

Det kan også være mave-katar..

Anmeld

5. oktober 2014

tweety2060

Nystart skriver:

Det kan også være mave-katar..

Men så burde medicinen vel virke? 

Anmeld

5. oktober 2014

Nystart

tweety2060 skriver:

Men så burde medicinen vel virke? 

Ikke nødvendigvis, det gør mit ikke...

selvom det er nærmest umuligt så se om du kan undgå ALT der er surt/syrligt 

Anmeld

5. oktober 2014

WilliamDSTN

tweety2060 skriver:

Nexium???

Det lyder til det er rimeligt ubehageligt

Nexium ? 

Jo meget ubehageligt, i starten var det kun kogte kartofler jeg kunne klare at holde i mig, når man har mavesår har man meget diarre når man spiser mad der er fedt eller indholder for meget syre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.