Influenza vaccine. Skal/skal ikke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
12 svar
4 synes godt om
2. oktober 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg er 23+1 og er i tvivl om jeg skal tage imod tilbuddet om influenza vaccinen. Jeg har aldrig prøvet at være influenza ramt så chancen for at jeg lige netop denne her vinter bliver ramt er meget lille. 

Har I da I var gravide fået jer vaccineret? Hvorfor/hvorfor ikke??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2014

Sujan

Jeg blev vaccineret da det anbefales.. Men mit immunforsvar er i forvejen dårligt og endnu dårligere i graviditeten. 

Anmeld

3. oktober 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Er der andre?

Anmeld

3. oktober 2014

anynom

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er 23+1 og er i tvivl om jeg skal tage imod tilbuddet om influenza vaccinen. Jeg har aldrig prøvet at være influenza ramt så chancen for at jeg lige netop denne her vinter bliver ramt er meget lille. 

Jeg fik vaccinen sidste år da jeg var gravid med lillesøster, jeg valgte at få den fordi jeg vurderede at risikoen for bivirkninger var mindre end de mulige konsekvenser hvis jeg blev syg. 

Anmeld

3. oktober 2014

Ano20

Jeg er 28+4 og fik at vide af min jordemoder i tirsdags, at hun ikke synes det var noget man skulle udsætte sin krop for, hvis man normalt er sund og rask. Så jeg har valgt at takke nej til den  

Anmeld

3. oktober 2014

Røverdatter

Personligt ville jeg ikke blive vaccineret. Fordi jeg ikke mener det er nødvendigt, overhovedet. Jeg ville i stedet leve så sundt som muligt, tage mælkesyrebakterier og generelt holde mig frisk og sund ved hjælp af kost

Anmeld

3. oktober 2014

TR

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er 21+5 og min overlæge på sygehuset synes jeg skal få den .. Men er også i tvivl 

Anmeld

3. oktober 2014

Hugoline.

Jeg skal have den.

jeg havde aldrig haft influenza indtil det år, jeg blev mor, og så fik jeg ellers den helt store omgang. 

I denne graviditet er jeg kun halvvejs, men har alligevel været syg 3-4 gange, så jeg vil gøre alt for at friste skæbnen yderligere.

Anmeld

4. oktober 2014

Clisolka

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har fået den én gang for 15 år siden, men jeg fik influenza et par gange efter, så jeg har ikke fået den igen 

Jeg valgte ikke at tage imod vaccinationen igennem mine graviditeter, da jeg var frisk og sund 

Anmeld

4. oktober 2014

modesty

Omsorgsgiver skriver:

Jeg fik den ikke. Jeg går ind for at udsætte kroppen for så lidt medicin som muligt - specielt når blodbanen bliver delt med et lille foster. 

Derudover er man ikke sikret mod influenza ved at få den, da der er flere forskellige influenzatyper - vaccinationen dækker kun mod den type som man regner med bliver den mest udbredte det pågældende år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.