MaleneS91 skriver:
Hej.. 
Jeg står i den situation og kun have haft mens ca 5 gange siden p-pille stop i marts, og denne cyklus har indtil videre varet 77 dage, med en lille kort pletblødning, og en dags niv i venstre side af underlivet..
Hvordan håndtere jeg dette?
og jeg har læst et sted at menstruation ikke er ens betydene med ægløsning, selvom jeg altid troede der skulle en ægløsning til for og få sin mens? passe det eller hvordan fungere det?

- Malene
Der er da en god risiko for, at du har PCO i mild grad (uregelmæssig cyklus gennem flere år), og det kan man blive testet for. Mange PCO-piger får børn uden hjælp, og det er også lykkedes for jer, så indtil videre skal du nok afvente, om du spontant får normal cykluslængde, vægttab kan være en god hjælp, så prøv at sætte ind der.
Lige netop PCO er kendetegnet ved, at der ikke er normal ægløsning, idet man danner for mange umodne æganlæg, der ikke ægløsnes som normalt og går til grunde. Andre grunde til menstruation uden ægløsning kan være overgangsalder - og faktisk også alle, der tager p-piller, samme anovulation, menstruation uden ægløsning.
Anmeld