Tips til sunde madvaner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. oktober 2014

Blop2

Hej piger...

i næste uge går mit projekt tab babyvægt + det løse igang.

derfor kunne jeg godt tænke mig, at høre om i har nogle gode ideer til når lækkersulten melder sig - sunde snack?

nem sund morgenmad da jeg er på barsel? 

Gode råd til få babymaven mindre?

ja i det hele taget gode råd som kan hjælpe mig nemmere igennem de svære dage.

fortæl mig hvordan i evt. Har smidt en masse kilo.

på forhånd tak;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2014

Mor til Ella

Blop2 skriver:

Hej piger...

derfor kunne jeg godt tænke mig, at høre om i har nogle gode ideer til når lækkersulten melder sig - sunde snack?

på forhånd tak;o)

Snack- lad være i det hele taget, tag en kold tyrker. Og når du er stoppet med at længes efter snack kan du så småt begynde at indføre det lidt igen. feks mandler.Salt mandler er lækre, og hvertfald bedre end chokolade

Morgenmad der spiser jeg skyr vanilje fra levevis med lidt mandler.

Lange gåture og mavebøjninger i massevis Og når du så er ved at være ved målet, så tag et par behandlinger med bodywrap, strammer virkelig meget op.

Jeg fødte selv for 3 mdr siden og er også ved at være klar til at gå i gang for alvor, vi kan da støtte hinanden lidt Mine graviditets kg er væk og er enlig godt tilfreds men har lige 10 kg som jeg enlig gerne vil af med.

Men har ikke så meget rygrad Og synes det kræver enormt meget energi at amme, som man jo får fra maden.

Anmeld

2. oktober 2014

Røverdatter

Hej piger...

på forhånd tak;o)

Spar på mættet fedt, og undersøg i stedet hvilke madvarer der indeholder monoumættede og polyumættede fedtsyrer/stoffer - det er dem der er de sunde og essentielle fedtsyrer/stoffer..

Mættet fedt = komælksprodukter som smør, ost.. Junkfood osv.

Hold tilbage med disse.

Når du har sukkertrang så hav altid gulerødder, bananer og mørk chokolade klar. Det lider jeg selv af, og jeg VED at hvis jeg har alt muligt snask, så spiser jeg det når trangen melder sig. Det er simpelthen en ændring i vanerne der skal til (dette gælder også indkøb!)

Spis masser af grønt. Hav altid broccoli, spinat, banan, osv..

Køb en hoola-hoop fitnessring og brug den to gange om dagen! (du kan se/mærke forskel efter to uger - det lover jeg!)

Morgenmad = banan, æble, kerner du kan lide, maca- eller lucumapulver, lakridsrodspulver, agavesirup og saft fra appelsin - den søde udgave.
Eller en smoothie med banan, spinat og avokado - den sunde udgave

Anmeld

2. oktober 2014

Blop2

Mor til Ella skriver:

Snack- lad være i det hele taget, tag en kold tyrker. Og når du er stoppet med at længes efter snack kan du så småt begynde at indføre det lidt igen. feks mandler.Salt mandler er lækre, og hvertfald bedre end chokolade

Morgenmad der spiser jeg skyr vanilje fra levevis med lidt mandler.

Lange gåture og mavebøjninger i massevis Og når du så er ved at være ved målet, så tag et par behandlinger med bodywrap, strammer virkelig meget op.

Jeg fødte selv for 3 mdr siden og er også ved at være klar til at gå i gang for alvor, vi kan da støtte hinanden lidt Mine graviditets kg er væk og er enlig godt tilfreds men har lige 10 kg som jeg enlig gerne vil af med.

Men har ikke så meget rygrad Og synes det kræver enormt meget energi at amme, som man jo får fra maden.

Ja, det kunne da være super at følges ad så kan man jo hjælpe hinanden.

jeg er os nem til at falde i, men tabte 10 kg inden jeg blev gravid så ved det kan lykkes;o)

med snack mente sådan når man bliver lækkersulten, idag griber jeg kiks, chokolade o.s.v. Sidst lavede jeg agurke stænger og gulrodsstænger klar i køleskabet for det skal jo være nemt.

det er 7,5 uge siden jeg fødte og ammer ikke så jeg skal bare igang. Ved vores første barn vejede jeg det samme som lige inden jeg fødte, da jeg startede på arbejde, det skal bare ikke ske denne gang.

Jeg vil gerne tabe 25 kg men plejer at sætte mig delmål ellers lyder det alt for uoverskueligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.