Hvad skal jeg lige tro/gøre?!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.738 visninger
13 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg har en skøn søn på næsten 4 år. 

Han er en meget kærlig, klog, vellidt, humoristisk og dygtig dreng. 

Han elsker at snakke om/med dyr. 

Men her på det seneste har jeg lagt mærke til at han er begyndt at sige at han vil slå dyrene ihjel 

F.eks hvis han ser en edderkop, den skal slåes ihjel. 

Eller hvis vi ser en skovsnegl, den skal slåes ihjel.

mariehøner, biller, stankelben osv osv, de skal slåes ihjel.

en dag spurgte han mig om han måtte slå en snegl ihjel. Jeg sagde selvfølgelig nej og forklarede ham igen igen at man ikke må hverken slå dyr eller slå dem ihjel. 

Så sagde han "hvad så hvis sneglen var ligeså stort som et hus, må jeg så slå den ihjel?" 

Jeg sagde selvfølgelig stadig nej... 

Han har set at vi har smækket hvepse og fanget dderkopper hvis de var indenfor... Men regnede da aldrig med at dette ville føre til det her? 

Bør jeg være bekymret? Man hører jo alt muligt om de hersens psykopater som startede med at være dyrplagere som små drenge 

Hvordan er jeres små drenge?? 

Man kan svare anonymt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2014

Bshizzle

Jeg tror altså at det er ganske uskyldigt 

Han hører jo sikkert over i BH at andre børn snakker om at slå små dyr ihjel mm. 

Nu er han jo ik så gammel, og derfor lærer han osse hvad andre børn går og siger 

Tror ikke du skal ligge så meget i det 

Anmeld

1. oktober 2014

TNBC

Anonym skriver:

Men her på det seneste har jeg lagt mærke til at han er begyndt at sige at han vil slå dyrene ihjel 

en dag spurgte han mig om han måtte slå en snegl ihjel. Jeg sagde selvfølgelig nej og forklarede ham igen igen at man ikke må hverken slå dyr eller slå dem ihjel. 

Så sagde han "hvad så hvis sneglen var ligeså stort som et hus, må jeg så slå den ihjel?" 

Han har set at vi har smækket hvepse og fanget dderkopper hvis de var indenfor... Men regnede da aldrig med at dette ville føre til det her? 

Bør jeg være bekymret? Man hører jo alt muligt om de hersens psykopater som startede med at være dyrplagere som små drenge 

Man kan svare anonymt. 

Alle de dyr han snakker om, er insekter og ja børn slår insekter ihjel, det gør vi jo også.

De der slår dyr ihjel, som du snakker om, er større dyr, som kaniner, kattekillinger, hundehvalpe..

Insekter er jeg ret sikker på at du ikke bør være urolig for, og han kopiere jo bare hvad han hører og ser.

Han er kun 4, en lille dreng der prøver ting.

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg tror altså at det er ganske uskyldigt 

Han hører jo sikkert over i BH at andre børn snakker om at slå små dyr ihjel mm. 

Nu er han jo ik så gammel, og derfor lærer han osse hvad andre børn går og siger 

Tror ikke du skal ligge så meget i det 

Ja det kan godt ske at han har hørt det fra nogle andre i børnehaven... 

Heldigvis så gør han heller ikke dyrene noget endnu, men han snakker bare så meget om det. 

Har også tænkt at det nok måske bare er en fase som han lige skal prøve af, de kommer jo jævnligt.. 

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Alle de dyr han snakker om, er insekter og ja børn slår insekter ihjel, det gør vi jo også.

De der slår dyr ihjel, som du snakker om, er større dyr, som kaniner, kattekillinger, hundehvalpe..

Insekter er jeg ret sikker på at du ikke bør være urolig for, og han kopiere jo bare hvad han hører og ser.

Han er kun 4, en lille dreng der prøver ting.

Ja det er små insekter/meget små dyr han siger han vil slå ihjel... 

Og sandt nok, han ser jo os voksne klaske fluer, edderkopper og stankelben

Nogle dage synes jeg bare at det fylder utrolig meget hos ham... Han kan jo møde 20 små dyr på vej til bh og allesammen skal "slåes ihjel". 

Men ja, tilgengæld er han meget kærlig overfor større dyr såsom katte, hunde, kaniner osv. 

Jeg havde nok bare lige brug for at høre at det er ganske normalt. Han er mit første barn, så har ikke de store erfaringer med 4årige. 

Anmeld

1. oktober 2014

Christine

Anonym skriver:

Man kan svare anonymt. 

Jeg har det ligesom dig - bliver helt  og troede da ikke mine egne drenge ville sige sådan. Men det har de altså gjort. Og så har jeg forklaret, ligesom du, at man ikke slår ihjel for sjov osv.

Men har hørt MANGE børn sige den slags og jeg er helt sikker på at de ikke allesammen ender med at blive seriemordere  

Så går ud fra det er normalt - de skal selvfølgelig bare vide at det ikke lige er ok.

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Jeg har det ligesom dig - bliver helt  og troede da ikke mine egne drenge ville sige sådan. Men det har de altså gjort. Og så har jeg forklaret, ligesom du, at man ikke slår ihjel for sjov osv.

Men har hørt MANGE børn sige den slags og jeg er helt sikker på at de ikke allesammen ender med at blive seriemordere  

Så går ud fra det er normalt - de skal selvfølgelig bare vide at det ikke lige er ok.

Åh det er jeg bare mega glad for at høre  Jeg troede nemlig heller ikke mine egne øre da han sagde det første gang... Og blev ærlig talt lidt paf. 

Men ja det er nok meget normalt, og han bliver vel forhåbentlig træt af at synes det er sjovt at sige inden længe!  

Anmeld

1. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Man kan svare anonymt. 

Jeg tror du skal slå koldt vand i blodet.

Han se de dyr som insekter, som han har set de voksne slå ihjel - og derfor syntes han det er naturligt. Jeg ville bekymre mig hvis han ville lege med dem inden han slog dem ihjel, fx. dele regnormen, flå vingerne at fluerne.. Og hvis han begyndte at snakke om at slå fugle, katte og lidt større dyr ihjel - men så længe der er tale om insekter, som vi voksne jo slår ihjel, så imiterere han jo blot en opførels han har set fra de voksne.

Anmeld

1. oktober 2014

Elgaard73

Jeg tror altså at det er helt normalt. Vores dreng på 2,10 år, spørger også om han "gerne må dø den", hver gang han møder en snegl, edderkop, you name it. Ja, selv vores høns bliver der spurgt ind til. Og jeg fortæller ham tålmodigt (gab-gab) gang på gang, at nej, det må man ikke.

Jeg tror at det handler om en læringsproces, ment på den måde, at han udforsker hvad der er rigtigt/forkert, acceptabel/uacceptabel. Hvis ikke han spørger, får han jo ingen svar og lærer derfor ikke hvad der er rigtigt/forkert.

Jeg tror bestemt ikke, at det handler om død og ødelæggelser (eller udvikling af seriemorder tendenser), men simpelthen om at han er ved at lære hvordan man begår sig og hvordan tingene hænger sammen.

Anmeld

1. oktober 2014

Soffy27

Min søn på 4 sagde det samme.. Men så snakkede vi om baby snegl og mor snegl som helt sikkert ville savne hinanden hvis den ene blev trådt på eller lignende og det er blevet til at han forsigtigt tager sneglen og sætter ind i busken.. 

Han prøvede en dag at fange en sommerfugl hvilket resulterede i, at han kvaste den - den lille purk var bund ulykkelig i flere dage, for hvad nu hvis den havde små baby sommerfugle.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.