Eksperthjælp: Knapt 9 måneder. hvordan med mælk/MME.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
0 svar
0 synes godt om
2. oktober 2014

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth. Min søn skal snart starte i dagpleje og vil på det tidspunkt næsten være 9 mdr gammel minus 5 dage.. Jeg er dig blevet i tvivl hvordan og hvorledes med mælk og MME? Må han i den alder godt droppe flaskerne og få sødmælk i stedet? Og skal han så have jern hvis han får sødmælk i stedet for MME?
Jeg er meget i tvivl hvornår man kan stoppe med flaskerne og lade han drikke almindelig mælk, så vil meget gerne høre hvad du siger til det og hvordan med jern dråber osv.
På forhånd mange tak.

Lisbeths svar

Hej !
Så er det tiden hvor dagplejen skal til at starte.
Jeg mener det vil være godt for ham stadig at få flaske i dagplejen. Grunden er hans behov for nærhed som han får dækket samtidig med han får sin MME. når han er i favn.

Hvis han får 400 ml MME i døgnet får han dækket sit jernbehov.

Han spiser vel små hapser, så kan hun så småt begynde med lidt sødmælk. Ikke for meget. Han må gerne få syrnede produkter, ikke det høje protein indhold, det skal have samme fedtprocent som sødmælk.

Fra 9 til 12 måneder øges mængden af sødmælk gradvist. Så når han er 1 år er han helt klar til sødmælk..

Han er jo stadig så lille, at han skal have flere lure om dagen, . Derfor kan flasken sikkert let gives. også selvom de andre børn er vågne.

Held og lykke med dagplejestart.

Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.