Fertilitets spørgsmål:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. oktober 2014

MaleneS91

Hej.. 

Jeg står i den situation og kun have haft mens ca 5 gange siden p-pille stop i marts, og denne cyklus har indtil videre varet 77 dage, med en lille kort pletblødning, og en dags niv i venstre side af underlivet..

Hvordan håndtere jeg dette?

og jeg har læst et sted at menstruation ikke er ens betydene med ægløsning, selvom jeg altid troede der skulle en ægløsning til for og få sin mens? passe det eller hvordan fungere det?

- Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2014

Rockertand

MaleneS91 skriver:

Hej.. 

Jeg står i den situation og kun have haft mens ca 5 gange siden p-pille stop i marts, og denne cyklus har indtil videre varet 77 dage, med en lille kort pletblødning, og en dags niv i venstre side af underlivet..

og jeg har læst et sted at menstruation ikke er ens betydene med ægløsning, selvom jeg altid troede der skulle en ægløsning til for og få sin mens? passe det eller hvordan fungere det?

- Malene

Der er da en god risiko for, at du har PCO i mild grad (uregelmæssig cyklus gennem flere år), og det kan man blive testet for. Mange PCO-piger får børn uden hjælp, og det er også lykkedes for jer, så indtil videre skal du nok afvente, om du spontant får normal cykluslængde, vægttab kan være en god hjælp, så prøv at sætte ind der.

Lige netop PCO er kendetegnet ved, at der ikke er normal ægløsning, idet man danner for mange umodne æganlæg, der ikke ægløsnes som normalt og går til grunde. Andre grunde til menstruation uden ægløsning kan være overgangsalder - og faktisk også alle, der tager p-piller, samme anovulation, menstruation uden ægløsning.

Anmeld

1. oktober 2014

MaleneS91

Rockertand skriver:

Der er da en god risiko for, at du har PCO i mild grad (uregelmæssig cyklus gennem flere år), og det kan man blive testet for. Mange PCO-piger får børn uden hjælp, og det er også lykkedes for jer, så indtil videre skal du nok afvente, om du spontant får normal cykluslængde, vægttab kan være en god hjælp, så prøv at sætte ind der.

Lige netop PCO er kendetegnet ved, at der ikke er normal ægløsning, idet man danner for mange umodne æganlæg, der ikke ægløsnes som normalt og går til grunde. Andre grunde til menstruation uden ægløsning kan være overgangsalder - og faktisk også alle, der tager p-piller, samme anovulation, menstruation uden ægløsning.

hvordan kan jeg blive testet, skal jeg bare kontakte lægen, eller hvordan, og hvad siger jeg? 

Anmeld

2. oktober 2014

mpr

MaleneS91 skriver:

Hej.. 

- Malene

Du kan godt have haft en mens uden at have haft en ægløsning, da det så blot vil være din slimhinde der udstødes den vil jo blive opbygget og udstødt uanset om du får en æl eller ej, hvis man så bare ikke får en æl eller en mens så er det fordi kroppen ikke kan udstøde din slimhinde af en eller anden grund, og det kan give store smerter (har selv været der) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.