Anonym skriver:
Håber nogen har lyst til at fortælle lidt om hvordan jeres drenge på omkring 5 år er hjemme hos jer ???
Hører de efter ? Snakker det grimt i sproget ? Søde & fornuftige ?
Fortæl , fortæl
Nu er min godt nok næsten seks, men mønsteret var det samme for et år siden: I forhold til os er han rigtig dårlig til at tilsidesætte sine umiddelbare behov. Han er hidsig, bruger grimme ord (men næsten kun for sjov), og virker faktisk ikke til nogensinde at lytte til hvad vi siger. Det viser sig dog 50% af gangene at han faktisk har hørt hvad man har sagt, men bare ikke viser os det i hverken tale eller handling. Og så er det at han bliver sur over at vi bliver ved med at sige det samme til ham
Han er kærlig og meget opmærksom. Husker ekstremt godt. Suger viden til sig. Han er kreativ og god til at få sine idéer virkelig gjort, men desværre også usikker og perfektionistisk.
Lige pt bruger han al sin energi og overskud til at deltage og finde ud af alle de nye regler i skolen, så overskudet herhjemme er i nul, og vi skal virkelig rumme ham og tælle til 10 flere gange om dagen. Han øver sig også i at tælle til 10 og lytte inden han flipper helt ud.
Og nu lyder det som om jeg er mor til en lille møgunge, men det er jeg overhovedet ikke. Jeg er mor til en meget opmærksom dreng, der tænker meget over hvordan verden hænger sammen, og forventer at andre gør det samme. Han er det mest fantastiske menneske jeg nogensinde har mødt.
Anmeld