Tlf. ventetid til jeres læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.141 visninger
8 svar
2 synes godt om
2. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hej derude.. Jeg vil ikke noget bestemt med dette indslag, bare lige af med lidt gylle!

Jeg sidder her og skal bestille Vac. til min yngste datter. Vi er vant til at vi altid er i kø på tlf i minimum 10-15 min. hvilket er utrolig trættende. De har en svarer der siger at der max er 5 i kø foran én selv. Jeg har flere gange været frustreret over ventetiden, især når der er gået over en halv time. Nu har jeg været på hold i 43 min, 2 gange gik den på alm. vente tone og så direkte i kø igen.. 

Jeg bliver så irriteret og sur over at det tager så lang tid, for min tidl. læge var man sjældent i kø, selvom der kun var én tlf dame.

ØV!! Hvor lang tid tager det typisk for jer andre, før I kommer igennem til Jeres læge? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2014

AnonymMor

Anonym skriver:

Hej derude.. Jeg vil ikke noget bestemt med dette indslag, bare lige af med lidt gylle!

Jeg sidder her og skal bestille Vac. til min yngste datter. Vi er vant til at vi altid er i kø på tlf i minimum 10-15 min. hvilket er utrolig trættende. De har en svarer der siger at der max er 5 i kø foran én selv. Jeg har flere gange været frustreret over ventetiden, især når der er gået over en halv time. Nu har jeg været på hold i 43 min, 2 gange gik den på alm. vente tone og så direkte i kø igen.. 

Jeg bliver så irriteret og sur over at det tager så lang tid, for min tidl. læge var man sjældent i kø, selvom der kun var én tlf dame.

ØV!! Hvor lang tid tager det typisk for jer andre, før I kommer igennem til Jeres læge? 

Hvis jeg ringer midt i akuttiden / lægesamtaler så er der ofte kø i MAX 10/15 minutter.. Men hvis jeg ringer derned uden for dette tidsrum til alm tids bestilling så har jeg ikke oplevet kø nogensinde. 

Lyder ret vildt med så meget kø hos din læge  

Anmeld

2. oktober 2014

Elgaard73

Der er bare så træls. Og spild af ens liv.

Vores læge havde førhen et (åndsvagt) system, hvor tlf'en bare meldte optaget, når man ringede op og så selv lagde på. Og så kunne man ellers bare blive ved med at ringe op igen og igen, indtil at man var heldig med at der var hul igennem.

Nu har de heldigvis lavet det om, sådan at man kan trykke 1 eller 2, tror jeg at det er, så ringer lægen/sekretæren selv tilbage til en, så snart at der er en åbning.

Har din læge ikke Net konsultation? Der kan kan man jo gå ind og booke en tid selv, til lige netop vaccinationer og den slags (altså ikke-akutte ting). Det bruger vi altid herhjemme, og det er bare 100 gange nemmere.

Anmeld

2. oktober 2014

Masig

Det lyder voldsomt. I akut tiden er der ofte kø 5—10 min men ellers ingen kø... Kan du ikke bestille tid over nettet? Det gør jeg altid hvis ikke det er akut.

Anmeld

2. oktober 2014

Kay

Har selv haft sådan en læge og det er bare så irriterende min nuværende læge er kun ventetid i akut tiden om morgenen meget skaldet efter det og de har lange telefon tider, så man kan også ringe om eftermiddagen og det var rigtig vigtigt for mig da vi flyttede her til og skulle havde ny læge

Anmeld

2. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ringer kun til min læge hvis det er noget der ikke kan vente, for når man ringer så kommer der sådan en "optaget" lyd og så bliver der lagt på. Jeg kan ringe 60 gange uden at kommr igennem. Det er sindssyg frustrerende. 

Han har heldigvis en hjemmeside hvor jeg kan bestille tid eller skrive til ham hvis jeg har spørgsmål. 

Anmeld

2. oktober 2014

Mother-love

Jeg kender det alt for godt.

selvom vi er i et lægehus med 4 læger.  Så skal man altid vente i kø og mange gange går der en halv time før man kommer igennem. Det er så frustrende.

Anmeld

2. oktober 2014

Clisolka

Ihhh kender det godt! 

I vores lægehus er der 5-6 forskellige læger og 3 sekretærer, så det er et stort hus 

Hvis jeg ringer mellem 8-9 kan jeg være sikker på ikke at komme igennem, der dutter telefonen optaget, uden at gå videre i systemet. 

Jeg har efterhånden fundet ud af, at ringe på et tidspunkt, hvor alle andre ikke ringer - f.eks. ved 13-tiden, hvis ikke det er akut. Jeg har max stået i kø i 30 min, for at komme til at tale med den mest stressede sekretær. Jeg ringer op og venter til jeg får at vide hvilket nr. jeg har - er jeg nr. 6-10, så lægger jeg på igen, og venter til et andet tidspunkt - medmindre jeg selv sidder og kan arbejde imens, så går det hurtigere 

Hver gang jeg kommer igennem til en stresset sekretær, er jeg endnu mere glad for, at jeg ikke arbejder som lægesekretær i et lægehus 

Anmeld

2. oktober 2014

FruK

Ringer jeg i lægens tlf-tid (8-9) kan der godt være kø. Forleden ventede jeg 20 min. Men det gør jeg kun hvis det er akut.

Skal jeg bare have fat i en sekretær (efter kl 9), er der sjældent kø - måske ganske få minutter. 

Hvis jeg kun skal bestille en tid, gør jeg det på nettet.

Og har jeg et hurtigt spm til lægen, som ikke kræver svar nu og her, skriver jeg en mail til lægen. Hun svarer som regel samme dag eller senest næste morgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.