Arbejdsløs og måske snart enlig :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.003 visninger
9 svar
3 synes godt om
3. oktober 2014

Anonym trådstarter

Sagen er den at min mand og jeg har store problemer i forholdet og jeg overvejer meget at det skal være slut...

Vi har sammen tvillinger på knap 1½ år og samtidig er jeg lige blevet færdiguddannet. Jeg har ikke fundet arbejde endnu og er i øjeblikket tilknyttet noget aktivering på jobcenter. Jeg snakkede med min jobkonsulent i går og hun fik nærmest sagt at jeg havde ingen chance for at få et job, hvis at jeg stod alene med mine børn...

Jeg har ikke lyst til at være arbejdsløs resten af mit liv, men jeg tror desværre heller ikke det er en mulighed at blive sammen med manden... Så ville bare høre om der var nogen der har stået i samme situation.. Altså, været enlig og arbejdsløs og alligevel fundet arbejde

Det er sådan en umulig situation og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2014

Celine89

Hvad er du uddannet som?

Jeg tror det kommer meget an på, hvilken branche du er i - hvis det er skiftende arbejdstider, aftenvagter o.s.v., kan jeg godt se, er der nok mange arbejdsgivere, der vil være tøvende med at ansætte en enlig mor med to små børn. Hvis det er lidt mere almindelige tider, tror jeg ikke, det behøver at være et problem.  

Anmeld

3. oktober 2014

FruK

Det kommer nok an på hvad du er uddannet, på arbejdstider og selvfølgelig på indstillingen de steder du søger. At være enlig mor gør det selvfølgelig nok ikke nemmere.

Det er dog ikke umuligt. Jeg har ikke været arbejdsløs, men jeg har da søgt - og fået - nyt job imens jeg var enlig mor.

pøj-pøj.

Anmeld

3. oktober 2014

Anonym trådstarter

Celine89 skriver:

Hvad er du uddannet som?

Jeg tror det kommer meget an på, hvilken branche du er i - hvis det er skiftende arbejdstider, aftenvagter o.s.v., kan jeg godt se, er der nok mange arbejdsgivere, der vil være tøvende med at ansætte en enlig mor med to små børn. Hvis det er lidt mere almindelige tider, tror jeg ikke, det behøver at være et problem.  

Jeg har en sundhedsfaglig uddannelse, så de fleste steder er det nok desværre skiftende arbejdstider... Desværre er det jo sådan i de fleste brancher nu til dags...

Anmeld

3. oktober 2014

Celine89

Anonym skriver:

Jeg har en sundhedsfaglig uddannelse, så de fleste steder er det nok desværre skiftende arbejdstider... Desværre er det jo sådan i de fleste brancher nu til dags...

Så kan jeg godt se, at det måske kan være lidt svært at få til at gå op. Hvad regner du med at gøre rent praktisk, i forhold til at få børnene passet, når du skal arbejde? Hvis du har et super godt netværk, så tror jeg, at jeg ville vælge at skrive det allerede i ansøgningen, og så håbe, at det er nok til at en potentiel arbejdsgiver kan se igennem fingre med din civilstatus.

Det ER svært at komme ind på arbejdsmarkedet lige nu, og selvfølgelig er det et ekstra handicap at være mor til to små børn, men jeg tror nu ikke, at det behøver at være umuligt. 

Jeg har desværre ingen personlige erfaringer 

Anmeld

4. oktober 2014

Mettefpigen

Jeg er alenemor...

Jeg fandt ikke arbejde så jeg er i gang med en ny uddannelse...

Anmeld

4. oktober 2014

Bshizzle

Selvfølgelig kan du få et job selvom du er enlig!! 

Du skal jo bare finde det rette job som passer ind i din hverdag med aflevering af børn og hentning 

Anmeld

4. oktober 2014

Tip!

Hvorfor skulle du ikke kunne få arbejde, blot fordi du er enlig? 

Det kommer da mere an på dine kvalifikationer indenfor dit område, end dit privat liv. 

Se det som en fordel, du er vant til at ha flere bolde i luften, større overblik og strukturere dit arbejde mere, da du jo om eftermiddagen skal hente børn... 

Der er da klart flere plusser end minusser. 

Jeg er alene mor, passer min uddannelse som pædagog, hvor jeg efter planen skulle være færdig næste sommer.. Endvidere har jeg arbejde hveranden weekend.. Min fritid er knap, men jeg skraber viden og erfaringer til mig, som jeg kan bruge i min jobsøgen..

held og lykke, jeg er sikker på at du nok skal få dit drømmejob.. 

Anmeld

4. oktober 2014

TNBC

Anonym skriver:

Sagen er den at min mand og jeg har store problemer i forholdet og jeg overvejer meget at det skal være slut...

Vi har sammen tvillinger på knap 1½ år og samtidig er jeg lige blevet færdiguddannet. Jeg har ikke fundet arbejde endnu og er i øjeblikket tilknyttet noget aktivering på jobcenter. Jeg snakkede med min jobkonsulent i går og hun fik nærmest sagt at jeg havde ingen chance for at få et job, hvis at jeg stod alene med mine børn...

Jeg har ikke lyst til at være arbejdsløs resten af mit liv, men jeg tror desværre heller ikke det er en mulighed at blive sammen med manden... Så ville bare høre om der var nogen der har stået i samme situation.. Altså, været enlig og arbejdsløs og alligevel fundet arbejde

Det er sådan en umulig situation og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op :-(

Hvor er dit netværk? Tæt på dig?
Hvis du går fra manden som venner, kan I måske finde en løsning, hvis du har natarbejde?

Selvfølgelig kan man finde arbejde når man er enlig, ja det er måske svære, men det er ikke umuligt. Og de bliver jo også større.. Du ved jo ikke hvornår du får arbejde, og du kan jo også være heldig at få den BEDSTE chef, der forstår dig, og at du får aften/nattevagt, når de er hos deres far. Man ved jo aldrig.

Se positivt på det, og lyt til dit hjerte.
Det kan også være at I bare har brug for noget tid fra hinanden(altså mere end weekend)

Anmeld

4. oktober 2014

Snoopy77

Jeg forstår slet ikke hvorfor hun skulle komme med sådan en lam bemærkning? De spørger jo ikke til samtalen om du er gift, de må slet ikke blande sig i den slags. 

Jeg er også enlig mor og har lige skiftet job. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.