Bio-gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.510 visninger
11 svar
5 synes godt om
4. oktober 2014

KatrineB

Hej skønne kvinder. 

Jeg havde egentlig købt de der vintaminpiller der hedder bio-gravid før-under-efter, og fået forståelsen af at det er en god idé at tage hvis man vil være gravid.. På æsken står så; bør kun tages af gravide   Efter aftale med lægen. Jeg er i den periode nu hvor jeg ikke ved om jeg er gravid eller ej - er det så dumt at tage dem? Synes det virker underligt at skulle aftale det med lægen når nu der står FØR-under- efter på pakken 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2014

Chellie

Jeg tror, det handler om, at hvis du er gravid, bør man i det hele taget kun tage piller efter aftale med lægen.  Som jeg læser teksten, står der, at hvis du er gravid, bør du aftale med lægen at du tager pillerne. Men hvis det er gravid-vitaminer med folinsyre, er det jo anbefalet at du tager dem, så gå du bare igang 

Anmeld

4. oktober 2014

KatrineB

Der er bl.a folinsyre og så en masse andre vitaminer jeg jo gerne vil have. 

Problemet er jo blot at jeg ikke ved om jeg er gravid endnu da jeg danner meget lidt hcg og derfor skal langt hen før sådan noget kan ses på test :-) men tænker at når nu der står FØR på og det blot er vitaminer at det vel ikke kan skade. 

Anmeld

4. oktober 2014

Chellie

Nej, overhovedet ikke. Faktisk siger man, at man skal begynde at tage gravid-vitaminer en måned (eller er det tre??) før man begynder at prøve at blive gravid ... 

Anmeld

4. oktober 2014

L-Mortil3

Det er en standard skrift der skal stå på alle lægemidler, ingen bør fylde sig med noget medicin, håndkøb som recept uden aftale med lægen.

Knus Line, SSA

Anmeld

4. oktober 2014

KatrineB

L-Mortil2 skriver:

Det er en standard skrift der skal stå på alle lægemidler, ingen bør fylde sig med noget medicin, håndkøb som recept uden aftale med lægen.

Knus Line, SSA

Så du ville ikke tage dem nu? 

Anmeld

4. oktober 2014

L-Mortil3

Hvis du spørger mig som fagperson, så nej, jeg ville lige vende det med lægen.

Spørger du mig som bare mor, baseret på de andre graviditeter, så tag du dem bare.

Den lille hage er at det er mange vitaminer der er i disse piller, og folk der eks. IKKE er gravide, har ikke behovet for dem, hvorfor kroppen kan blive overdoseret, hvilket igen kan føre til uhensigtsmæssige bivirkninger ...

Anmeld

4. oktober 2014

L-Mortil3

KatrineB skriver:

Så du ville ikke tage dem nu? 

Tilføjelse til første svar: 

Det er ikke sundt, fordi der er nogle af vitaminerne, som kroppen ikke kan "skille sig af med" hvis den får for mange - i stedet ophobes de i leveren og så bliver du forgiftet. Det er bl.a. jern, der kan gøre det, og A, E og K-vitamin.

Bare lige dem JEG er klar over

Anmeld

5. oktober 2014

Babydrøm

Hej skønne kvinder. 

Jeg havde egentlig købt de der vintaminpiller der hedder bio-gravid før-under-efter, og fået forståelsen af at det er en god idé at tage hvis man vil være gravid.. På æsken står så; bør kun tages af gravide   Efter aftale med lægen. Jeg er i den periode nu hvor jeg ikke ved om jeg er gravid eller ej - er det så dumt at tage dem? Synes det virker underligt at skulle aftale det med lægen når nu der står FØR-under- efter på pakken 

Læste lige tråden, nu er jeg lidt forvirret over nogen af de andres svar, der siger man ik skal, for jeg har taget gravid vitamin piller i 15 mdr. nu, da pb har stået på så længe, uden resultat. Men jeg har det fint, og har hørt om mange der tager gravid vitaminpiller fra de planlægger graviditet. 

mener at man helst skal tage folsyre 3 mdr. før planlagt graviditet. Og man ved jo ik hvornår man bliver gravid, derfor jeg bare synes det var lettere at tage gravid vitaminpiller, så kroppen er klar til baby  Du skriver også at der står før - under - efter på, så må man vel tage dem fra man begynder på pb, under graviditet og efter, sådan forstår jeg det da  

Anmeld

5. oktober 2014

KatrineB

Babydrøm skriver:

Læste lige tråden, nu er jeg lidt forvirret over nogen af de andres svar, der siger man ik skal, for jeg har taget gravid vitamin piller i 15 mdr. nu, da pb har stået på så længe, uden resultat. Men jeg har det fint, og har hørt om mange der tager gravid vitaminpiller fra de planlægger graviditet. 

mener at man helst skal tage folsyre 3 mdr. før planlagt graviditet. Og man ved jo ik hvornår man bliver gravid, derfor jeg bare synes det var lettere at tage gravid vitaminpiller, så kroppen er klar til baby  Du skriver også at der står før - under - efter på, så må man vel tage dem fra man begynder på pb, under graviditet og efter, sådan forstår jeg det da  

Det var også lidt mine tanker. 

Synes så bare pakken modsiger sig selv da der så bag på står; bør kun anvendes af gravide efter aftale med lægen... Hmm. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.