Tvivlsom far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2014

Anonym trådstarter

Baby15 skriver:

Overvejede det også selv her 3. Gang. 

Men vil simpelthen ikke gå glip af den sidste fødsel  

så må manden tage en for holdet 

Forstår jeg godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2014

modesty

Sagen er den, at jeg fødte for 3 mdr siden, og allerede har fået min menstruation igen. 

Hormonprævention er udelukket, da jeg ikke kan tåle det, og det samme gælder kondomer, spiral er ikke muligt da jeg bløder kraftigt og får store smerter, så pessar var løsningen, troede vi. Det viser sig at min skede er alt for kort til at jeg kan bruge et pessar, og derfor ikke beskytter 

Nå, jeg har nu flere gange snakket med min bedre halvdel, og kan ikke få klart svar hvad han vil   Jeg har gjort det klart, jeg ikke ønsker abort, og gør han heller ikke. Umiddelbart siger han at han ikke vil have en mere lige nu, men bliver alligevel i tvivl. Han ved jeg gerne vil have et barn mere, og steriliseres bagefter pga situationen. Han kan ikke finde ud af hvad vi gør, og fejer mig lidt af, når jeg starter samtalen, og er frisk og ivrig på at få sexlivet tilbage op at køre, efter fødslen. Vi har sex ca hver 2-4 dag  Førhen i tiden, trak han sig ud, inden han kom, når han ikke var interesseret i graviditet, men det gør han ikke nu  

Jeg er nu lidt rådvild, og synes han er tvivlsom i hans ageren og udtalelser, det hænger ikke sammen, og han virker bare svær at få på tale, når jeg starter snakken beskyttelse kontra graviditet

Ved ikke om jeg bare skal lade tiden gå sin gang, og byde en eventuel graviditet velkommen, eller blive ved at presse på, føler mig bare dum at blive ved, når han godt ved hvordan det hænger sammen med bien og blomsten, omvendt ønsker jeg ikke at presse en graviditet ned over hovedet på ham, men hvis han virkelig ikke ønskede en graviditet, føler jeg et sted bare, at han selv ville vise mere interesse, da det er det han har gjort tidligere, vi har i øvrigt 3 børn sammen

Har brug for friske øjne på sagen 

Jeg tænker at din mand har den samme fejlagtige opfattelse som mange andre, at så længe du ikke har fået din menstruation igen, er sandsynligheden for at blive gravid meget lille?

I er mand og kone og har tre børn sammen. Det nytter ikke noget at I ikke kan snakke om sådan et emne. Sæt ham ned, kig ham i øjnene og tag samtalen.

Anmeld

2. oktober 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg tænker at din mand har den samme fejlagtige opfattelse som mange andre, at så længe du ikke har fået din menstruation igen, er sandsynligheden for at blive gravid meget lille?

I er mand og kone og har tre børn sammen. Det nytter ikke noget at I ikke kan snakke om sådan et emne. Sæt ham ned, kig ham i øjnene og tag samtalen.

Han ved godt at jeg har fået min menstruation igen, og det er ikke fordi vi ikke kan snakke om sådanne emner, han virker bare ligeglad og affunden med situationen. Tror måske jeg bare vil ha flere ord på og ha det skåret ud i pap i forhold til ham. Derfor jeg gerne ville have friske øjne på, hvis det bare er mig, for vil ikke skabe et problem, hvor der ikke er et

Anmeld

2. oktober 2014

modesty

Anonym skriver:

Han ved godt at jeg har fået min menstruation igen, og det er ikke fordi vi ikke kan snakke om sådanne emner, han virker bare ligeglad og affunden med situationen. Tror måske jeg bare vil ha flere ord på og ha det skåret ud i pap i forhold til ham. Derfor jeg gerne ville have friske øjne på, hvis det bare er mig, for vil ikke skabe et problem, hvor der ikke er et

Åh jeg læste forkert. Jeg troede at du ikke havde fået menstruation.

Men under alle omstændigheder - snak med ham. Det er dig der bliver gravid hvis det er. Du har brug for en sikkerhed omkring hvad der skal ske hvis det sker.

Anmeld

2. oktober 2014

EnGodMor

Anonym skriver:

Jeg skriver:

Hormonprævention er udelukket, da jeg ikke kan tåle det, og det samme gælder kondomer

Jeg kan ikke tåle dem, så at prøve alle slags der findes, ændrer jo ikke rigtig at jeg ikke kan tåle dem. Vi har prøvet forskellige både med og uden glidemiddel, dem uden latex, forskellige slags glidecreme, uden effekt! så nej vi har ikke været igennem alle mærker, men vi har prøvet et godt udvalgt. Og der er ikke noget galt med kondom. 

Jeg spurgte jo heller ikke om hjælp til prævention og irettesættelse heraf, men at jeg kunne bruge friske øjne på  min kærestes reaktion 

Hold da op, der er da vist en som har fået det forkerte ben ud af sengen her til morgen. 

Sagde sådanset bare at der jo fandtes mange slags kondomer, jeg kan ikke læse direkte at du spørger om hjælp til din kærestes reaktion, da du os skriver meget om prævention, så troede egentlig bare et os spurgte om hjælp til det. 

Det var sgu da ikke for at generer dit indlæg, men blot bare en tanke fra mig af, at der fandtes mange slags. 

Som en slags hjælp.

Anmeld

2. oktober 2014

*CKB*

Anonym skriver:

Tak men de er prøvet og hjælper ikke. Gynækologen siger det er pga mine slimhinder, så det hjælper desværre ikke, føles som om jeg brænder, og at friktionen skaber problemet. Inden vi ville lave nr 3 købte vi forskellige slags over nettet, bla dem uden latex, intet hjalp  

Øv.. Kender godt selv problemet. Havde bare hørt om dem. 

Håber i når frem til en løsning 

Anmeld

2. oktober 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Hold da op, der er da vist en som har fået det forkerte ben ud af sengen her til morgen. 

Sagde sådanset bare at der jo fandtes mange slags kondomer, jeg kan ikke læse direkte at du spørger om hjælp til din kærestes reaktion, da du os skriver meget om prævention, så troede egentlig bare et os spurgte om hjælp til det. 

Det var sgu da ikke for at generer dit indlæg, men blot bare en tanke fra mig af, at der fandtes mange slags. 

Som en slags hjælp.

Og jeg svarede bare uddybende for at forklare, netop derfor en smiley til sidst, der er ingen sure miner eller forkerte ben ude af sengen  

Anmeld

2. oktober 2014

Anonym trådstarter

*CKB* skriver:

Øv.. Kender godt selv problemet. Havde bare hørt om dem. 

Håber i når frem til en løsning 

Tak, har tænkt at give ham 3 valgmuligheder

1: vi fortsætter med at have sex uden beskyttelse og byder endnu et barn velkommen hvis vi er så heldige 

2: vi har sex, men bruger ægløsningsteste, og undgår sex, omkring ægløsning

3: han kommer med en løsning vi begge kan leve med 

Så bliver i aften når ungerne er puttet vi tager snakken  

tak for alle jeres råd 

Anmeld

2. oktober 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Åh jeg læste forkert. Jeg troede at du ikke havde fået menstruation.

Men under alle omstændigheder - snak med ham. Det er dig der bliver gravid hvis det er. Du har brug for en sikkerhed omkring hvad der skal ske hvis det sker.

1: vi fortsætter med at have sex uden beskyttelse og byder endnu et barn velkommen hvis vi er så heldige

tak for alle jeres råd

Anmeld

2. oktober 2014

*CKB*

Anonym skriver:

tak for alle jeres råd 

Nr 2 ka jo snyde lidt..

Men ja, det lyder som en plan. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.