Sagen er den, at jeg fødte for 3 mdr siden, og allerede har fået min menstruation igen.
Hormonprævention er udelukket, da jeg ikke kan tåle det, og det samme gælder kondomer, spiral er ikke muligt da jeg bløder kraftigt og får store smerter, så pessar var løsningen, troede vi. Det viser sig at min skede er alt for kort til at jeg kan bruge et pessar, og derfor ikke beskytter 

Nå, jeg har nu flere gange snakket med min bedre halvdel, og kan ikke få klart svar hvad han vil
Jeg har gjort det klart, jeg ikke ønsker abort, og gør han heller ikke. Umiddelbart siger han at han ikke vil have en mere lige nu, men bliver alligevel i tvivl. Han ved jeg gerne vil have et barn mere, og steriliseres bagefter pga situationen. Han kan ikke finde ud af hvad vi gør, og fejer mig lidt af, når jeg starter samtalen, og er frisk og ivrig på at få sexlivet tilbage op at køre, efter fødslen. Vi har sex ca hver 2-4 dag
Førhen i tiden, trak han sig ud, inden han kom, når han ikke var interesseret i graviditet, men det gør han ikke nu
Jeg er nu lidt rådvild, og synes han er tvivlsom i hans ageren og udtalelser, det hænger ikke sammen, og han virker bare svær at få på tale, når jeg starter snakken beskyttelse kontra graviditet
Ved ikke om jeg bare skal lade tiden gå sin gang, og byde en eventuel graviditet velkommen, eller blive ved at presse på, føler mig bare dum at blive ved, når han godt ved hvordan det hænger sammen med bien og blomsten, omvendt ønsker jeg ikke at presse en graviditet ned over hovedet på ham, men hvis han virkelig ikke ønskede en graviditet, føler jeg et sted bare, at han selv ville vise mere interesse, da det er det han har gjort tidligere, vi har i øvrigt 3 børn sammen
Har brug for friske øjne på sagen
Jeg tænker at din mand har den samme fejlagtige opfattelse som mange andre, at så længe du ikke har fået din menstruation igen, er sandsynligheden for at blive gravid meget lille?
I er mand og kone og har tre børn sammen. Det nytter ikke noget at I ikke kan snakke om sådan et emne. Sæt ham ned, kig ham i øjnene og tag samtalen.